Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|
Choose an application
This publication focuses on the conditions for promising collaboration. Collaboration is becoming a dominant instrument in today's economy and society and manifests itself in many shapes and forms. It is a challenging instrument which still isn't very well understood and poses the business community in front of a number of challenging dilemma's. We position collaboration as a multidisciplinary phenomenon and - based on years of research and as reflective practitioners - offer a comprehensive model for analyzing and designing collaborative processes that is both scientifically rooted and applicable in practice. A better understanding of collaborative processes will enhance the success of alliances, networks, chains and strategic partnerships. In addition to this we look to the future of organizing from a collaborative perspective and address the challenges ahead.
Partnership. --- Strategic alliances (Business) --- Alliances in business --- Business alliances, Strategic --- Corporate alliances --- Strategic business alliances --- Strategic corporate alliances --- Strategic partnerships (Business) --- Companies --- Partnership --- Law and legislation --- Business. --- Leadership. --- Industrial organization. --- Economic sociology. --- Industrial psychology. --- Business and Management. --- Business Strategy/Leadership. --- Organizational Studies, Economic Sociology. --- Industrial, Organisational and Economic Psychology. --- Industrial Organization. --- Business networks --- Business enterprises --- Applied psychology. --- Industrial and Organizational Psychology. --- Ability --- Command of troops --- Followership --- Industries --- Organization --- Industrial concentration --- Industrial management --- Industrial sociology --- Applied psychology --- Psychagogy --- Psychology, Practical --- Social psychotechnics --- Psychology --- Business psychology --- Industrial psychology --- Psychotechnics --- Industrial engineering --- Personnel management --- Psychology, Applied --- Industrial psychologists --- Economic sociology --- Economics --- Socio-economics --- Socioeconomics --- Sociology of economics --- Sociology --- Social aspects
Choose an application
This publication focuses on the conditions for promising collaboration. Collaboration is becoming a dominant instrument in today's economy and society and manifests itself in many shapes and forms. It is a challenging instrument which still isn't very well understood and poses the business community in front of a number of challenging dilemma's. We position collaboration as a multidisciplinary phenomenon and - based on years of research and as reflective practitioners - offer a comprehensive model for analyzing and designing collaborative processes that is both scientifically rooted and applicable in practice. A better understanding of collaborative processes will enhance the success of alliances, networks, chains and strategic partnerships. In addition to this we look to the future of organizing from a collaborative perspective and address the challenges ahead.
Methodology of economics --- Economics --- Business policy --- Business management --- Business economics --- financieel management --- bedrijfseconomie --- economie --- industrie
Choose an application
Choose an application
Samen condities creëren voor samenwerking in allianties, partnerships, netwerken en ecosystemenSamenwerkingsrelaties tussen mensen en organisaties zijn voor de toekomst van elke organisatie van groot belang. Die aangaan blijkt in de praktijk echter niet eenvoudig. Voor een succesvolle samenwerking moet je als organisatie een deel van je autonomie of resultaatverwachting opgeven in het vertrouwen dat je er meer voor terugkrijgt. Leren samenwerken biedt hiervoor een rijk gevuld naslagwerk met veel voorbeelden, bruikbare inzichten en concepten, variërend van fundamentele uitgangspunten voor samenwerking tot concrete handvatten voor de samenwerkingspraktijk. Hiermee helpt het de lezer om de voorwaarden te creëren om samenwerkingen kansrijker te maken. Het boek bevat zowel wetenschappelijke inzichten als praktijkervaring en handvatten voor interventies en geeft inzicht in de logica en regels van samenwerken. Het is daarmee geschikt voor en toepasbaar in een brede variëteit aan samenwerkingsvormen. Een onmisbare gereedschapskist voor bestuurders, managers, professionals en adviseurs die meer uit hun samenwerkingen willen halen. In deze geheel herziene editie hebben de auteurs nieuwe en aanvullende inzichten en casuïstiek verwerkt die zij, hun collega’s en hun vakgenoten in de weerbarstige praktijk van samenwerking hebben opgedaan. Ze besteden in de verdiepende hoofdstukken uitgebreid aandacht aan samenwerking in opgavenetwerken, in aanvulling op samenwerking aan de samenwerkingstafel. Daarnaast hebben ze een belangrijk deel toegevoegd over de context van samenwerkingsverbanden en de anatomie van samenwerking.
