Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
VOORWOORD 1. THEORIE - Informatisering van de samenleving - Informatievaardigheden 2. PRAKTIJK - Informatie zoeken - Informatiebronnen - Bibliotheken - Archieven - Internet 3. REFLECTIE - Evalueren van informatie - Leeswijzer
Informatie. --- Informatiebehoeften. --- Informatiebronnen. --- Informatiemaatschappij. --- Internet. --- Media. --- Pedagogiek en onderwijskunde --- Handboeken en inleidingen. --- IR (information retrieval) --- Information retrieval --- Information systems --- informatievaardigheden --- Bibliothèques Bibliotheken --- Compétences Bevoegdheden --- Information (communication) Informatie (communicatie) --- Information (gestion) Informatie (management) --- Internet Internet --- Technologie de l'information Informatietechnologie --- bibliotheken --- informatisering --- onderzoek --- 031 --- archief --- informatiebronnen --- informatietechnologie --- informatieverwerking --- internet --- mediatheek --- 02 --- 654 --- Informatiebronnen (gegevensbanken) --- Informatiesamenleving --- Informatievaardigheden --- Internet (e-mail, website) --- Informatie --- Informatiemanagement --- Communicatieve vaardigheden --- Informatiemaatschappij --- Methodologie
Choose an application
Dit boek geeft inzicht in de ontwikkeling van de rol van informatie in de samenleving. Het beschrijft de kennis en vaardigheden die nodig zijn om efficiënt met informatie om te gaan: informatievaardigheden Dat vormt een samenhangend geheel waarbinnen zes aspecten te onderscheiden zijn, die onafhankelijk van de context toegepastmoeten kunnen worden: - het onderkennen van een informatiebehoefte - het kunnen formuleren van een informatievraag - het kunnen identificeren van geschikte informatiebronnen - het kunnen gebruiken van de benodigde technologie - het kunnen selecteren en verwerken van de gevonden informatie - het zesde aspect heeft betrekking op de voortdurende evaluatie die plaatsvindt bij elke stap in het proces Daarin wordt telkens nagegaan of die stap werkelijk zal leidentot het bevredigen van de informatiebehoefte
002 --- 028.7 --- #SBIB:309H103 --- #SBIB:309H1713 --- #SBIB:309H525 --- #KVHA:Informatieverwerking --- 031 --- informatie --- informatiebronnen --- informatiekunde --- informatievaardigheden --- zoekstrategieën --- 02 --- 456.3 --- Bibliotheken --- Informatiebronnen (gegevensbanken) --- Informatiekunde --- Informatiesamenleving --- Informatievaardigheden --- Internet (e-mail, website) --- Internet --- Musea --- didactiek --- informatica --- informatieverwerking --- internet --- leerpsychologie --- media --- mediatheek --- zelfsturend leren --- 028.7 Information literacy --- Information literacy --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Mediatechnologie / ICT / digitale media: sociale en culturele aspecten --- Mediatechnologie: nieuwe toepassingen (abonnee-televisie, electronic mail, desk top publishing, virtuele realiteit...) --- Sociologie van de audiovisuele boodschap --- informatie en documentatie --- Wiskunde - Informatiekunde - Technologische opvoeding --- 371.3 --- 67 --- 159.95 --- 371.21 --- bibliotheken --- Information retrieval --- archieven --- Informatie
Choose an application
In de digitale samenleving van tegenwoordig worden we zowel thuis als op het werk steeds meer geconfronteerd met een enorme toename van informatie in allerlei vormen, op diverse informatiedragers en via verschillende informatiekanalen. Vragen die hierdoor een nieuwe dimensie krijgen zijn onder andere: Hoe weet je welke informatie je nodig hebt?, hoe weet je waar je de juiste informatie kunt vinden?, hoe verwerf je informatie? hoe selecteer je informatie? en hoe verwerk je geselecteerde informatie?Dit boek geeft inzicht in de ontwikkeling van de rol van informatie in de samenleving. Het vormt een samenhangend geheel waarbinnen vijf aspecten te onderscheiden zijn, die onafhankelijk van de context toegepast moeten kunnen worden:- Het vertalen van de informatiebehoefte in een informatievraag- Het kunnen identificeren van geschikte informatiebronnen- Het kunnen hanteren van de benodigde technologie- Het kunnen verwerken van de benodigde informatie- Voortdurende evaluatie bij elke stap in het procesInformatievaardigheden is bestemd voor studenten van alle opleidingen binnen het hoger en wetenschappelijk onderwijs, zowel in de propedeuse als in de hoofdfase. Het boek nodigt uit zelfstandig en actief de weg te leren vinden in de steeds groter wordende informatiestroom. Informatievaardigheden zijn met name bij nieuwe onderwijsvormen zoals 'PGO' en 'leren leren' van wezenlijk belang.
Information retrieval --- internet --- media --- bibliotheken --- archieven --- informatievaardigheden --- Bibliotheek --- Informatievaardigheden. --- 031 --- 454.52 --- Bibliotheken --- Competenties --- Informatiebronnen --- Informatievaardigheden --- Internet --- Musea (Museumbezoek, School en museum) --- Informatie, documentatie ; algemeen --- Computerondersteund onderwijs (c.o.o.); algemeen --- 001.891 --- 002 --- #A0408A --- 610 Informatiecentra. Algemeen --- informatie --- informatiebronnen --- informatiekunde --- zoekstrategieën --- 303 --- Informatiemaatschappij --- competenties --- hoger onderwijs --- informatieverwerking --- leren leren --- musea --- 002 Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- Informatieverzorging i. v. m. documentatie --- informatie en documentatie --- methoden van de sociale wetenschappen --- 02
Choose an application
Dit boek geeft inzicht in de ontwikkeling van de rol van informatie in de samenleving. Het vormt een samenhangend geheel waarbinnen vijf aspecten te onderscheiden zijn, die onafhankelijk van de context toegepast moeten kunnen worden: - Het vertalen van de informatiebehoefte in een informatievraag - Het kunnen identificeren van geschikte informatiebronnen - Het kunnen hanteren van de benodigde technologie - Het kunnen verwerken van de benodigde informatie - Voortdurende evaluatie bij elke stap in het proces
Information retrieval --- internet --- media --- bibliotheken --- archieven --- informatievaardigheden
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|