Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
9789013064841
interne communicatie --- sociale media --- Organization theory --- Computer architecture. Operating systems --- Mass communications --- Organisatieleer --- Massacommunicatie --- Computerarchitectuur. Operating systems --- Sociale media --- Werken --- Twitteren --- Sociale communicatie --- Buitenland
Choose an application
interne communicatie --- communicatiemanagement --- Organization theory --- Mass communications
Choose an application
Organization theory --- management --- organisatie --- interne communicatie --- communicatie --- Mass communications --- Bedrijfsorganisatie --- Communicatie --- Communication --- Organisation des entreprises --- 65.012.45 --- 316.772.43 --- 659.4 --- #SBIB:309H251 --- #A9411A --- Changement Verandering --- Information (gestion) Informatie (management) --- Communication Communicatie --- Information Informatie --- Médias Media --- Management Management --- Communication interne Interne communicatie --- #KVHA:Communicatie --- #KVHA:Management --- Internal communications, information --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Public relations (PR) --- Interne communicatie en organisatie --- Interne communicatie --- Management en communicatie --- ondernemingen --- Management en communicatie. --- ondernemingen. --- 65.012.45 Internal communications, information --- 659.4 Public relations (PR) --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie)
Choose an application
#SBIB:309H251 --- 695 Communicatie --- 366.4 --- communicatiemanagement --- interne communicatie --- veranderingsmanagement --- organisatieleer --- management --- Interne communicatie en organisatie --- bedrijfsleiding, management
Choose an application
Communicatie organisaties --- 65.012.45 --- 316.772.43 --- 659.4 --- #SBIB:309H251 --- interne communicatie --- bedrijfscommunicatie --- communicatiemanagement --- communicatie --- management --- 366.42 --- S200796.JPG --- communicatie in organisaties --- Internal communications, information --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Public relations (PR) --- Interne communicatie en organisatie --- 65.012 --- 007 --- 65.012.4 --- 659.4 Public relations (PR) --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- 65.012.45 Internal communications, information --- Interne communicatie --- Ondernemingen. --- Communicatie ; organisaties
Choose an application
Interne communicatie is dé succesfactor voor het slagen van veranderingstrajecten. De vraag naar het beste recept voor communicatie rond veranderingen is echter niet zomaar te beantwoorden. Iets wat succesvol is bij de ene verandering zorgt bij de andere slechts voor verstoring.In dit boek beschrijft Huib Koeleman zeven verschillende visies op veranderen. Voor elke visie gelden andere wetten voor interne communicatie en zijn er wezenlijke verschillen tussen de inhoud, strategie en communicatiemiddelen en -interventies. Hij combineert kennis uit het communicatie- en HR-vak.Het boek behandelt stap voor stap de rol van communicatie: wat moet je in welke fase voorbereiden? Waarover moet je al communiceren en wanneer kun je collega's erbij betrekken. Daarbij geeft het een praktisch overzicht van alle communicatievormen, variërend van face to face bijeenkomsten tot nieuwe communicatievormen, zoals blogs, Yammer en webinars. Een speciale rol is weggelegd voor visuele vormen van communicatie, zoals infographics, die in de huidige beeldcultuur steeds meer aandacht vragen. Voor lezers die meer de diepte in willen, wordt ook ingegaan op de redenen die mensen kunnen hebben om niet te willen of kunnen veranderen. Er is aandacht voor het belang dat de verandering geworteld is in de waarden van de organisatie. En dat de organisatie waar nodig het ontwikkelingsproces beschermt. Ook staat de auteur stil bij de verschillende partijen die bij veranderingen betrokken kunnen zijn, van directeur en lijnmanager tot ondernemingsraad en communicatiespecialist.Deze derde druk is een geheel herziene versie van het succesvolle boek uit 2002. In deze versie zijn nieuwe ervaringen en ideeën verwerkt waardoor het past bij veranderingen van nu. Zo zijn twee nieuwe strategieën toegevoegd: de paarse machtsstrategie, zinvol in crisissituaties, en de oranje interactiestrategie, waarbij medewerkers zoveel mogelijk worden betrokken. Het stappenplan is aangepast en bij de communicatieacties is steeds aangegeven welke actie geschikt is voor welk type verandering. Deze uitgave is bestemd voor communicatie- en verandermanagers die de interne communicatie bij een verandering willen versterken. Daarnaast is het boek geschikt voor studenten aan hbo- en universitaire opleidingen die dieper op het onderwerp communicatie en verandering willen ingaan.Bron : http://www.managementboek.nl
Interne communicatie ; ondernemingen --- Veranderingsmanagement --- Interne communicatie --- Management --- Organisaties --- Communicatiebeleid --- Communicatie --- Communicatiemiddelen --- Onderzoek --- Organisatiemanagement --- Communicatie-onderzoek --- Managementonderzoek --- 305.8 --- 366.42 --- communicatie --- interne communicatie --- management --- veranderingsmanagement --- 65.012.4 --- Change strategie beleid cultuur verandering success gedrag communiceren creatief --- #SBIB:309H251 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Interne communicatie en organisatie --- Organisatie --- Communicatiemiddel --- Ontwikkeling --- Leerlijn
Choose an application
