Narrow your search

Library

Arteveldehogeschool (2)

AMSAB (1)

DAN (1)

Hogeschool West-Vlaanderen (1)


Resource type

book (3)

object (1)

periodical (1)


Language

Dutch (3)

Undetermined (2)


Year
From To Submit

2023 (1)

2021 (2)

1984 (1)

Listing 1 - 5 of 5
Sort by

Book
RAF-hongerstaking.
Author:
Year: 1984 Publisher: Gent : J. de Vries,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Periodical
Knalkrant
Author:
Publisher: Hoevenen Jongerengemeenschap Knal

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Object
Amai!- kaartspel : Wie maakt het snelst een slimme AI-oplossing?
Authors: --- ---
Year: 2023 Publisher: Brussel : AI Vlaanderen,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Probeer als eerste een slimme AI-oplossing te bouwen zoals een slimme koelkast, een voedingscoach of een afvalsorteerhulp. Dat doe je door de juiste kaarten te verzamelen. En let op dat je systeem niet crasht! Het spel zit eenvoudig in elkaar met simpele regels en is geschikt voor jong en oud, thuis of in de klas. De kaarten bevatten leuke afbeeldingen en spelers hoeven niet alle AI-termen te begrijpen om het spel te kunnen spelen. Wie wel graag meer te weten komt over AI, kan de beschrijvingen bij de afbeeldingen lezen. De AI-oplossingen die je kan bouwen zijn bovendien gebaseerd op ideeën van burgers die verzameld werden op de amai!-website.


Book
Kritikat : drogredenen ontmaskeren en filosoferen over nepnieuws : tweede graad lager onderwijs
Authors: --- --- --- ---
Year: 2021 Publisher: Brussel Brussels Mediawijs ExploRatio Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waar komt mijn mening vandaan? Wanneer is iets waar? Denken we met ons gevoel of ons verstand? Wie bepaalt wat waarheid is?Kinderen groeien op in een wereld met een steeds snellere digitale informatiestroom en zijn letterlijk één klik verwijderd van een veelheid aan informatie over alle denkbare onderwerpen. Het is onmogelijk om kinderen af te schermen voor nepnieuws, maar we kunnen hen op jonge leeftijd wel kritisch leren omgaan met de lawine aan informatie die op hen afkomt. Niet alleen de 21st century skills roepen op om leerlingen weerbaar te maken voor nepnieuws en te werken aan mediawijsheid, ook de Vlaamse onderwijsdoelen, eindtermen en leerplannen schuiven dit thema naar voor. Kritisch reflecteren over media, boodschap en boodschapper kan leerlingen immers immuniseren voor de blootstelling aan nepnieuws.Kritikat wil het kritisch denken over mediaboodschappen bij kinderen uit de derde graad van het basisonderwijs stimuleren. Samen met een sprookjesschrijfster werden verschillende filosofische verhalen geschreven waarin de Kritikat als rolmodel in de huid van een filosofische detectivekat de kinderen op een speelse manier helpt om feit en fictie van elkaar te leren onderscheiden. Via prikkelende denkverhalen met vragen en oefeningen leren kinderen samen met de Kritikat de meest voorkomende drogredeneringen herkennen en nieuwsberichten die met de feiten een loopje nemen, ontmaskeren. De filosofische verhalen bieden voorbeelden van denkfouten die kinderen alert maken voor manipulatie en vormen de voorbereiding om in een tweede fase met dezelfde kritische bril mediaboodschappen te onderzoeken.https://kritikat.be/


Book
Kritikat : drogredenen ontmaskeren en filosoferen over nepnieuws : eerste graad lager onderwijs
Authors: --- --- --- ---
Year: 2021 Publisher: Brussel Brussels Mediawijs ExploRatio Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Waar komt mijn mening vandaan? Wanneer is iets waar? Denken we met ons gevoel of ons verstand? Wie bepaalt wat waarheid is?Kinderen groeien op in een wereld met een steeds snellere digitale informatiestroom en zijn letterlijk één klik verwijderd van een veelheid aan informatie over alle denkbare onderwerpen. Het is onmogelijk om kinderen af te schermen voor nepnieuws, maar we kunnen hen op jonge leeftijd wel kritisch leren omgaan met de lawine aan informatie die op hen afkomt. Niet alleen de 21st century skills roepen op om leerlingen weerbaar te maken voor nepnieuws en te werken aan mediawijsheid, ook de Vlaamse onderwijsdoelen, eindtermen en leerplannen schuiven dit thema naar voor. Kritisch reflecteren over media, boodschap en boodschapper kan leerlingen immers immuniseren voor de blootstelling aan nepnieuws.Kritikat wil het kritisch denken over mediaboodschappen bij kinderen uit de derde graad van het basisonderwijs stimuleren. Samen met een sprookjesschrijfster werden verschillende filosofische verhalen geschreven waarin de Kritikat als rolmodel in de huid van een filosofische detectivekat de kinderen op een speelse manier helpt om feit en fictie van elkaar te leren onderscheiden. Via prikkelende denkverhalen met vragen en oefeningen leren kinderen samen met de Kritikat de meest voorkomende drogredeneringen herkennen en nieuwsberichten die met de feiten een loopje nemen, ontmaskeren. De filosofische verhalen bieden voorbeelden van denkfouten die kinderen alert maken voor manipulatie en vormen de voorbereiding om in een tweede fase met dezelfde kritische bril mediaboodschappen te onderzoeken.https://kritikat.be/

Listing 1 - 5 of 5
Sort by