Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (35)

DocAtlas (6)

KU Leuven (2)

KDG (1)

PXL (1)

UCLouvain (1)

UCLL (1)


Resource type

book (44)

object (3)

film (1)


Language

Dutch (45)


Year
From To Submit

2023 (1)

2019 (1)

2010 (1)

2005 (23)

2004 (8)

More...
Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by

Book
Taal op school. Oefenen met vragen en schrijfopdrachten. Leerlingenboek
Authors: ---
Year: 1996 Publisher: Leuven Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Taal op school. Oefenen met vragen en schrijfopdrachten. Docentenhandleiding
Authors: ---
Year: 1996 Publisher: Leuven Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

'Taal op school' is een project dat anderstalige leerlingen tussen 12 en 16 jaar voorbereidt om deel te nemen aan het gewone/reguliere voortgezet onderwijs. In dit boek wordt in 20 lessen van circa 2 uur de vaardigheid schrijven aangeleerd. De aandacht gaat uit naar het leren schriftelijk beantwoorden van verschillende typen vragen (bv.: wie, wat, wanneer, ...) en vragen die betrekking hebben op taal-denkrelaties (bv.: beschrijving, oorzaak-gevolg, doel-middel, reden, mening).


Book
Taal op school. Oefenen met schooltaalwoorden. Leerlingenboek
Authors: ---
Year: 1996 Publisher: Leuven Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reeks van 15 lessen die erop gericht zijn woorden met een abstracte betekenis (bv. kenmerk) aan te leren. Op die manier kunnen leerlingen teksten in schoolboeken beter begrijpen. Het boek bevat 12 lessen waarin telkens 10 nieuwe woorden worden aangeleerd en 3 herhalingslessen, waarin de nieuwe woorden uit de vorige lessen nog eens ingeoefend worden.


Book
Taal op school. Oefenen met schooltaalwoorden. Docentenhandleiding
Authors: ---
Year: 1996 Publisher: Leuven Wolters-Noordhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Reeks van 15 lessen die erop gericht zijn woorden met een abstracte betekenis (bv. kenmerk) aan te leren. Op die manier kunnen leerlingen teksten in schoolboeken beter begrijpen. Het boek bevat 12 lessen waarin telkens 10 nieuwe woorden worden aangeleerd en 3 herhalingslessen, waarin de nieuwe woorden uit de vorige lessen nog eens ingeoefend worden.


Book
Thema's met toekomst
Authors: --- ---
ISBN: 9789006810608 9789006810615 9006810614 9006810606 Year: 1998 Publisher: Utrecht: Thieme,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Film
Zebra : Nederlands als tweede taal voor anderstaligen in het voortgezet onderwijs
Authors: --- ---
Year: 2010 Publisher: Amsterdam Meulenhoff

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Vakken vol verhalen : groep 8 : zuivere koffie : handleiding
Authors: --- --- ---
ISBN: 9058192253 Year: 2005 Publisher: Rotterdam Rotterdam Partners Pedagogisch Instituut CED groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voornaamste doelstelling van Vakken vol verhalen is dat (meertalige leerlingen) in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs in staat zijn om strategieën en vaardigheden van begrijpend lezen in te zetten bij het lezen van informatieve teksten bij wereldoriëntatie. Nevendoelstellingen zijn dat de leerlingen de lesstof van wereldoriëntatie beter begrijpen, dat ze beter in staat zijn om begrijpend te lezen en dat ze hun woordenschat uitbreiden.


Multi
Vakken vol verhalen : groep 8 : op expeditie in de woestijn : werkschrift
Authors: --- --- ---
ISBN: 9058192458 Year: 2005 Publisher: Rotterdam Partners

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voornaamste doelstelling van Vakken vol verhalen is dat (meertalige leerlingen) in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs in staat zijn om strategieën en vaardigheden van begrijpend lezen in te zetten bij het lezen van informatieve teksten bij wereldoriëntatie. Nevendoelstellingen zijn dat de leerlingen de lesstof van wereldoriëntatie beter begrijpen, dat ze beter in staat zijn om begrijpend te lezen en dat ze hun woordenschat uitbreiden.


Multi
Vakken vol verhalen : groep 8 : zuivere koffie : hulpbladen bij de spellen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9058192334 Year: 2005 Publisher: Rotterdam Rotterdam Partners Pedagogisch Instituut CED groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voornaamste doelstelling van Vakken vol verhalen is dat (meertalige leerlingen) in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs in staat zijn om strategieën en vaardigheden van begrijpend lezen in te zetten bij het lezen van informatieve teksten bij wereldoriëntatie. Nevendoelstellingen zijn dat de leerlingen de lesstof van wereldoriëntatie beter begrijpen, dat ze beter in staat zijn om begrijpend te lezen en dat ze hun woordenschat uitbreiden.


Multi
Vakken vol verhalen : groep 5 : botten en breuken : hulpbladen bij de spellen
Authors: --- --- ---
ISBN: 9058192423 Year: 2005 Publisher: Rotterdam Partners

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De voornaamste doelstelling van Vakken vol verhalen is dat (meertalige leerlingen) in de midden- en bovenbouw van het basisonderwijs in staat zijn om strategieën en vaardigheden van begrijpend lezen in te zetten bij het lezen van informatieve teksten bij wereldoriëntatie. Nevendoelstellingen zijn dat de leerlingen de lesstof van wereldoriëntatie beter begrijpen, dat ze beter in staat zijn om begrijpend te lezen en dat ze hun woordenschat uitbreiden.

Listing 1 - 10 of 45 << page
of 5
>>
Sort by