Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|
Choose an application
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaat? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op hun eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten zoeken naar concrete voorbeelden om hier gehoor aan te kunnen geven. Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier taalvaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar een ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Dit boek is bedoeld voor alle docenten en docenten in opleiding mvt en NT2 die op snelle en gemakkelijke wijze willen differentiëren in hun taallessen. (flaptekst)
Didactics of languages --- talenonderwijs --- Differentiatie ; onderwijs --- Nt2 --- Taalonderwijs --- 485.3 --- grammatica --- Lezen --- Luisteren --- NT2 --- Schrijven --- Spreken --- woordenschat --- differentiatie --- differentiëren --- taalonderwijs --- 371 --- 456.2 --- Didactiek --- Differentiatie --- * 838.5 --- didactiek --- Differentiatie: onderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen
Choose an application
Om tegemoet te komen aan verschillende leerbehoeften van leerlingen staat differentiëren op de agenda van veel scholen. Het is een complexe vaardigheid, want hoe houd je in de praktijk rekening met verschillen in een klas met dertig leerlingen? De vraag naar manieren om te differentiëren is daarom zeer groot. Differentiëren in alle vakken bevat een groot aantal werkvormen en tips die helpen om op een eenvoudige manier te differentiëren in de lessen. Elke werkvorm is opgezet volgens het model van Volledige Instructie waarin doel, actie, aanpak, hulp, tijd en opbrengst worden aangegeven. In de bijbehorende differentiatietabel wordt aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud en interesse, leervoorkeuren en begeleiding. Daarnaast wordt bij elke werkvorm aangegeven of deze vooral geschikt is om leerlingen te helpen onderdelen van de lesstof te onthouden, te begrijpen of toe te passen. Dit praktische boek kan op verschillende manieren worden gebruikt, bijvoorbeeld ter aanvulling of verdieping van de lesmethode, en is geschikt voor alle vakken.(Bron: https://shop.coutinho.nl/store_nl/differentieren-in-alle-vakken.html)
Differentiatie ; secundair onderwijs --- differentiatie --- Didactiek --- Didactiek van het secundair onderwijs --- didactiek --- Secundair onderwijs ; didactiek --- Didactics --- Didactics of secundary education --- differentiëren --- Differentiatie --- Differentiatie ; onderwijs --- PXL-Education 2018 --- onderwijskunde --- secundair onderwijs --- didactische principes --- Voortgezet onderwijs --- Zelfredzaamheid --- 371 --- Secundair onderwijs --- 370.02 --- 454.23 --- zelfredzaamheid --- didactische principes, differentiatie, leerlingbegeleiding, motivatie, totaliteitsonderwijs, zorgverbreding
Choose an application
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaat? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op hun eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten zoeken naar concrete voorbeelden om hier gehoor aan te kunnen geven. Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier taalvaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar een ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Dit boek is bedoeld voor alle docenten en docenten in opleiding mvt en NT2 die op snelle en gemakkelijke wijze willen differentiëren in hun taallessen. (flaptekst)
Didactic strategies --- Didactics of languages --- Differentiatie ; onderwijs --- Taalonderwijs --- Nt2 --- 485.3 --- grammatica --- Lezen --- Luisteren --- NT2 --- Schrijven --- Spreken --- woordenschat --- differentiatie --- differentiëren --- taalonderwijs --- 371 --- 456.2 --- Didactiek --- Differentiatie --- * 838.5 --- didactiek --- Differentiatie: onderwijs --- Nederlandse taal- en letterkunde --- Nederlands voor anderstaligen
Choose an application
Praktisch inspiratieboek voor het toepassen van differentiatiemogelijkheden in het talenonderwijs om zodoende tegemoet te komen aan verschillen tussen leerlingen in niveau, tempo, interesse en voorkeur voor leermethode.
Choose an application
Hoe zorg je dat een groep leerlingen of cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaan? Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen leerlingen of cursisten in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier vaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar ERK-niveau. Elke werkvorm wordt weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Op de website zijn o.a. werkbladen beschikbaar om uit te printen.
Choose an application
Dit boek helpt toekomstige, beginnende én ervaren docenten om aandachtiger les te geven en leerlingen bewuster te laten leren. Het brengt drie actuele begrippen in het onderwijs bij elkaar: activeren, differentiëren en formatief handelen. Deze begrippen krijgen een theoretisch kader en een praktische uitwerking, waarbij wordt uitgegaan van het meest gangbare onderwijsmodel: het model van directe instructie. De eerste vijf hoofdstukken behandelen de vijf fasen van dit model. Voor iedere fase worden voorbeelden gegeven van eenvoudige ingrepen en concrete werkvormen. Hoofdstuk 6, 7 en 8 gaan over respectievelijk grotere opdrachten en taken, toetsen beoordelen en vakoverstijgende leervaardigheden. Bij het boek is online studiemateriaal (invulbare versies van de analysemodellen, rubrics en testjes) beschikbaar op de website van de uitgever.
Teacher education. Teacher's profession --- Didactic strategies --- leermethoden --- onderwijsmethoden --- leraren-leerling relatie
Choose an application
Hoe zorg je er als docent voor dat leerlingen met plezier naar school blijven gaan en actief met de les meedoen? En hoe maak je ze verantwoordelijk voor hun eigen leerproces? Het boek Activeren, differentiëren en formatief handelen helpt toekomstige, beginnende én ervaren docenten om aandachtiger les te geven en leerlingen bewuster te laten leren. Het boek brengt drie actuele begrippen in het onderwijs bij elkaar: activeren, differentiëren en formatief handelen. Deze belangrijke begrippen krijgen een theoretisch kader en een praktische uitwerking, waardoor ze meteen toepasbaar zijn in de dagelijkse onderwijspraktijk. (bron: covertekst)
2KHM --- differentiatie
Choose an application
Hoe zorg je dat zoveel mogelijk leerlingen en cursisten, die in vele opzichten van elkaar verschillen, gemotiveerd met de doeltaal aan de slag gaan? Taalleerders kunnen er veel baat bij hebben om op eigen niveau, manier en tempo te werken. Ook het ministerie en de inspectie willen aandacht voor het bevorderen van differentiatie in de lessen. Veel docenten willen daar gehoor aan geven en er is vraag naar concrete voorbeelden. Differentiëren in het talenonderwijs is een praktisch inspiratieboek vol met tips voor kleine ingrepen en werkvormen die recht doen aan de verschillen tussen cursisten of leerlingen in heterogene en homogene groepen. De werkvormen zijn ingedeeld in de vier vaardigheden en woordenschat en grammatica. Afhankelijk van de situatie kan de docent een keuze maken uit ingrepen om small, medium en large te differentiëren en te selecteren naar ERK-niveau. Elke werkvorm wordt op overzichtelijke wijze weergegeven volgens het model van Volledige Instructie. Daarin is aangegeven hoe gevarieerd kan worden in niveau, tempo, inhoud, leervoorkeuren en mate van ondersteuning van de docent. De werkvormen kunnen los worden aangeboden naast de lesmethode, maar ook gebruikt worden om opdrachten uit de methode te verrijken. Op de website zijn o.a. werkbladen beschikbaar om uit te printen.Dit boek is bedoeld om op een snelle en gemakkelijke wijze te differentiëren in de taallessen. Uit: www.coutinho.nl
Taalverwerving --- Differentiatie --- Didactische werkvorm --- Taalonderwijs
Choose an application
Listing 1 - 9 of 9 |
Sort by
|