Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
rekenen --- wiskunde --- didactiek --- 456.34 --- Didactiek --- Lerarenopleiding --- Rekenen --- Wiskunde --- 093059.jpg --- Wiskunde ; didactiek --- Didactics of mathematics
Choose an application
Choose an application
Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis is de perfecte voorbereiding op de kennisbasistoets rekenen-wiskunde. Het boek bevat meer dan 400 oefenopgaven, die aansluiten bij de toetsdoelen, en presenteert en bespreekt die oefenvragen per domein.Waarom kiezen voor Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis?*meer dan 400 toetsvragen op het niveau van de kennisbasistoets rekenen-wiskunde;*je kunt per onderwerp oefenen; *handige ondersteunende website met extra toets- en oefenmateriaal.In het boek komen vijf domeinen aan bod: getallen, verhoudingen, meten, meetkunde en verbanden. Je kunt je kennis van ieder onderwerp afzonderlijk toetsen, opfrissen en bijspijkeren. Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis besteedt daarnaast uitgebreid aandacht aan een aantal belangrijke thema's. Dit zijn: talstelsels, priemgetallen, grootste gemene deler (GGD) en kleinste gemene veelvoud (KGV), deelbaarheid, verhoudingen vergelijken en meetkundige figuren. Het boek eindigt met een hoofdstuk over problemen oplossen en een begrippenregister waarin alle begrippen die je moet kennen zijn opgenomen. Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis is speciaal geschreven voor pabo-studenten. Het boek sluit goed aan op de serie Rekenen-wiskunde in de praktijk, maar je kunt het ook prima gebruiken naast andere studieboeken rekenen-wiskunde voor de pabo. Rekenen en wiskunde in de praktijk.Online ondersteuning. Op de ondersteunende website vind je drie complete toetsen, die qua opzet vergelijkbaar zijn met de landelijke kennisbasistoets. Zo kun je kijken of je de stof voldoende beheerst om de kennisbasistoets te kunnen halen. Ook vind je op de website toelichtingen bij de opgaven in het boek.
Rekenen --- Wiskunde --- Basisonderwijs. --- basisonderwijs --- Teacher education. Teacher's profession --- PABO (Pedagogische Academie Basisonderwijs) --- lerarenopleiding --- Didactics of mathematics --- wiskunde --- didactiek --- Higher education --- 475.4 --- Getallenkennis --- Lerarenopleiding --- Meetkunde --- Meten --- 471.42 --- bewerkingen --- getallenkennis --- hoofdrekenen --- meetkunde --- meten --- rekenen --- Wiskunde; ba.o. --- Cognitieve opvoeding --- Aftrekken(Bewerkingen) --- Didactische werkvormen --- Geld --- Gewichten --- Maten --- Optellen(Bewerkingen) --- Rekenspelletjes --- Spiegelen --- Vormen (bijv. rond, vierkant) --- Wiskundige initiatie --- Kleuteronderwijs --- 1e graad lager onderwijs --- Getalbegrip --- Tellen --- 1ste leerjaar lager onderwijs --- 2de leerjaar lager onderwijs --- kleuteronderwijs --- lager onderwijs --- wiskundige initiatie --- #KVHB:Rekenen --- #KVHB:Wiskunde --- Delen(Bewerkingen) --- Tijd --- Verhoudingen (wiskunde) --- Vermenigvuldigen(Bewerkingen, Tafels van vermenigvuldiging) --- 5de leerjaar lager onderwijs --- 6de leerjaar lager onderwijs --- 3e graad lager onderwijs --- Tafels van vermenigvuldiging --- 2e graad lager onderwijs --- Tijd / tijdsbeleving --- Delen --- Cijferen --- Hoofdrekenen --- Schatten --- Wiskunde; ba.o --- Lager onderwijs --- Onderbouw --- Didactiek --- 5e leerjaar lager onderwijs --- 6e leerjaar lager onderwijs --- Onderbouw (onderwijsvorm)
Choose an application
