Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Teaching --- Japan --- Enseignement --- Japon --- Onderwijs --- J4900 --- Japan: Education -- general and history --- Education and state --- Education
Choose an application
We verkennen 25 studies naar interventies die met succes (kunnen) leiden tot de integratie van gehandicapten in de competitieve arbeidsmarkt. Ondanks het brede scala aan gezondheidsvoorwaarden en achtergrondkenmerken van gehandicapten, zijn we in staat om verschillende 'stimuleringsboosters' te identificeren. Verder stellen we vast dat, om arbeidsplaatsen voor gehandicapten te creëren, betrokken werkgevers afhankelijk zijn van casemanagers, tussenpersonen, netwerken en vertegenwoordigers van werkgevers. Zij zijn een bron van vertrouwde (informele) informatie. We sluiten af met aanbevelingen, die ertoe kunnen leiden dat werkgevers stimuleringsboosters omarmen die personen met arbeidshandicap integreren in de competitieve arbeidsmarkt.
Choose an application
Dit rapport betreft de mid-term evaluatie van het huidige vijfjarenprogramma (2017-2021) van Djapo, een organisatie die educatief aanbod ontwikkelt binnen Educatie voor Duurzame Ontwikkeling (EDO). In de evaluatie werd het duurzaam effect en de doeltreffendheid van de tussenkomsten van Djapo op niveau van de leerkrachten en scholen onderzocht.
Choose an application
In het kader van de 'Visie 2050'-strategie van de Vlaamse Regering kregen het Steunpunt Werk en HIVA de opdracht toekomstverkenningen uit te werken over de arbeidsmarkt in 2050. Hoe zou de arbeidsmarkt functioneren in 2050? Hoe moeten we onze systemen van (voortgezette) opleiding en vorming bijsturen om die verre toekomst goed gewapend tegemoet te gaan? In dit Werk.Rapport beschrijven we belangrijke evoluties op de arbeidsmarkt op weg naar 2050 en leggen we mogelijke gevolgen, kansen en risico’s bloot.
Choose an application
Choose an application
Argumentatie voor een schoolbeleid dat zittenblijven in het basis- en voortgezet onderwijs in met name Vlaanderen moet tegengaan, voorzien van werk- en discussiemateriaal voor schoolteams.
Zittenblijven --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- Zittenblijvers --- Leermoeilijkheden (leerproblemen, leerstoornissen) --- Secondary education --- zittenblijven --- Research on teaching --- aansluiting lager en secundair onderwijs --- Primary education --- 450.6 --- Schoolmanagement --- Leermoeilijkheden --- 464 --- Resultaten en selectie --- PXL-Education 2016 --- onderwijs --- onderwijsleerprocessen --- zittenblijvers
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Het denken over toekomstgericht onderwijs- en arbeidsmarktbeleid dringt zich steeds meer op. In het kader van de nota ‘Visie 2050’ van de Vlaamse Regering verscheen bijgevolg in 2017 de transitienota Toekomstverkenningen Arbeidsmarkt 2050 (Sels, Vansteenkiste & Knipprath, 2017). In deze nota werd de impact van technologie en digitalisering op de arbeidsmarkt, vereiste competenties en onderwijs verkend. In het rapport Toekomstverkenningen arbeidsmarkt en onderwijs 2050 – Rapportage interviews van Steunpunt Werk en Steunpunt SONO wordt verslag gemaakt van een veertigtal diepte-interviews met bevoorrechte gesprekspartners in het onderwijsveld en op de arbeidsmarkt om de bevindingen van de eerste transitienota verder te verrijken (Sels, Vansteenkiste & Knipprath, 2017).
Listing 1 - 10 of 21 | << page >> |
Sort by
|