Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Professionals in een mensgericht beroep zijn in de eerste plaats zelf ook mens. Hierdoor kunnen ze vanuit compassie en gelijkwaardigheid met de ander omgaan, hierdoor kunnen ze 'er zijn'. Bewustzijn van deze verbinding vormt de basis van een professionele houding. Het ontwikkelen van zo'n attitude betekent doorgroeien als mens tot professional. De nieuwe uitgave Impact vanuit veerkracht geeft vanuit de positieve psychologie een actuele visie op de ontwikkeling van een effectieve beroepshouding weer, zoals leren omgaan met prestatiedruk. Daarnaast geeft het praktijkgerichte boek inzicht in hoe een professionele houding vanuit de reeds aanwezige potentie verder ontwikkeld kan worden. De theorie wordt geïllustreerd met concrete voorbeelden en casussen uit de praktijk.Het boek bestaat uit twee delen. In het eerste deel wordt toegelicht wat een professionele houding inhoudt en waarom het bewustzijn en het ontwikkelen van deze houding belangrijk is voor het welzijn van de professional én voor de effectiviteit van het werk. Het schetst de huidige context en omgeving van de mensgerichte professional, rekening houdend met individuele factoren, zoals persoonlijke motivatie en waarden, en de invloed daarvan op de beroepsrol. In deel twee wordt middels een praktische handleiding beschreven wat de ontwikkeling van een beroepshouding kan opleveren in het werk. In elk hoofdstuk wordt een fundamenteel onderdeel van de professionele houding uitgewerkt. Onderwerpen als empathie, autonomie en authenticiteit komen aan bod. Elk hoofdstuk bevat reflectieopdrachten om het professioneel zelfbewustzijn te bevorderen.https://www.epo.be/nl/boeken/9789046908433/impact-vanuit-veerkracht-marlies-jellema
Social welfare methods --- Sociology of social care --- reflectie (psychologie) --- zelfbewustzijn --- hulpverlening --- bewustzijn --- maatschappelijke hulpverlening --- professionaliteit --- Professionele houding --- Professionele ontwikkeling --- Sociaal werk (beroep) --- Hulpverlening --- Beroepsuitoefening --- Casestudy --- Werkvorm
Choose an application
Het werkveld van de sociale professional verandert razendsnel. Een creatieve en innovatieve beroepshouding is een onmisbare basis voor het professioneel handelen van deze tijd. In een tijdperk waarin 21st century skills voor elk beroep belangrijker worden, helpt deze uitgave sociale professionals een beroepshouding en specifieke vaardigheden te ontwikkelen om op doelgerichte en methodische wijze met mensen te werken.Muzisch agogische methodiek beschrijft een methode om met creatieve middelen veranderingsprocessen bij mensen in gang te zetten of te ondersteunen. Bewegen, film, beeld, taal of muziek beïnvloedt het doelgerichte proces van een persoon. Met het inzetten van muzische methoden en middelen stel je als professional cliënten in staat zich beter te uiten en aan de slag te gaan met hun eigen ontwikkeling. De praktijkgerichte beschrijving, de levendige voorbeelden en de toepasbare uitwerking van de muzische agogische methodiek als sociaal interventiemodel maken dit boek tot een heldere en praktische handleiding.Deze herziene uitgave is geheel geactualiseerd en speelt in op de recente maatschappelijke ontwikkelingen en de transities in de sociale sector. Zo is Welzijn Nieuwe Stijl verwerkt in de methodiek en richt de uitgave zich op het ontwikkelen van een stevige beroepsidentiteit, waarbij 21st century skills centraal staan.
Orthopedagogics --- sociaal-agogisch werk --- SPH (socio-pedagogische hulpverlening) --- muzische vorming --- Social welfare methods --- PXL-Social Work 2017 --- maatschappelijke zorg --- methodisch handelen --- creatieve therapie --- Maatschappelijk werk ; methodiek --- welzijnswerk, methoden --- 321.3 --- 361.1 --- Maatschappelijk werk - Sociale zorg --- Hulpverlening --- Methodiek --- Muziek --- Agogiek --- Creatieve expressie --- Creativiteit --- Muzische vorming --- Bewegen --- Bewegingsopvoeding --- Film --- Taal --- Hulpverlening en kunstzinnige vorming --- Beweging --- Film (cinematografie) --- Afrika --- Compositie (muziek) --- Plezier --- Musiceren --- Therapie --- Kleuter --- Geschiedenis --- Spraaktechnologie
Choose an application
Professionals leren om een effectief coachingsgesprek te voeren is een kunst apart. De theorie is helder, maar de praktijk weerbarstig. We weten vanuit onderzoek en uit de praktijk veel over wat werkt in een coachgesprek en hoe veranderprocessen in elkaar steken. Eenmaal aan het werk komen studenten daarbij allerlei uitdagingen tegen, zoals omgaan met weerstand, het niet in beweging komen of ambivalentie. Het is voor studenten spannend om persoonlijke vragen te stellen en het voelt soms onwennig om zo doelgerichtheid te zijn.Dit nieuwe boek Motiverend coachen - Gespreksvoering voor duurzame gedragsverandering leidt beginnende (en ervaren) professionals door de theorie van veranderen heen en laat hen door praktische casuïstiek, reflectievragen en opdrachten ervaren wat motiverend coachen inhoudt. We hanteren de term coach, maar daar zou ook hulpverlener, docent, begeleider, therapeut, of ervaringsdeskundige gelezen kunnen worden.Tijdens colleges kun je bij het boek aansluiten en daardoor veel ruimte creëren voor het trainen. Zo bouwen studenten tijdens de lessen hun houding, vaardigheden en zelfvertrouwen op.Motiverend coachen leer je door een houding te ontwikkelingen, concrete gesprekstechnieken te leren toepassen en je bewust te zijn van het psychologisch proces van veranderen. Daarnaast zijn er concrete modellen waarmee gewerkt kan worden. Dit alles komt voorbij in dit boek. De aanpak van dit boek is uniek doordat het een breed spectrum van het coachen belicht en toch heel concreet en praktijkgericht is geschreven.https://www.standaardboekhandel.be/p/motiverend-coachen-9789001034375
Coaching --- Motivatiebevordering --- Gesprekstechniek --- Gedragsverandering
Choose an application
Dit nieuwe boek Motiverend coachen - Gespreksvoering voor duurzame gedragsverandering leidt beginnende (en ervaren) professionals door de theorie van veranderen heen en laat hen door praktische casuïstiek, reflectievragen en opdrachten ervaren wat motiverend coachen inhoudt. We hanteren de term coach, maar daar zou ook hulpverlener, docent, begeleider, therapeut, of ervaringsdeskundige gelezen kunnen worden.
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|