Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Coöperatief Leren maakt gebruik van didactische structuren : aansprekende activiteiten die leerlingen effectief laten samenwerken met de leerstofinhouden van de methoden die u gebruikt. Leerlingen leren van én met elkaar en ze leren meer. In dit boek staan ruim 92 werkvormen uitgewerkt, waarmee allerlei lessen verrijkt kunnen worden.
454.21 --- coöperatief leren --- didactische werkvormen --- didactiek --- 474.21 --- Communicatieve vaardigheden --- Coöperatief leren --- Denken --- Informatievaardigheden --- Klassenmanagement --- Sociale vaardigheden --- Teamwerk --- 454.21 ) Didactische werkvormen --- communicatieve vaardigheden --- informatievaardigheid --- sociale vaardigheden --- teamwerking --- Coöperatief leren ; basisonderwijs --- Groepswerk --- Samenwerkend leren ; basisonderwijs --- didactische werkvormen, geprogrammeerde instructie, groepswerk, projectonderwijs --- Didactische werkvormen --- Didactische werkvorm --- Coöperatief onderwijs.
Choose an application
This book recognizes the importance of cooperative learning, in contrast to the traditional classroom, as an effective approach to learning. Its coverage of the subject ranges across the educational spectrum, from pre-school years to university, and offers a fresh perspective on a topic that has gained increasing interest worldwide.With contributions from an international panel of leading experts in the field, this engaging text succeeds in providing key insights, linking the theories that underpin the study of group dynamics to their practical application in the classroom. It presents
Didactic strategies --- onderwijs en opvoeding. --- Coöperatief leren --- Didactiek --- Groepswerk --- Group work in education. --- Education. --- Children --- Education, Primitive --- Education of children --- Human resource development --- Instruction --- Pedagogy --- Schooling --- Students --- Youth --- Civilization --- Learning and scholarship --- Mental discipline --- Schools --- Teaching --- Training --- Cooperative learning --- Group method in teaching --- Group teaching --- Education --- Cooperativeness in children --- Group work in education --- Team learning approach in education --- Learning teams --- Child psychology --- Onderwijs en opvoeding.
Choose an application
Als je coöperatieve werkvormen gebruikt, zijn alle deelnemers in je groep betrokken bezig. Er is niet slechts één leerling die antwoord geeft, maar iedereen denkt na over een antwoord en bespreekt dat met zijn teamgenoten (vaak in twee- of viertallen). De teamgenoten geven feedback. Door leerlingen op deze manier te laten samenwerken, verbeteren hun leerresultaten aanzienlijk, zo blijkt uit onderzoek.Coöperatief Leren is iets anders dan samenwerken of groepswerk. Bij ?normaal? groepswerk zie je vaak dat enkele teamleden de kar trekken en de rest achterover leunt. Dit bevordert de leerprestaties juist niet. Daarom bedacht dr. Spencer Kagan een aantal coöperatieve werkvormen, waarin de basisprincipes van goed coöperatief leren ingebouwd zijn: elke leerling doet mee en ieder groepslid is aan te spreken op het eindresultaat.In dit boek vind je 59 van deze coöperatieve werkvormen. Het zijn didactische structuren: de werkwijze/structuur staat vast, maar de inhoud niet. Die voeg je zelf toe. Dit betekent dat je deze structuren kunt inzetten in iedere groep en voor elke les. Zowel in primair en voortgezet onderwijs als beroepsonderwijs. Bij elke Kagan-structuur staan concrete tips voor toepassingen.(https://shop.bazalt.nl/cooeperatieve-werkvormen-voor-elke-groep-en-ieder-vak)
454.21 --- Coöperatief leren --- Basisonderwijs --- Secundair onderwijs --- Educational psychology --- Didactic strategies --- ontwikkelingsgericht onderwijs --- ontwikkelingseducatie --- zelfontplooiing --- probleemgestuurd leren --- didactische werkvormen --- persoonlijkheidsontwikkeling --- cognitieve ontwikkeling --- socio-emotionele ontwikkeling --- Samenwerkend leren --- Didactiek --- Leerstrategieën --- Didactische werkvormen --- Groepswerk --- Klassenmanagement --- Onderwijs --- coöperatief leren --- Leerstrategie --- Didactische werkvorm --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Didactiek.
Choose an application
PXL-Education 2014 --- jeugdhulpverlening --- faalangst --- autisme
Choose an application
Didactic strategies --- leerstrategieën --- samenwerkend leren --- didactische werkvormen
Choose an application
WinWin is een complete aanpak van gedragsproblemen. In het boek wordt de WinWin-aanpak grondig besproken. Deze infokaart biedt een korte maar krachtige samenvatting van de essentiële bouwstenen van WinWin: de drie pijlers, de groepen van ordeverstoringen, de zeven posities van leerlingen, preventieve acties, directe acties en structuren tijdens de ordeverstoring en vervolgacties.
Choose an application
Dit boek is een vertaling van de door dr. Spencer Kagan ontwikkelde methode voor effectief samenwerken. Er worden allerlei voorbeelden aangereikt die coöperatief leren op optimale wijze toepassen. De theorie van Coöperatief Leren wordt hier rechtstreeks vertaald naar de dagdagelijkse onderwijspraktijk. Leerlingen worden actief betrokken bij de les, waarbij tevens een groot arsenaal sociale vaardigheden geoefend wordt. Dit boek belicht duidelijk wat het verschil is tussen gewoon groepswerk en gestructureerd coöperatief leren en toont de meerwaarde van die laatste aanpak voor zowel leerkracht als leerling. Leerkrachten die deze aanpak hanteren zijn enthousiast. Zij ondervinden dat je deze werkwijze in elke bestaande les kunt inbouwen dat die les daarmee op een hoger niveau aangeboden wordt.
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Choose an application
Gedragsprobleem --- Secundair onderwijs --- Leerlingbegeleiding --- Onderwijsstrategie
Choose an application
Gedragsprobleem --- Verantwoordelijkheid --- Relatie leraar - leerling
Listing 1 - 10 of 50 | << page >> |
Sort by
|