Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

Arteveldehogeschool (2)

KBR (2)

UAntwerpen (2)

UCLL (2)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

UGent (1)

VIVES (1)

VUB (1)


Resource type

book (6)

dissertation (1)


Language

Dutch (7)


Year
From To Submit

2012 (1)

2010 (1)

2006 (1)

1986 (2)

1985 (1)

More...
Listing 1 - 7 of 7
Sort by

Book
De onderwijsinspectie komt op bezoek
Author:
ISBN: 9013042392 Year: 2006 Publisher: Alphen aan den Rijn Kluwer

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Vingers aan de pols : over het registreren van leerlinggegevens
Authors: ---
ISBN: 9027605653 Year: 1984 Volume: vol 305 Publisher: Meerhout Infoboek


Book
Om de kwaliteit van het onderwijs : kwaliteitsbepaling en kwaliteitsbevordering
Authors: ---
ISBN: 9789059318625 Year: 2012 Publisher: Den Haag Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De kwaliteit van het onderwijs – wie heeft daar nu geen mening over? Maar wat is onderwijskwaliteit? Ouders willen een school met een prettige sfeer, waar je ook wat leert. Scholen willen uit leerlingen halen wat erin zit, en ze helpen hun weg in het leven te vinden. Schoolbesturen vinden het belangrijk dat scholen goed georganiseerd zijn, en dat de leerlingen en het personeel tevreden zijn. De minister wil dat het onderwijssysteem goede prestaties levert en de kosten beheersbaar zijn. En dan is er natuurlijk de onderwijsinspectie, die de kwaliteit van de scholen bewaakt. Zoveel hoofden, zoveel zinnen? In dit boek staat de vraag centraal wat onderwijskwaliteit is – en hoe je dat kunt vaststellen. Daarbij komen drie kwesties aan de orde: Wat is onderwijskwaliteit? Wie bepaalt dat? En hoe kun je de kwaliteit verbeteren? Ook de werkwijze van de onderwijsinspectie komt uitgebreid aan de orde. Het bewaken van onderwijskwaliteit is immers de taak die parlement en samenleving aan de inspectie hebben opgedragen. Het boek bevat bijdragen van deskundigen – wetenschappers en onderwijsinspecteurs – die een grote expertise en lange ervaring hebben op het terrein van onderwijskwaliteit en onderwijsevaluatie. In het boek komen meerdere thema’s aan de orde, zoals de factoren die samen de kwaliteit bepalen: input, proces, resultaten en omgeving. Besproken wordt welke daarvan belangrijk zijn, wat kwaliteit is, hoe je kwaliteit kunt meten, hoe het ervoor staat met de kwaliteit van scholen, hoe scholen zich kunnen verbeteren, waar de inspectie op let, hoe de rol van de inspectie zich in de afgelopen tijd ontwikkelde, en meer. Het boek is bestemd voor mensen die zich beroepshalve met onderwijs bezig houden, zoals leraren en schoolleiders, schoolbesturen, onderwijsadviseurs en ontwikkelaars, belangenbehartigers, onderzoekers en onderwijsinspecteurs, beleidsmakers en anderen die een rol spelen bij het bewaken en bevorderen van de kwaliteit van het onderwijs.


Book
Goed onderwijsbestuur : opstellen over een nieuwe besturingsfilosofie van het onderwijs
Authors: ---
ISBN: 9789059315419 Year: 2010 Publisher: Den Haag Boom Lemma

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
de evaluatiepraktijken van leekrachten. Een beschrijvend onderzoek naar het evalueren tijdens het rekenen in het primair onderwijs
Authors: ---
Year: 1986 Publisher: Groningen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Inventarisatie van evaluatieinstrumenten voor rekenen en taal in het primair onderwijs.
Authors: ---
Year: 1985 Publisher: Arnhem : CITO,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
De evaluatiepraktijken van leerkrachten : een beschrijvend onderzoek naar het evalueren tijdens het rekenen in het primair onderwijs
Authors: ---
Year: 1986 Publisher: Groningen s.n.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 7 of 7
Sort by