Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
This is a reflection on the education of teachers, written by teacher educators who discuss features of their work and the challenges facing teacher education in the 1990s. The book invites the reader to attempt similar analyses of personal practice and development in their own teaching.; The book deals with the personal development of both new and experienced teacher educators, illustrating how strongly teacher educators are influenced by their visions and by the challenge to prove themselves in the university setting. In addition, the book examines the ways in which teacher educators have acted to promote their own professional development and study their own practices, including writing as a tool for reflection, a life-history approach to self-study, as well as a study of educative relationships with others, and the analysis of a personal return to the classroom. Finally, it takes a broader look at the professional development of teacher educators and offers a challenge to all teacher educators to consider the tension between rigour and relevance.
Teacher education. Teacher's profession --- Teachers --- Teacher educators --- Training of --- Teacher education --- Teacher training --- Teachers, Training of --- Education professors --- Education teachers --- Professors of education --- Professors of teaching --- Teachers of education --- College teachers --- Teacher educators. --- Training of. --- Teachers - Training of --- Teacher educators - Training of
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- lerarenopleiding --- Teachers --- Teacher educators --- Training of. --- #PBIB:2002.3 --- Teacher education --- Teacher training --- Teachers, Training of --- Education professors --- Education teachers --- Professors of education --- Professors of teaching --- Teachers of education --- College teachers --- Training of --- Teachers - Training of. --- Teacher educators - Training of.
Choose an application
De auteurs willen leraren, schoolleiders en ouders ondersteunen bij het beantwoorden van deze vraag. Ze gaan daarbij uit van de talenten en de kwaliteiten die leerlingen al in zich hebben in plaats van waar ze in tekortschieten. Het boek geeft zowel houvast bij een radicale omslag als inspirerende en praktische ideeën voor kleine veranderstappen. Vooral gericht op het basis- en voortgezet onderwijs, biedt het boek ook ideeën voor hoger onderwijs en bedrijfsopleidingen
Teacher education. Teacher's profession --- Didactics --- teachers colleges [buildings] --- lerarenopleiding --- School management --- lager onderwijs --- onderwijsorganisatie --- SO (secundair onderwijs) --- onderwijskunde --- onderwijsvernieuwing --- 451.3 --- 473 --- Kernkwaliteiten --- Lager onderwijs --- Leren --- Leren leren --- Nieuwe leren --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- Onderwijsvernieuwing --- Schoolorganisatie --- Secundair onderwijs --- 37.02 --- Didactisch proces (leerproces) --- Onderwijsontwikkeling --- leermethoden --- 432 --- 450.46 --- basisonderwijs --- leerlingbegeleiding --- nieuw leven --- onderwijsorganisatie (ler) --- voortgezet onderwijs --- 474.22 --- Begeleiding leerkrachten effecten --- Begeleiding leerkrachten --- Onderwijsgevenden beginnende coaching --- Onderwijskunde basisvorming --- Onderwijsvernieuwing basisonderwijs --- Onderwijsvisie --- Reflexief onderwijs --- Vernieuwing basisonderwijs --- Vernieuwing van het basisonderwijs --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijs --- Lerarenopleiding --- algemeen --- algemeen. --- Didactiek --- Onderwijsmethoden --- Begeleiding ; leerkrachten ; effecten --- Begeleiding ; leerkrachten --- Onderwijsgevenden ; beginnende ; coaching --- Onderwijskunde ; basisvorming --- Onderwijsvernieuwing ; basisonderwijs --- Vernieuwing ; basisonderwijs --- Onderwijsmethode --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport
Choose an application
Praktische beschouwingen over de vaardigheden waaraan een goede leerkracht in het voortgezet onderwijs dient te voldoen: didactiek, orde kunnen houden, een goede relatie met de leerlingen ontwikkelen en onderhouden, en het verder ontwikkelen van professionaliteit, zowel individueel als in teamverband.
Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- School management --- didactiek --- onderwijspraktijk --- 37.02 --- Didactiek --- Leiderschap --- Lesgeven --- Relaties --- 484.2 --- Secundair onderwijs --- Orde --- Klasmanagement --- Secundair onderwijs ; didactiek --- Vlacc --- 454.22 --- Didactiek; algemeen --- Onderwijsstijlen --- Hoger onderwijs --- Leraren hoger onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Goed boek voor studenten, leraren en schoolleiding (in het basis- en voortgezet onderwijs) omdat het kritisch, opbouwend en inspirerend is, en dat bovendien aansluit bij een eerdere publicatie van de schrijvers: 'Een leraar van klasse' (2006). Hoe kunnen leraren het beste uit hun leerlingen halen? Op veel scholen wordt gewerkt aan vernieuwingen in het onderwijs. De traditionele onderwijsaanpak werkt vaak niet meer, waardoor er leerlingen buiten de boot vallen. Dat gaat veel leraren aan het hart. Zij willen er alles aan doen om het beste uit leerlingen te halen. Maar hoe doe je dat precies? Hoe kun je leerlingen stimuleren? Hoe kun je hun leren leuk én effectief maken en hoe help je kinderen om op te groeien tot volwassenen die hun talenten optimaal kunnen ontplooien? Dit boek is bedoeld om (aanstaande) leraren, schoolleiders en ouders te helpen bij die vragen en ze een stevige theoretische basis en praktische aanwijzingen te geven. De auteurs beschrijven een nieuwe visie op leren, die uitgaat van de kwaliteiten die mensen al in zich hebben. Vandaar de titel: Leren van binnenuit. Deze uitgave richt zich op het basis- en voortgezet onderwijs, maar biedt ook ideeën voor hoger onderwijs en bedrijfsopleidingen. Het boek is vooral bestemd voor leraren, schoolleiders en ouders. Vernieuwingen in het onderwijs dienen uit te gaan van de kwaliteiten en talenten die de mensen al in zich hebben. Naast aandacht voor maatschappelijke ontwikkelingen die veranderingen in het onderwijs nodig maken, wordt geschreven over een andere manier van kijken naar het onderwijs. Daarna komt het belang van de ontwikkeling van kernkwaliteiten op het gebied van denken, voelen en willen en het belang van de zogenoemde flow en het ui-model aan de orde. Tot besluit staan het ontwikkelingsproces naar vernieuwingen in de school samen met de uitwerking van een pedagogische en onderwijskundige visie centraal. Elk hoofdstuk is geschreven vanuit concrete onderwijservaringen, heeft een samenvatting en verdiepingsstof. Deze tweede druk is wat opzet betreft gelijk aan de eerste, behoudens enige tekstuele en redactionele aanpassingen en een geactualiseerde literatuurlijst.