Choose an application
Hoe werk je effectief samen aan maatschappelijk opgaven? Dit boek biedt inzichten en handelingsperspectief voor beleidsmakers, netwerkmanagers en bestuurders die beweging en gezamenlijk handelen voor elkaar willen krijgen.We staan als samenleving voor complexe maatschappelijke vraagstukken, die om intensieve samenwerking vragen. Denk aan de energietransitie of de transformatie van het sociaal domein. Niemand kan dit alleen. Dit brengt ons in situaties met veel partijen en grote diversiteit.Hoe gaan we om met een veelheid aan belanghebbenden, rollen en motieven? Hoe groeperen we partijen rond een opgave? Hoe vormen zij een netwerk en komen zij tot gezamenlijke aanpakken? Kortom: hoe werk je betekenisvol samen aan maatschappelijke opgaven?Manon de Caluwé en Edwin Kaats verkennen in Samenwerken aan maatschappelijke opgaven wat er nodig is om dit proces in goede banen te leiden en geven talrijke aanknopingspunten om aan opgaven samen te werken. Ze reiken in dit boek handvatten aan voor eenieder die zich wil inspannen om een bijdrage te leveren aan maatschappelijke opgaven in of rond opgavenetwerken als platforms voor samenwerking. Dit doen ze aan de hand van zes domeinen: het agenderen van de opgave, het faciliteren van interactie, het mobiliseren van actoren, het creëren van een platform voor samenwerking, het sturen op impact in netwerken en het zorgen voor draagvlak en legitimatie voor de keuzes die je daarbij maakt en de interventies die je doet. Een rijk en waardevol boek voor programmamanagers, beleidsmakers, netwerkmanagers en bestuurders die samen tot oplossingen willen komen voor belangrijke maatschappelijke opgaven.https://www.standaardboekhandel.be/p/samenwerken-aan-maatschappelijke-opgaven-9789024456185
Ondernemen. --- Samenwerken. --- Samenwerking --- Netwerk (relationeel) --- Activering --- Veranderingsmanagement --- Interactie --- Maatschappelijk werk --- Leiderschap --- Organisatiemanagement --- Teamwerk --- Organisatieleer --- Maatschappelijk belang --- Projectmanagement
Choose an application
Goed kunnen samenwerken is voor de toekomst van iedere organisatie van groot belang. Samenwerkingsrelaties aangaan zoals een alliantie, netwerk, keten of een strategisch partnership blijkt in de praktijk niet zo eenvoudig. Voor wie als bestuurder, toezichthouder, lijnmanager, alliantiemanager of adviseur een rol speelt in een samenwerkingsverband blijken er heel andere regels en logica aan de orde te zijn. Dit boek helpt om deze regels en logica te doorzien. Voor een succesvolle samenwerking moet een organisatie in een deel van de autonomie of resultaatverwachting kunnen opgeven in het vertrouwen dat er meer voor terugkomt. Dat is niet altijd gemakkelijk want niet allen spreken dezelfde 'taal', hebben dezelfde verwachtingen en interpreteren zaken verschillend. Dan helpt een gemeenschappelijke bril en die vind je in dit boek.Onderwerpen die aan de orde komen zijn:-Welke soorten samenwerking zijn er?-Waarom gaan organisaties samenwerkingsverbanden aan?-Op welke manier kunt u cruciale elementen doorzien en beïnvloeden?-Hoe maakt u een samenhangende analyse en beoordeling?-Welke interventies kunt u toepassen om de samenwerking te verbeteren?Het werk is vooral bedoeld als hulpmiddel voor professionals die samenwerkingsverbanden tot stand brengen en hun functioneren daarin willen verbeteren of evalueren
Sociology of organization --- Organization theory --- Organisatieleer --- Organisatiesociologie --- Teamwerk --- Managementmodellen --- Bedrijfsbeleid --- Management --- Netwerken --- Samenwerken --- organisatiesociologie --- 65 --- Organisaties. --- Samenwerking. --- Managementmodel --- Bedrijfsmanagement --- Netwerk (ict) --- Samenwerking --- Netwerk (relationeel) --- Ondernemingen ; samenwerking --- Social welfare methods --- management --- ondernemingen --- samenwerking
Choose an application
Choose an application
