Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
485.1 --- Nederlands --- Toetsen --- Engels --- 485.2 --- Taalonderwijs --- Nederlandse taal ; beroepsonderwijs ; didactiek --- Nederlande taal en letterkunde --- Taal en letterkunde; overige talen --- Nederlands. --- Taalonderwijs. --- Nederlande taal en letterkunde. --- Taal en letterkunde; overige talen.
Choose an application
Deze educatieve documentaire wil een sterke impuls geven aan de taalontwikkeling in het beroepsonderwijs, zowel aan de Nederlandse taal, als de moderne vreemde talen. In de film worden leerlingen gevolgd op stage en in de les en daarnaast brengt de film in beeld hoe docenten en leerlingen gezamenlijk op zoek gaan naar mogelijkheden om taalvaardigheid in goed onderwijs te vatten. Vragen die gesteld worden zijn: Hoe beoordeel je taal in een beroepssituatie? Hoe zorg je dat leerlingen hun woordenschat uitbreiden en hun taalniveau verhogen? We zien in de film welke rol taal speelt bij een goede beroepshouding. Bijvoorbeeld: Hoe overtuig je iemand van de noodzaak van een bepaald medicijn? Hoe breng je een gevoel onder woorden? En, hoe doe je dat in een andere taal? De film is bedoeld voor docenten, managers en praktijkbegeleiders. Hij biedt stof tot nadenken over de manier waarop je taalontwikkeling in het beroepsonderwijs kunt versterken en nodigt uit tot discussie.
Choose an application
Deze publicatie hoort bij de vier taalposters en de kaart "spelling en leestekens", die bij de referentieniveaus (1F, 2F, 3F, 4F) taal horen. De posters geven per niveau in woord en beeld weer wat leerlingen moeten kennen en kunnen op het gebied van lezen, spreken/gesprekken voeren/luisteren en schrijven. De kaart geeft de drie niveaus voor spelling en leestekens inzichtelijk weer a.d.h.v. voorbeelden.
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|