Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
De Nederlandse basisscholen worden bevolkt door kinderen uit verschillende etnische en sociaal-economische groepen. Hoe zijn de onderlinge sociale relaties tussen deze kinderen en welke invloed kunnen schoolse omstandigheden zoals aantal allochtone leerlingen en speciale programma's in het kader van intercultureel onderwijs hierop hebben? Hoe beoordelen leerkrachten het schoolgedrag van deze groepen leerlingen en in hoeverre hangen verschillen in beoordelingen samen met verschillen in schoolprestaties? Deze vragen worden in dit rapport beantwoord. Het blijkt dat risicogroepen in termen van prestaties ook risicogroepen vormen in sociaal-emotioneel opzicht, dat geldt met name voor Marokkaanse en Turkse leerlingen.
#SBIB:316.334.1O310 --- #SBIB:316.334.1O130 --- #SBIB:HIVA --- Sociologisch onderzoek i.v.m. doelstellingen in het onderwijs (onderwijssystemen) --- Methoden van onderwijsonderzoek --- 81.21 social inequality in education. --- Ausländischer Schüler. --- Basisonderwijs. --- Etnische minderheden. --- Leerlingen. --- Sociale situatie. --- Soziale Situation. --- Niederlande.
Choose an application
Choose an application
Didactic strategies --- Research on teaching --- Primary education --- Theses
Choose an application
Theses --- Klinische psychologie --- psychotherapie --- psychotherapie. --- Psychotherapie.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 20 | << page >> |
Sort by
|