Werken in netwerken, dat gaat toch vanzelf? Veel mensen spreken over netwerken in termen van 'zelforganisatie' of 'zwermen', die zich niet laten organiseren. De auteurs laten in dit boek zien dat netwerken wel degelijk zijn te organiseren. Op basis van hun ervaringen in en met netwerken als procesbegeleider, adviseur en deelnemer geven ze jou handvatten om effectiever te werken in én met netwerken. Inzichten uit hun praktijk vormen de kern van dit boek: het bevat praktische handreikingen voor het ontwerpen, organiseren, vitaliseren van netwerken, en het positioneren en handelen in netwerken. Centraal staan hierbij de bouwstenen van een netwerk: een sterke identiteit, betrokken actoren, betekenisvolle ambities en een goed fundament door passende spelregels, netwerkleiderschap en de juiste vorm.'Organiseren in en met netwerken' bevat voorbeelden en werkbladen, en reikt mogelijkheden aan om daarmee aan de slag te gaan. Kortom: dit is een praktijkboek voor iedereen die in en met netwerken werkt.Bron : http://www.managementboek.nl
Réseaux Netwerken --- Netwerken --- Netwerkvorming --- Organisatieleer --- Organisatiesociologie --- Leidinggeven --- Managementvaardigheden --- Netwerk (ict) --- Netwerk (relationeel) --- Leiderschap
Choose an application
In dit boek richten de drie auteurs zich op aspecten van samenwerken. Terecht stellen zij dat vooral grotere organisaties in de dagelijkse praktijk te maken hebben met (tal van) andere organisaties. Je niet bemoeien met hetgeen er zich buiten de eigen organisatie plaatsvindt, staat gelijk aan isolement. Maar hoe vind je de juiste partners waarmee samengewerkt kán worden? Zijn de beoogde partners wel deskundig en betrouwbaar? Deze en vele andere relevante vragen worden beantwoord in dit werk: positie kiezen, spelregels, functioneel, verkennend of ondernemend samenwerken, ambitieniveau, strategie, deskundigheid enz. Het boek bevat bruikbare aanwijzingen en invalshoeken, o.a. aan de hand van praktijkvoorbeelden. Belangrijk zijn ook aanwijzingen hoe veranderingsprocessen te bewerkstelligen en managers bewust te maken van de noodzaak tot samenwerken. In beginsel geen gemakkelijk boek, maar voor grote organisaties van groot belang. Behalve voor grotere ondernemers is dit boek ook nuttig voor studerenden in organisatie- en bedrijfskunde. - R.J. Blom
#SBIB:35H300 --- Organisatieleer: algemene werken --- 65.01 --- 65.01 Methods and methodology. Theory and practice of organization --- Methods and methodology. Theory and practice of organization --- samenwerkingsverbanden --- Sociology of organization --- bedrijfsleer --- Organization theory --- Ondernemingen --- Organisatie.
Choose an application
Geen enkele organisatie kan de complexe vraagstukken van deze tijd alleen oplossen. Steeds meer organisaties werken daarom met andere organisaties samen in allianties, ketens, netwerken en/of partnerships.Samenwerking tussen organisaties is echter niet eenvoudig en gaat vaak mis. Bijvoorbeeld omdat de partners van elkaar afhankelijk zijn en niemand de baas is. Of omdat het anders zijn van de samenwerkingspartner - dat op zich een pluspunt is - het samenwerken ook lastig maakt. Tot slot doet de context altijd haar invloed gelden; denk aan ontwikkelingen bij de moederorganisaties, in de politieke context of de markt. Het vraagt altijd het opgeven van een deel van je autonomie in het vertrouwen dat je er meer voor terugkrijgt. Dat is niet gemakkelijk en niet vanzelfsprekend. Het 'Alliantiekaartspel' helpt u met elkaar in gesprek te gaan en zo aan een betere en succesvollere samenwerking te bouwen
Organisatieleer --- Bedrijfsbeleid --- Organisatiecultuur --- Management --- Netwerken --- Organisatiesociologie --- Samenwerken --- Bedrijfsmanagement --- Netwerk (ict) --- Samenwerking --- Educatief spel. --- Samenwerken. --- Netwerk (relationeel) --- Gezelschapsspellen.
Listing 1 - 10 of 10 |
Sort by
|