Narrow your search

Library

National Bank of Belgium (1)

Thomas More Mechelen (1)

ULB (1)


Resource type

book (2)

dissertation (1)


Language

English (2)

Dutch (1)


Year
From To Submit

2019 (1)

2015 (2)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
Does Longer Compulsory Education Equalize Schooling by Gender and Rural/Urban Residence?
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Washington, D.C. : The World Bank,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This study examines the effects of the extension of compulsory schooling from 5 to 8 years in Turkey in 1997-which involved substantial investment in school infrastructure-on schooling outcomes and, in particular, on the equality of these outcomes between men and women, and urban and rural residents using the Turkish Demographic and Health Surveys. This policy is peculiar because it also changes the sheepskin effects (signaling effects) of schooling, through its redefinition of the schooling tiers. The policy is also interesting due to its large spillover effects on post-compulsory schooling as well as its remarkable overall effect; for instance, we find that the completed years of schooling by age 17 increases by 1.5 years for rural women. The policy equalizes the educational attainment of urban and rural children substantially. The urban-rural gap in the completed years of schooling at age 17 falls by 0.5 years for men and by 0.7 to 0.8 years for women. However, there is no evidence of a narrowing gender gap with the policy. On the contrary, the gender gap in urban areas in post-compulsory schooling widens.


Book
Does Longer Compulsory Education Equalize Schooling by Gender and Rural/Urban Residence?
Authors: --- ---
Year: 2015 Publisher: Washington, D.C. : The World Bank,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

This study examines the effects of the extension of compulsory schooling from 5 to 8 years in Turkey in 1997-which involved substantial investment in school infrastructure-on schooling outcomes and, in particular, on the equality of these outcomes between men and women, and urban and rural residents using the Turkish Demographic and Health Surveys. This policy is peculiar because it also changes the sheepskin effects (signaling effects) of schooling, through its redefinition of the schooling tiers. The policy is also interesting due to its large spillover effects on post-compulsory schooling as well as its remarkable overall effect; for instance, we find that the completed years of schooling by age 17 increases by 1.5 years for rural women. The policy equalizes the educational attainment of urban and rural children substantially. The urban-rural gap in the completed years of schooling at age 17 falls by 0.5 years for men and by 0.7 to 0.8 years for women. However, there is no evidence of a narrowing gender gap with the policy. On the contrary, the gender gap in urban areas in post-compulsory schooling widens.


Dissertation
OPSTELLEN ONDERHOUDSINSTRUCTIE VOOR HET VERVANGEN VAN EEN EOL (END OF LIFE) STELMOTOR EN OPTIMALISATIE VAN DE PID REGELING
Authors: ---
Year: 2019 Publisher: Sint-Katelijne-Waver : Thomas More Mechelen-Antwerpen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Het doel van deze bachlorproef was om een alternatief stelmotor vinden en die zodanig terug regelen dat het werkt als oude stelmotor die end of life is. Deze alternatief was op elektrisch en mechanisch vlak dezelfde maar eigenschappen zijn iets anders, Alternatief stelmotor “ARIS Nano+ L 120-40” draait iets sneller dus PID parameters gaan anders zijn. Een van de Problemen was om deze PID parameters bepalen want het proces stopt niet daarom kunnen we de gedrag van Alternatieve stelmotor niet kennen. Proces stopt wel voor onderhoud zaterdag en zondag maar dan is testen ook niet mogelijk want er komen geen koetswerken in de ovens dus het werking is anders er zou geen warmtewisseling zijn. Daarom moest ik dezelfde PID parameters gebruiken van oude stelmotor en nadenken hoe dat alternatief zou reageren en bepalen welke parameters moeten veranderen. Deze was ook sneller dan methode gebruiken want als we methode toepassen moeten we daarna nog bijregelen om een goede werking te krijgen. Omdat deze een alternatief is en de zelfde werk zal doen zijn deze parameters bijna gelijk en kunnen we direct bijregelen. Tweede probleem was dat potentiometer feedback niet goed ingesteld is. Met potentiometer feedback zien we de actuele waarde van de klep deze wordt gebruikt bij de regeling. Deze waarde was al lang niet juist dus de regelaar was altijd fout aan het regelen. Dit hebben we gemerkt bij het vervanging (13/04 zaterdag) dus moesten we het vervanging uitstellen totdat deze probleem opgelost werd. Uiteindelijk hebben we deze probleem opgelost door de software aantepassen een simpele blokje toegevoegd da waarde van potentiometer inleest en met een willekeurige waarde dat we invullen bewerking doet zodat we als uitgang “0” krijgen. Het optimaliseren is ook gelukt statische fout is verbeterd van 7°C naar 1°C.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by