Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (8)

KU Leuven (8)

UGent (6)

UAntwerpen (5)

AP (4)

UCLL (4)

EhB (3)

KBC (3)

Odisee (3)

Vlaams Parlement (3)

More...

Resource type

book (19)

digital (1)


Language

Dutch (20)


Year
From To Submit

2023 (1)

2018 (2)

2013 (2)

2012 (1)

2011 (2)

More...
Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Twitteren op je werk : en andere mogelijkheden van social media voor interne communicatie
Author:
ISBN: 9789013064841 Year: 2009 Publisher: Kluwer


Book
Interne communicatie als managementinstrument: strategieën, middelen en achtergronden
Author:
ISBN: 9789013039191 Year: 2008 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Interne communicatie bij verandering : van middelen- naar interventiedenken.
Author:
ISBN: 9789014080659 Year: 2006 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Interne communicatie bij verandering : van middelen- naar interventiedenken
Author:
ISBN: 9789491560408 Year: 2013 Publisher: Amsterdam Adformatie Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Interne communicatie is dé succesfactor voor het slagen van veranderingstrajecten. De vraag naar het beste recept voor communicatie rond veranderingen is echter niet zomaar te beantwoorden. Iets wat succesvol is bij de ene verandering zorgt bij de andere slechts voor verstoring.In dit boek beschrijft Huib Koeleman zeven verschillende visies op veranderen. Voor elke visie gelden andere wetten voor interne communicatie en zijn er wezenlijke verschillen tussen de inhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies. Hij combineert kennis uit het communicatie- en HR-vak.Het boek behandelt stap voor stap de rol van communicatie: wat moet je in welke fase voorbereiden? Waarover moet je al communiceren en wanneer kun je collega's erbij betrekken. Daarbij geeft het een praktisch overzicht van alle communicatievormen, variërend van face to face bijeenkomsten tot nieuwe communicatievormen, zoals blogs, Yammer en webinars. Een speciale rol is weggelegd voor visuele vormen van communicatie, zoals infographics, die in de huidige beeldcultuur steeds meer aandacht vragen. Voor lezers die meer de diepte in willen, wordt ook ingegaan op de redenen die mensen kunnen hebben om niet te willen of kunnen veranderen. Er is aandacht voor het belang dat de verandering geworteld is in de waarden van de organisatie. En dat de organisatie waar nodig het ontwikkelingsproces beschermt. Ook staat de auteur stil bij de verschillende partijen die bij veranderingen betrokken kunnen zijn, van directeur en lijnmanager tot ondernemingsraad en communicatiespecialist.Deze derde druk is een geheel herziene versie van het succesvolle boek uit 2002. In deze versie zijn nieuwe ervaringen en ideeën verwerkt waardoor het past bij veranderingen van nu. Zo zijn twee nieuwe strategieën toegevoegd: de paarse machtsstrategie, zinvol in crisissituaties, en de oranje interactiestrategie, waarbij medewerkers zoveel mogelijk worden betrokken. Het stappenplan is aangepast en bij de communicatieacties is steeds aangegeven welke actie geschikt is voor welk type verandering. Deze uitgave is bestemd voor communicatie- en verandermanagers die de interne communicatie bij een verandering willen versterken. Daarnaast is het boek geschikt voor studenten aan hbo- en universitaire opleidingen die dieper op het onderwerp communicatie en verandering willen ingaan.Bron : http://www.managementboek.nl


Book
Social media voor interne communicatie : twitteren op je werk
Author:
ISBN: 9789013093049 Year: 2011 Publisher: Deventer Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Iedereen heeft een mening over Twitteren! Dé nieuwe vorm om met vrienden te communiceren. Maar heeft het ook voor interne communicatie mogelijkheden? De auteur, specialist interne communicatie, denkt in zijn vierde boek van wel: hier komen allerlei social media aan de orde die mogelijkheden bieden voor kennis uitwisseling en communicatie binnen organisaties, zoals social networks als Hyves en Facebook en de kennisplatforms zoals Wiki's. Hierbij komen verschillende voorbeelden voorbij, van Madonna tot Maxime Verhagen, van Google tot Achmea.De lezer krijgt ook zicht op de mogelijkheden die social media bieden voor een nieuwe stijl van communiceren: transparant, simpel, snel, participatief, direct, altijd bereikbaar zijn, niet hiërarchisch en overal. De social media passen bij de medewerker 2.0 en bij het zogenaamde 'nieuwe werken'. Ook de veranderende rol van de afdeling communicatie wordt behandeld, van controleur in luisteraar. Zal het persoonlijke vormen van communicatie vervangen? Nooit! Maar communicatiemensen zullen deze vormen moeten kennen en, na het lezen van dit boek, kent u ze ook


Book
Interne communicatie bij verandering : van middelen- naar interventiedenken
Author:
ISBN: 9014080654 Year: 2002 Publisher: Alphen aan den rijn : Kluwer,


Book
Interne communicatie als managementinstrument : strategieën, middelen en achtergronden.
Author:
ISBN: 9789013077278 Year: 2011 Publisher: Amsterdam Adfo Groep

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Uit onderzoek blijkt dat van bedrijven die goed presteren 80% van de medewerkers vertrouwen heeft in de leiding en vindt dat het management echt naar hen luistert. Bij bedrijven die minder goed presteren, is dat maar 40%. De motivatie van werknemers blijkt vooral van twee zaken af te hangen: de mate waarin men wordt betrokken in een dialoog en de wijze waarop men informatie ontvangt. En het mislukken van veranderingsprocessen bijvoorbeeld, blijkt achteraf vaak te wijten aan het onvoldoende communiceren met medewerkers. Weliswaar zien steeds meer organisaties dat goede interne communicatie van groot belang is voor het binden en boeien van medewerkers en de diverse aspecten van de bedrijfsvoering. In de praktijk weet men vaak niet hoe de interne communicatie moet worden opgezet, laat staan hoe die kan worden verbeterd. En als er al stappen worden gezet, dan zijn die zendergericht en houdt men onvoldoende rekening met de communicatiewensen van medewerkers. Over het boek Interne communicatie als managementinstrument wil een overzicht geven van de diverse facetten van het vakgebied interne communicatie. En het wil communicatiemanagers en de mensen die hiervoor in opleiding zijn, een handreiking bieden bij het opstellen van intern communicatiebeleid en het verbeteren van de communicatiemix. Ook het verbeteren van de effectiviteit van de communicatiekanalen krijgt daarbij de nodige aandacht. Nieuw in de zesde druk In deze zesde gewijzigde druk is er veel meer aandacht voor het creren van dialoog en de inzet van social media, zoals blogs en wiki's, en de consequenties van social media voor de interne communicatie. Ook het nieuwe werken komt aan bod. Tevens is het hoofdstuk over veranderingsprocessen uitgebreid en wordt een voorbeeld gegeven van een aankondiging van een reorganisatie. Doelgroep Het boek is bestemd voor communicatie- en hrm-managers die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren. Het boek is tevens geschikt voor studenten aan HBO- en universitaire opleidingen die dieper op het onderwerp 'communicatie in organisaties' in willen gaan. Met Nederlandse n Belgische voorbeelden.

Listing 1 - 10 of 20 << page
of 2
>>
Sort by