Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Art. --- Exhibitions.
Choose an application
Choose an application
Sociology --- Environmental planning --- Architecture --- architecture [discipline] --- avant-garde --- cities --- Modernist --- anno 1900-1999 --- anno 2000-2099
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Architecture --- Historiography. --- Theory
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Onbekend is onbemind. Bonding Beyond Borders is een educatief spel dat kinderen kennis leert maken met mensen van verschillende religies, uit diverse landen, met en zonder een beperking, en nog veel meer. Via persoonlijke getuigenissen, probeert Bonding Beyond Borders soms moeilijk bespreekbare onderwerpen toch bespreekbaar te maken. De getuigenissen zijn gekoppeld aan speelkaarten met vragen en opdrachten. De spelers proberen met behulp van hun kennis, inlevingsvermogen en creativiteit de vragen op te lossen en de opdrachten te volbrengen. Via verhalen brengen we leerlingen (tussen 12 en 16 jaar) in aanraking met verschillende thema's zoals armoede, terrorisme, vluchtelingen, gendergelijkheid, religieuze en culturele diversiteit. Het spel bestaat uit drie soorten kaarten. De leerlingen krijgen feitenkennis aan de hand van de blauwe kaarten, leren hun gedachten te reflecteren met rode kaarten en werken samen aan speelse opdrachten met de gele kaarten. Het spel is zeer flexibel. Leerkrachten kunnen zelf thema's selecteren, kiezen of ze het een volledig lesuur spelen of in kleinere blokken doorheen het schooljaar. Klik hieronder voor meer uitleg!https://www.bondingbeyondborders.com/)
Diversiteit --- Vooroordeel --- Teamwerk --- Oplossingsgericht werken --- Multiculturele samenleving --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Empathie --- Samenleving --- Stereotype (vooroordeel) --- Verbindend werken --- Blended learning
Choose an application
TOPspel is een revolutionaire methodiek die ontwikkeld werd om sociale vaardigheden bij kinderen in de lagere school te trainen. De ingrediënten van TOPspel zijn teamwork, afspraken maken, positieve bekrachtiging en belonen. Gewenst gedrag wordt op een positieve en speelse manier ingeoefend.TOPspel is géén extra lessenpakket maar een methodiek die je flexibel kan integreren in bestaande lessen. TOPspel kan gespeeld worden door zowel de klastitularis als de leerkracht bewegingsopvoeding, de godsdienstleerkracht, ... Het traint de vakoverschrijdende eindtermen van de sociale vaardigheden in de letterlijke zin van het woord. TOPspel gaat uit van de kracht van het positief ondersteunen van leerlingen, positieve groepsdruk , het negeren van negatief gedrag en het belonen van positief gedrag.
Nederlands --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Grensoverschrijdend gedrag --- Klassenmanagement --- Klasklimaat --- Sociale vaardigheden --- Preventie --- Positieve psychologie --- 478.9 --- Gedrag --- Probleemgedrag --- sociale vaardigheden --- communicatie --- educatieve spellen --- klasklimaat --- 305.8 --- 478.8 --- Overige vormingsgebieden --- Schoolbooks - Didactic material --- Games --- Klassfeer --- Groepsdynamiek --- Welbevinden --- Leerlingbegeleiding
Listing 1 - 10 of 67 | << page >> |
Sort by
|