Listing 1 - 10 of 10
Sort by

Book
Brandweer over grenzen : vier eeuwen brandweerzorg in Baarle-Nassau : 1607-2009
Author:
Year: 2009 Publisher: Goirle Context

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Schrijven voor (multi)media.
Authors: ---
ISBN: 9062831540 Year: 2000 Publisher: Bussum Coutinho


Book
Tekstschrijven voor luisteraars en kijkers.
Authors: ---
ISBN: 906283812X 9789062838127 Year: 1991 Publisher: Muiderberg Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In het eerste hoofdstuk bieden de auteurs een theoretisch kader aan waarin de vraag "wat is nieuws?" centraal staat. Zij leggen hiermee het fundament voor de journalistieke wetenschap, een in het Nederlands taalgebied nog nauwelijks ontgonnen terrein. Het tweede hoofdstuk gaat in op de eigen aard van de nieuwsteksten voor de radio. Behalve theoretische noties biedt dit hoofdstuk ook veel voorbeelden uit de praktijk, opdrachten en oefenmateriaal, o.a. ontleend aan de telexinformatie van het ANP. De nieuwsteksten voor tv komen in het derde en laatste hoofdstuk aan de orde. Ook hier een mix van theorie en praktijk. Boeiend zonder meer is het concrete verslag van de auteurs over hoe het toegaat bij het NOS-journaal, Achter het Nieuws en een documentaire reportage van Frank Diamand, tv-programma's waarvan zij de makers letterlijk enkele dagen op de voet gevolgd hebben.


Book
Spelling aan de basis.
Authors: ---
ISBN: 9027609098 Year: 1986 Volume: vol 314 Publisher: Tilburg Zwijsen


Book
Journalistiek denken en doen : focus op data en content
Authors: ---
ISBN: 9789089538109 9089538100 Year: 2016 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Media doen er nog altijd toe. Bij plotselinge gebeurtenissen, bij een aanslag of crash. Of bij nieuws dat iedereen aangaat, zoals publicaties over sjoemelsoftware in de autobranche. Maar journalisten staan voor de uitdaging hun rol in de samenleving opnieuw in te vullen om van toegevoegde waarde te blijven. Dankzij online media is het bereik van de media veel groter geworden. Het publiek is een factor van belang. Journalistiek denken en doen gaat over de veranderingen in het journalistieke communicatieproces. Hoe kunnen journalisten hun werk nu én in de toekomst doen ? De auteurs bespreken in het boek het informatieparadigma en laten lezers nadenken over de manieren waarop ze zich tot hun publiek, hun informatie(bronnen), hun collegas en hun platforms verhouden. Wat in de media komt moet kwaliteit bezitten, betrouwbaar zijn en aansluiten bij het publiek. Journalistiek denken en doen biedt naast theorie veel praktische tips, cases en opdrachten.Op de bijbehorende website www.journalistiekdenkenendoen.nl vinden studenten en docenten extra materiaal om mee te oefenen, zoals toetsen, cases, instructievideos en hulpprogrammas.Doelgroep "Hbo- en wo-studenten journalistiek en communicatie en media"mediaprofessionalsBron : http://www.boomhogeronderwijs.nl


Book
Schrijven voor (multi)media
Authors: ---
ISBN: 9789062831548 Year: 2000 Publisher: Bussum Coutinho

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Intens verlangen naar een kind : persoonlijke ervaringen met reageerbuisbevruchting
Authors: ---
ISBN: 9021528347 Year: 1994 Publisher: Utrecht Kosmos-Z en K

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Consument en web : een inleiding digitale marketingcommunicatie.
Authors: --- ---
ISBN: 9053529020 Year: 2003 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Door de komst van digitale media als websites, e-mail en mobiele telefoon heeft de communicatie tussen consument en organisatie een nieuwe impuls gekregen. Op de persoon toegesneden informatie en entertainment lijken belangrijke sleutelwoorden. Consument en web gaat ervanuit dat het verdwijnen van de breuk in ruimte en tijd typerend zijn voor websitecommunicatie. Het boek bespreekt motieven van consumenten om productinformatie via internet te vergaren en gaat in op de beweegredenen van bedrijven om productinformatie via websites aan te bieden.

Listing 1 - 10 of 10
Sort by