Kwaliteitszorg --- Onderwijs --- Nederland. --- 450.4 --- Kernkwaliteiten --- 450.7 --- kwaliteitsbewaking --- leren --- Leren leren --- onderwijs --- Onderwijsfilosofie (Onderwijsvisie) --- onderwijsvernieuwing --- schoolbeleid --- studentenbegeleiding --- Teaching --- schoolorganisatie --- lerarenopleiding --- onderwijskunde --- talenten --- kwaliteitszorg --- differentiatie --- zelfontplooing --- onderwijskunde, onderwijsonderzoek --- zelfontplooiing --- Onderwijsvernieuwing --- Nederland --- Leren --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsstrategieën --- Onderwijsfilosofie --- Onderwijsstrategie --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
Een leraar van klasse biedt leraren in het voortgezet onderwijs steun bij hun dagelijks werk. De auteurs vertalen een schat aan onderwijskundige, didactische en pedagogische kennis naar de concrete onderwijspraktijk. Het boek biedt inspiratie voor allerlei onderwijscontexten, van traditionele scholen tot scholen die volop met vernieuwingen bezig zijn. Drie hoofdthema's in het boek zijn: didactiek, orde houden en de relatie van de leraar met de klas. Een vierde hoofdthema is de voortgaande professionele ontwikkeling van docenten in de beroepspraktijk. De auteurs ontwikkelen een visie op onderwijs waarbij de leerlingen geleidelijk steeds meer verantwoordelijkheid leren dragen voor hun leerproces en het leerresultaat. Ze laten met veel voorbeelden zien hoe leraren dat voor elkaar kunnen krijgen.
Lerarenopleiding --- algemeen. --- Teacher education. Teacher's profession --- leraren-leerling relatie --- ordeproblemen (onderwijs) --- School management --- didactiek --- onderwijspraktijk --- Didactique Didactiek --- Formateurs Opleiders --- gezag --- lesgeven --- 454.22 --- Beginnende leraren --- Coöperatief leren (Samenwerkend leren) --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Hoger onderwijs --- Lager onderwijs --- Onderwijsstijlen --- Professionele ontwikkeling --- Reflecteren (Terugblikken) --- Relatie leraar-leerling --- Secundair onderwijs --- Tucht (Discipline, Gezag, Orde, Ordeproblemen) --- begeleid zelfstandig leren --- docent --- straffen --- 474.22 --- 454.2 --- 489.4 --- Didactiek --- Klassenmanagement --- Leraren --- Leren --- Reflectie --- Relatie leraar - leerling --- Straffen --- Zelfstandig werk --- 484.2 --- Relatie leraar-klas --- Tucht --- Vaardigheden --- Onderwijsstrategieën --- Leraren hoger onderwijs --- Leraar hoger onderwijs
Choose an application
Hoe kunnen aangeleerde overlevingspatronen overstegen worden? Zijnsgericht coachen helpt mensen om zich bewust te worden van ineffectieve gedragspatronen en zich te verbinden met hun authentieke kern.Diepgaand coachenZo vinden zij een stevig anker in zichzelf, waarnaar ze steeds weer kunnen terugkeren, in allerlei omstandigheden. Hierdoor ontwikkelen mensen meer zelfsturing en maken ze keuzes die echt bij hen passen. Dat leidt tot nieuw handelen in werk, studie of privéleven en tot een verdiepte bijdrage aan de omgeving.Bijzondere combinatieDit inspirerende boek biedt handvatten en vele voorbeelden die direct bruikbaar zijn in de coachingspraktijk. De benadering van Zijnsgericht coachen is gebaseerd op psychologische theorieën, nieuwe inzichten uit hersenonderzoek en moderne visies op persoonlijke en professionele groei. Er zijn ook raakvlakken met spirituele tradities, zowel westerse als oosterse. Dit boek vormt dus een bijzondere combinatie van oude en nieuwe inzichten, van oosters en westers denken, en van praktijk en wetenschap.Voor wie?Zijnsgericht coachen is gericht op coaches, therapeuten, mentoren, docenten, hr-professionals, opleiders en andere begeleidingsdeskundigen die diepgaand met mensen willen werken. Ook is het geschikt voor leidinggevenden die de authentieke kracht van hun medewerkers willen versterken en voor studenten die opgeleid worden voor een van de genoemde beroepen.Bron: https://www.boomtestonderwijs.nl/product/100-6630_Zijnsgericht-coachen
coachen --- coaching --- psychologie --- teamwork --- Personnel management --- leidinggeven --- zelfontplooiing --- personeelsmanagement --- E-books --- PXL-Central Office 2018 --- gedragspsychologie --- menselijk gedrag --- begeleidingsmodellen --- Coaching --- Management
Listing 1 - 10 of 43 | << page >> |
Sort by
|