Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Vrouwen in het hoger onderwijs is het onderwerp van deze publicatie, uitgegeven naar aanleiding van de Wereldconferentie over het Hoger Onderwijs in Parijs in 1998. Eén van de thema's van de conferentie was de macht van het getal. Betekent het toenemend aantal vrouwen in het onderwijs ook dat zij meer macht en invloed verwerven? Het is een veronderstelling die men nogal gemakkelijk voor waar aanneemt. De overheid stimuleert ook het gelijkekansenbeleid in het onderwijs. De realiteit geeft echter een ander beeld. Uit de internationale bijdragen van de conferentie blijkt duidelijk dat de problematiek van ongelijkheid niet automatisch verdwijnt wanneer er maar genoeg vrouwen zijn. Er is meer nodig dan alleen een cijfermatige vertegenwoordiging van vrouwen.
Sociology of minorities --- Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Sociology of organization --- Sociology of work --- Community organization --- Social law. Labour law --- Teaching --- Higher education --- Personnel management --- Gender --- Management --- Labour market --- Education --- Participation --- Affirmative action --- Book --- Empowerment --- UNESCO --- Arab states --- Germany (GDR) --- Sweden --- Africa --- Brazil
Choose an application
Curriculum development --- Universities and colleges --- Women in development. --- Women --- Lerarenopleiding --- Curricula. --- Education (Higher) --- Study and teaching (Higher) --- algemeen --- Education (Higher). --- Study and teaching (Higher). --- algemeen. --- Algemeen. --- Women in development --- 378.4-055.2 --- Human females --- Wimmin --- Woman --- Womon --- Womyn --- Females --- Human beings --- Femininity --- Higher education of women --- Education, Higher --- Professional education of women --- Development and women --- GAD (Gender and development) --- Gender and development --- WAD (Women and development) --- WID (Women in development) --- Women and development --- Academic disciplines --- Disciplines, Academic --- Schools --- Curricula --- Universiteiten--?-055.2 --- Education [Higher ]
Choose an application
Choose an application
Choose an application
How will higher education and research evolve in the future to produce the high-level knowledge and skilled human capital which underpin sustainable societies? This book explores challenges for the post-knowledge society and economy where major socio-economic change is occurring in tandem with advances in digital technologies. It brings together international authors to discuss scenarios against a background of transformation, including the fourth wave of globalization, demographic shifts, socio-economic inequality, and climate change. Policy-makers, institutional leaders, the academy, students, employers and society at large will find this book topical and thoughtful.
Education, Higher --- Research. --- Methodology.
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|