Narrow your search

Library

KU Leuven (1)


Resource type

dissertation (1)


Language

Dutch (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

Listing 1 - 1 of 1
Sort by

Dissertation
Jongvolwassen en op groepsreis: pak jij je koffer? Een marktonderzoek naar hoe de 18- tot 24-jarigen beter bereikt kunnen worden.
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Leuven KU Leuven. Faculteit Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze masterproef beantwoordt de vraag hoe de reisorganisatie Kriskras de 18- tot 24- jarigen beter kan bereiken. Kriskras startte in 2019 met het aanbieden van 18- tot 24-jarigen reizen naast haar standaard aanbod van reizen, weekends en daguitstappen voor 18- tot 30-jarigen. In dit onderzoek kijken we hoe de reizen inhoudelijk aangepast moeten worden om aan te sluiten bij de voorkeuren van de doelgroep, alsook op welke manier Kriskras de doelgroep beter kan bereiken in haar communicatie en promotie. Om te begrijpen welke aspecten de 18- tot 24-jarigen beïnvloeden om al dan niet voor een groepsreis bij Kriskras te kiezen, werd gewerkt met verschillende besluitvormingsmodellen. De keuze-set modellen die de besluitvorming zien als een trechter van keuzes en de ‘foundational travel decision models’ die vier belangrijke categorieën onderscheiden die de keuze beïnvloeden. De waardentheorie van Schwarts (2012) helpt ons de interne invloeden te begrijpen. Het boek van Fromm en Read (2018) dient als leidraad om de marketing voor de doelgroep te optimaliseren. In dit onderzoek werden de inschrijvingsdata van Kriskras geanalyseerd en werden 40 jongeren tussen 18 en 24 jaar geïnterviewd in semi-gestructureerde interviews. Daaruit bleek dat de huidige 18- tot 24-jarige deelnemers voornamelijk kiezen voor Europese reizen met een lage prijs per dag. Uit de interviews bleek er echter veel interesse te zijn in verdere bestemmingen omdat jongeren voelen dat ze de ervaring missen om deze bestemmingen zelf te bezoeken. Voor bijna alle informanten is afwisseling een erg belangrijke factor bij het kiezen van hun reis. Ze houden van een combinatie van natuur en cultuur, verschillende activiteiten en accommodatietypes. Vooral de onzekerheid over de groep waarmee je op reis gaat, schrikt de informanten af. Daarom zou het lezen van recensies en ervaringen van anderen een meerwaarde zijn bij het maken van een keuze. Mond aan mond reclame blijft de meest overtuigende promotie.

Keywords

Listing 1 - 1 of 1
Sort by