Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Handleiding bestemd voor docenten die werken met jongeren tussen 12 tot 18 jaar. Geeft achtergrondinformatie over het waarom en hoe van drama in relatie tot het onderwijs in NT2. Vervolgens staan vier dramawerkvormen centraal : uitbeeldingsspelen, dialoogspelen, interviewspelen en tableaux vivants.
Choose an application
Dictoglos is een werkvorm voor taalonderwijs, waarbij interactie tussen taalleerders centraal staat en verschillende taalvaardigheden tegelijkertijd worden geoefend. De werkvorm is te gebruiken voor alle soorten taalonderwijs, ongeacht de doeltaal en de moedertaal, en is zowel geschikt voor hoger- als voor lageropgeleiden. In dit boek worden de gebruiksmogelijkheden en didactische voordelen van dictoglos aan de hand van praktische voorbeelden belicht.
taalvaardigheid --- Didactic strategies --- interactief onderwijs --- talenonderwijs --- Didactics of languages --- Second language acquisition --- NT2 --- actieve werkvormen --- Tweede-taalverwerving --- Vreemdetalenonderwijs --- didactiek --- samenwerkend leren --- samenwerkend leren. --- LANGUES VIVANTES --- LANGAGE ET LANGUES --- ETUDE ET ENSEIGNEMENT --- DIDACTIQUE --- Langues --- Étude et enseignement
Choose an application
De plaats van grammatica in het vreemde- en tweede-taalonderwijs staat volop ter discussie. Wanneer is het zinvol om aandacht aan grammatica te besteden en op welke manier kan dit het beste gebeuren? Grammatica opnieuw bekeken wil een bijdrage leveren tot de discussie over de rol van grammatica in het taalonderwijs. Het boek is vooral geschreven voor (aspirant)-docenten van moderne vreemde talen in het voortgezet, het hoger en het volwassenenonderwijs. Het boek bevat heel wat voorbeelden, oefenvormen en opdrachten. Sommige hebben tot doel de lezer te laten nadenken over de rol van grammatica, andere bevatten concrete suggesties voor oefenvormen die in de taallessen gebruikt kunnen worden.
Didactics of secundary education --- Didactics of Dutch --- Lerarenopleiding --- Grammatica --- Vreemdetalenonderwijs --- (vak)didactiek talen --- didactiek --- (vak)didactiek talen. --- didactiek.
Choose an application
Dichter bij de taal bevat oefeningen op de niveaus A2 en B1, en behandelt zowel de vaardigheden luisteren, lezen, spreken en schrijven, als de woordenschat en grammatica. In elke les staat weer een ander Nederlands gedicht of lied centraal, waaraan steeds een grammaticaal verschijnsel en een cultureel thema verbonden is. Met behulp van de oefeningen op de bijbehorende werkbladen kunt u op een afwisselende en verfrissende manier werken aan het Nederlands van uw cursisten.
Dutch language --- Nederlands --- Taalcursus --- NT2 --- Didactiek --- Poëzie --- Lied --- Niveau A2/B1 (Europees referentieniveau)
Choose an application
De auteurs hebben kritisch gekeken naar de opbrengst van bijna tien jaar onderwijspraktijk en naar alle vakliteratuur. Ook is goed gekeken naar de invloed van het taalbeleid van de overheid op de dagelijkse praktijk. Wat de studenten van nu nodig hebben om straks nog effectiever kinderen met het Nederlands als tweede taal te begeleiden, vindt in het boek zijn plek. De opzet, die zich inmiddels bewezen heeft, is gelijk gebleven. Het is nog steeds een ideale mix van taalpraktijk in de klas en onderbouwende taalverwervingstheorie. Onderwerpen als de ontwikkeling van mondelinge taalvaardigheid, taalaanbod en interactie, woordenschatontwikkeling, schoolse taalvaardigheden, taaldoelen en toetsing komen in een logische opbouw aan bod. U vindt ook weer alle belangrijke sleutelbegrippen aan het begin van elk hoofdstuk en veel vragen en opdrachten die de verwerking door uw studenten bevorderen. (Bron: www.thiememeulenhoff.nl)
Choose an application
Het Handboek Nederlands als tweede taal in het volwassenenonderwijs biedt NT2-docenten een uitgebreid overzicht van het taalonderwijs Nederlands aan anderstaligen: van taalverwerving tot didactiek, van alfabetisering tot toetsing en van uitspraak tot woordenschat- en grammaticaonderwijs. De eerste drie hoofdstukken gaan in algemene zin over hoe je het Nederlands als tweede taal leert en onderwijst. In de daaropvolgende hoofdstukken komen de verschillende onderdelen van taalvaardigheid aan de orde: luisteren, spreken, lezen, schrijven, uitspraak, woordenschat en grammatica. De laatste hoofdstukken zijn gewijd aan alfabetisering en toetsing. In de hoofdstukken is veel aandacht voor differentiatie, feedback en buitenschools leren. De wetenschappelijke achtergronden die in elk hoofdstuk aan bod komen worden geïllustreerd aan de hand van voorbeelden en kaderteksten. Daarnaast bevat elk hoofdstuk vragen, opdrachten en een zelftoets. Het handboek is volledig herzien op basis van de nieuwste wetenschappelijke inzichten. Er zijn twee nieuwe hoofdstukken over ‘leren leren’ en ‘uitspraak’. Binnen de didactiek is er meer aandacht voor differentiatie, feedback en buitenschools leren.
Nederlands --- Adult education. Lifelong learning --- Linguistics --- Didactiek. --- Nederlands. --- Tweedetaalverwerving. --- Volwassenenonderwijs --- NT2 --- Dutch language --- Didactiek --- Evaluatietechniek --- Didactics of Dutch --- Sociolinguistics --- Taal --- Spelling --- Woordenschat --- Grammatica --- Luisteren --- Spreken --- Schrijven --- Lezen --- Uitspraak
Choose an application
Choose an application
Reeks grammaticaoefeningen voor volwassen anderstaligen met een basiswoordenschat van duizend woorden. De oefeningen worden aangeboden vertrekkende van een verhaal en in stijgende moeilijkheidsgraad
Adult education. Lifelong learning --- Grammar --- Dutch language
Choose an application
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|