Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Liturgy --- 392 <492> --- C1 --- Nederland [land in werelddeel Europa] --- rituelen --- Zeden en gebruiken in het particuliere leven--Nederland --- Kerken en religie
Choose an application
Dit rapport is een realisatie in opdracht van buurtwerk ?t Lampeke vzw. Het rapport kreeg vorm doorheen een tweejaarlijks traject (2016-2018) met medewerking van heel veel personen in & en organisaties. Tijdens dit inhoudelijk traject werd er naast dit rapport ook een documentaire en een laagdrempelig inspirerend magazine gemaakt.
Brugfiguur --- Sociale integratie --- Samenwerking --- Hulpverlening --- Gezin --- Maatschappelijke kwetsbaarheid --- Kansarmoede --- Netwerk (relationeel)
Choose an application
Onze scholen worden bevolkt door kinderen met een enorme variatie aan achtergronden. Voor iedere onderwijsinstelling is het dan ook een uitdaging om dat samenleven op een positieve manier vorm te geven. In Kleur in mijn klas werpen de auteurs op basis van de verhalen van leerlingen een nieuw licht op levensbeschouwing in het onderwijs.
Intercultureel onderwijs --- Levensbeschouwing --- diversiteit --- 474.6 --- intercultureel onderwijs1 --- levensbeschouwing --- #SBIB:316.331H344 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Academic collection --- Diversiteit --- multiculturele samenleving --- Levensbeschouwelijke opvoeding --- basisonderwijs --- intercultureel onderwijs --- Lager onderwijs --- onderwijs --- 321.7 <493> --- 373.3 <493-17> --- 373.3 <493-17> Basisonderwijs--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 373.3 <493-17> Lager onderwijs--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Basisonderwijs--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- Lager onderwijs--Vlaanderen. Vlaams Gewest. Nederlandstalige Gemeenschap in België --- 321.7 <493> Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels)--België --- Democratie. Plurale samenleving. Pluralisme. Democratische pluraliteit--(moderne democratie politieke stelsels)--België --- Godsdienst en onderwijs --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- didactiek basisonderwijs - intercultureel onderwijs --- Intercultureel onderwijs. --- samenleven --- Primary education --- culturele diversiteit --- Didactics of social education --- Multiculturele samenleving --- Niet-confessionele zedenleer ; basisonderwijs --- Mondiale vorming ; basisonderwijs --- PXL-Education 2014 --- levensbeschouwelijke vorming --- Levensbeschouwelijk onderwijs --- Inclusie --- Maatwerk
Choose an application
't Scharnier in Brugge is een proeftuinproject dat de onderwijskansen van leerlingen uit maatschappelijk kwetsbare gezinnen wil verhogen. Na schooltijd gaan studenten bij leerlingen met leerachterstand thuis langs om hen extra begeleiding te geven. Op vraag van het project, wordt in dit HIVA-rapport hun werking geëvalueerd.
Choose an application
Tien jaar zijn scholen aan de slag met het uitwerken en implementeren van een gelijke onderwijskansenbeleid. Scholen hebben een weg gezocht en gevonden om dit beleid te integreren in hun schoolbeleid. We staan in dit rapport stil bij de vraag of die weg getuigt van trouw aan wat het beleid als bedoeling vooropstelde en of scholen de gekregen vrijheid hebben aangegrepen om het beleid optimaal te laten renderen in hun lokale context. (Bron: website Hiva.kuleuven.be)
Choose an application
Choose an application
In 2017 en 2018 was het HIVA betrokken in een participatief traject van Buurtwerk ’t Lampeke, een integrale buurtwerking te Leuven. Dit traject onderzocht hoe organisaties en hun brugfiguren duurzame en structurele bruggen kunnen leggen in de strijd tegen armoede en in het realiseren van hun grondrechten.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 33 | << page >> |
Sort by
|