Rekenen-wiskunde in de praktijk- Verschillen in de klas is een studieboek voor de handelingsgerichte aanpak van het reken-wiskundeonderwijs op de basisschool. Die cyclische werkwijze wordt op meerdere niveaus beschreven vanuit de reële onderwijspraktijk. •Een casus van een leerling geeft een eerste, betekenisvol overzicht van het leerstofgebied. •Daarna volgt verdere verdieping van de kernthema's: informatie inwinnen, het leren begrijpen van leerling- en groepsgegevens en het plannen en adequaat handelen in de klas. •Het boek gaat expliciet in op de techniek van het vragen stellen. •Het laatste hoofdstuk beschrijft de samenhang tussen het handelen van de leraar in de klas en invloeden van buiten, zoals de visie van het team en de samenwerking met ouders. •Theoretische begrippen worden op meerdere manieren gerelateerd aan de praktijk. •De inhoud is mede bepaald door recente ontwikkelingen rond de kwaliteitsverbetering van het basisonderwijs en de lerarenopleiding. Dit is het vierde deel in een reeks over het rekenonderwijs op de basisschool. Na eerdere delen over rekenen in de onder- en bovenbouw, maakt de pabostudent nu kennis met differentiatie: het omgaan met verschillen in de klas. Kinderen die extra hulp nodig hebben, krijgen van oudsher meer aandacht, maar tegenwoordig vraagt de maatschappij ook om een speciale behandeling van excellente leerlingen. De praktijk speelt een hoofdrol: wat kinderen zeggen wordt als casus beschreven en wat ervaren onderwijzers doen, is te zien in clips op de ondersteunende site. Zowel bij het bepalen van wat er aan de hand is als bij het geven van taken door de onderwijzer is er een paragraaf over zwakke leerlingen en een over uitblinkende leerlingen. Doordat ook de vragen over de praktijk gaan, is dit een heel handig boek bij het leren geven van goed rekenonderwijs. Bedoeld voor pabo-studenten. (Dr. H.J.M. van Bemmel) © NBD Biblion
Rekenen --- Basisonderwijs. --- PXL-Education 2014 --- didactiek van de wiskunde --- basisonderwijs
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De dag werd geopend door drie paashazen. Ze deelden een opdracht uit en de kinderen moesten de code kraken. Als dit lukte kregen ze als beloning een paasei.Ieder jaar wordt de Grote Rekendag georganiseerd. Het is een dag voor alle basisscholen in Nederland en Vlaanderen (groep 1 t/m 8) die helemaal in het teken staat van rekenen. En dan niet gewoon in de klas, maar vooral ook daarbuiten. Want rekenen is veel meer dan sommen maken in je werkboek!Het thema was een ‘Kijkje achter de code’ en sluit aan op de nieuwe vaardigheden die passen bij de 21e eeuw. De kinderen leerden o.a.:– zoeken naar regelmaat en patronen;– systematisch werken;– maken en lezen van symbolische weergaven;– interpreteren en zelf ontwerpen van codetaal. Het doel was kinderen onderzoekend te laten rekenen. Want zelf ontdekken levert inzicht op. En niet onbelangrijk: het maakt rekenen leuk!
Choose an application
Deze nieuwe uitgave in de succesvolle serie Rekenen en wiskunde in de praktijk bereidt pabo-studenten voor op de toetsing van de kennisbasis rekenen-wiskunde. Het boek bevat meer dan 400 oefenopgaven, die aansluiten bij de toetsdoelen, en presenteert en bespreekt die oefenvragen per domein. In het boek komen vijf domeinen aan bod: getallen, verhoudingen, meten, meetkunde en verbanden. Studenten kunnen hun kennis van ieder onderwerp afzonderlijk toetsen, opfrissen en bijspijkeren. Rekenen en wiskunde in de praktijk. Kennisbasis besteedt daarnaast uitgebreid aandacht aan een aantal belangrijke thema's. Dit zijn: talstelsels, priemgetallen, grootste gemene deler (GGD) en kleinste gemene veelvoud (KVG), deelbaarheid, verhoudingen vergelijken en meetkundige figuren. Het boek eindigt met een hoofdstuk over problemen oplossen en een begrippenregister, waarin alle begrippen die studenten moeten kennen zijn opgenomen.
Didactics of mathematics --- Didactics of primary education --- wiskunde --- didactische werkvormen --- rekenen --- basiskennis --- 475.4 --- Didactiek (Vakdidactiek) --- Rekenen --- wiskunde praktijk --- Wiskunde --- Didactiek. --- Rekenen ; basisonderwijs ; didactiek
Listing 1 - 10 of 28 | << page >> |
Sort by
|