Iedereen heeft een mening over Twitteren! Dé nieuwe vorm om met vrienden te communiceren. Maar heeft het ook voor interne communicatie mogelijkheden? De auteur, specialist interne communicatie, denkt in zijn vierde boek van wel: hier komen allerlei social media aan de orde die mogelijkheden bieden voor kennis uitwisseling en communicatie binnen organisaties, zoals social networks als Hyves en Facebook en de kennisplatforms zoals Wiki's. Hierbij komen verschillende voorbeelden voorbij, van Madonna tot Maxime Verhagen, van Google tot Achmea.De lezer krijgt ook zicht op de mogelijkheden die social media bieden voor een nieuwe stijl van communiceren: transparant, simpel, snel, participatief, direct, altijd bereikbaar zijn, niet hiërarchisch en overal. De social media passen bij de medewerker 2.0 en bij het zogenaamde 'nieuwe werken'. Ook de veranderende rol van de afdeling communicatie wordt behandeld, van controleur in luisteraar. Zal het persoonlijke vormen van communicatie vervangen? Nooit! Maar communicatiemensen zullen deze vormen moeten kennen en, na het lezen van dit boek, kent u ze ook
316.772.5 --- communicatie --- sociale media --- sociale netwerken --- twitter --- wiki's --- Social learning talenten zelfontwikkeling zelfontplooiing creativiteit duurzaam gedrag networking --- Communicatie naar computerisering "Mens-machine communicatie" --- Interne communicatie --- Ondernemingen --- Twitteren --- Interne communicatie. --- sociale media. --- Sociale media. --- #SBIB:309H251 --- Interne communicatie en organisatie --- Onderneming --- Overheidsbeleid
Choose an application
, 315 p.
65.012.45 --- 316.772.43 --- 659.4 --- interne communicatie --- bedrijfscommunicatie --- communicatiemanagement --- communicatie --- management --- 366.42 --- 659.4 Public relations (PR) --- Public relations (PR) --- 65.012.45 Internal communications, information --- Internal communications, information --- 316.772.43 Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Communicatie en organisatie. Bedrijfscommunicatie--(communicatiesociologie) --- Advertising. Public relations --- Organization theory --- #A9806A --- 659.3 --- 658.011.1 --- E99059.jpg --- Interne communicatie ; ondernemingen --- 659.3 Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Mass communication. Informing, enlightening of the public at large --- Bedrijfsbeleid. Bedrijfsdoelstellingen --- Bedrijfsbeleid --- Management --- Interne communicatie --- Organisatieveranderingen --- Bedrijfsmanagement --- Organisatieverandering
Choose an application
366.4 --- communicatiemanagement --- interne communicatie --- veranderingsmanagement --- management --- organisatieleer --- bedrijfsleiding, management --- Interne communicatie bij verandering --- Management en communicatie --- innovaties --- Mass communications --- Management en communicatie. --- ondernemingen.
Choose an application
Interne communicatie is een van de succesfactoren om een organisatie in deze tijd goed te laten functioneren. Uit onderzoek blijkt dat van bedrijven die goed presteren 80% van de medewerkers vertrouwen heeft in de leiding en vindt dat het management echt naar hen luistert. Bij bedrijven die minder goed presteren, is dat maar 40%. De motivatie van werknemers blijkt vooral van twee zaken af te hangen: de mate waarin men wordt betrokken in een dialoog en de wijze waarop men informatie ontvangt. En het mislukken van veranderingsprocessen bijvoorbeeld, blijkt achteraf vaak te wijten aan het onvoldoende communiceren met medewerkers. Weliswaar zien steeds meer organisaties dat goede interne communicatie van groot belang is voor het binden en boeien van medewerkers en de diverse aspecten van de bedrijfsvoering. In de praktijk weet men vaak niet hoe de interne communicatie moet worden opgezet, laat staan hoe die kan worden verbeterd. En als er al stappen worden gezet, dan zijn die zendergericht en houdt men onvoldoende rekening met de communicatiewensen van medewerkers. Over het boek Interne communicatie als managementinstrument wil een overzicht geven van de diverse facetten van het vakgebied interne communicatie. En het wil communicatiemanagers en de mensen die hiervoor in opleiding zijn, een handreiking bieden bij het opstellen van intern communicatiebeleid en het verbeteren van de communicatiemix. Ook het verbeteren van de effectiviteit van de communicatiekanalen krijgt daarbij de nodige aandacht. Nieuw in de zesde druk In deze zesde gewijzigde druk is er veel meer aandacht voor het creren van dialoog en de inzet van social media, zoals blogs en wiki's, en de consequenties van social media voor de interne communicatie. Ook het nieuwe werken komt aan bod. Tevens is het hoofdstuk over veranderingsprocessen uitgebreid en wordt een voorbeeld gegeven van een aankondiging van een reorganisatie. Doelgroep Het boek is bestemd voor communicatie- en hrm-managers die de interne communicatie in hun organisatie willen verbeteren. Het boek is tevens geschikt voor studenten aan HBO- en universitaire opleidingen die dieper op het onderwerp 'communicatie in organisaties' in willen gaan. Met Nederlandse n Belgische voorbeelden.
65.012.4 --- Management strategie organisatie communicatie --- interne communicatie ondernemingen --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- Interne communicatie ; ondernemingen --- interne communicatie ; ondernemingen --- interne communicatie --- communicatiemanagement --- Organization theory --- Mass communications
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|