Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|
Choose an application
De wereld verandert snel, en de media ook. Ouders staan daardoor voor nieuwe opvoeduitdagingen, scholen ‘moeten’ veranderen. Deze digitale revolutie, die maar voortduurt, veroorzaakt de nodige discussie. Leidt schermgebruik tot digitale dementie? Moeten we kinderen leren programmeren op de basisschool? In die veranderende wereld proberen wij, zonder altijd alles goed te weten, kinderen verstandig met media om te laten gaan. We maken ze mediawijs. We leren ze media in te zetten om hun doelen te bereiken, zonder zichzelf en anderen schade te berokkenen. Maar hoe doe je dat? Ook daar voeren we nog steeds discussie over. Wat is mediawijsheid nou precies? En wat moeten kinderen leren om goed te functioneren in de multimediale samenleving? In het boek ‘Mediawijsheid op de basisschool’ geven 21 leerkrachten antwoord op die vragen. Ze gebruiken media als een middel om hun lessen te verrijken, maar ze leren hun leerlingen ook media te begrijpen, positief te gebruiken en risico's het hoofd te bieden. Hun succesverhalen laten zien hoe rijk ons onderwijs is, en dat er goede vakmensen zijn die met hun tijd meegaan.
Didactics of technology --- Didactics of primary education --- mediawijsheid --- media --- media-educatie --- Mediawijsheid --- Mediaopvoeding --- 477.9 --- 474.23 --- Media --- Sociale media --- ICT ; basisonderwijs --- Audiovisuele media ; onderwijs
Listing 1 - 1 of 1 |
Sort by
|