Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Offers a critical introduction to the theories of media studies. This book embraces media in their everyday cultural forms - music, internet, film, television, radio, newspapers and magazines - to enable a view of the 'big picture' of media theory.
Audiovisual methods --- General ethics --- Mass communications --- media --- mediatheorie --- naslagwerk --- cultuurfilosofie --- 130.2 --- Mass media. --- Mass media --- Mass media and culture. --- Mass media and culture --- Médias --- Médias et culture --- Philosophy. --- Case studies --- Philosophie --- Cas, Etudes de
Choose an application
Music and Youth Culture offers a groundbreaking account of how music interacts with young people's everyday lives. Drawing on interviews with and observations of youth groups together with archival research, it explores young people's enactment of music tastes and performances, and how these are articulated through narratives and literacies. An extensive review of the field reveals an unhealthy emphasis on committed, fanatical, spectacular youth music cultures such as rock or punk. On the contrary, this book argues that ideas about youth subcultures and club cultures no longer apply to today's
Music and youth --- Youth --- Subculture --- Young people --- Young persons --- Youngsters --- Youths --- Age groups --- Life cycle, Human --- Youth and music --- Social life and customs. --- Musique et jeunesse --- Jeunesse --- Grande-Bretagne --- Conditions sociales
Choose an application
Choose an application
Mieux comprendre les musiques amplifiées des deux côtés de cette Manche qui nous sépare, mettre en relief divergences et similitudes entre deux contextes et deux traditions de recherche. Je t'aime moi non plus ?! Vue de France, la Grande-Bretagne suscite des sentiments ambigus, où l'attraction pour la pop/rock britannique se double d'une répulsion marquée pour un marché de la musique perçu comme un parangon du libéralisme. Outre-Manche, notre paysage musical est considéré avec étonnement ou curiosité : entre les quotas radiophoniques protectionnistes en faveur de la chanson française et les musiques anglaises ou américaines dans les publicités, les débats constants sur la valeur culturelle de la pop et la nullité des Playlists…
Arts & Humanities --- Music --- histoire --- institutionnalisation --- musique populaire --- musique actuelle
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|