Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Panorama van het dagelijks leven in Brugge in de vijftiende eeuw
History of the Low Countries --- Memling, Hans --- anno 1400-1499 --- Bruges --- Beschaving [Middeleeuwse ] --- Civilisation médiévale --- Civilization [Medieval ] --- Civilization [Medieval ]--History --- Europa--Beschaving--476-1492 --- Europe--Civilisation--476-1492 --- Europe--Civilization--476-1492 --- Medieval civilization --- Middeleeuwen--Beschaving --- Middeleeuwen--Cultuur --- Middeleeuwse beschaving --- Middeleeuwse cultuur --- Middle Ages--Civilization --- Moyen-Age--Civilisation --- C3 --- schilderkunst --- 938.1 --- Middeleeuwen --- geschiedenis --- Brugge --- 938 --- wvla-brugge 938.1 --- België --- middeleeuwen --- 15e eeuw --- Hans Memling --- Kunst en cultuur --- geschiedenis van België - delen van België en provincies --- geschiedenis van West-Vlaanderen - Brugge --- #GGSB: Geschiedenis (West-Vlaanderen) --- Cities and towns, Medieval --- Civilization, Medieval --- Middle Ages --- Civilization --- Chivalry --- Renaissance --- Medieval cities and towns --- History --- Memling, Hans, --- Hemelinck, Hans, --- Hemling, Hans, --- Hemmeling, Hans, --- Mamline, Hans, --- Memlinc, Hans, --- Memmelinck, Hans, --- Memmelynghe, Jan van, --- Memling, Khans, --- Memling, --- Belgium --- Bruges (Belgium) --- Brugge (Belgium) --- Brujas (Belgium) --- Bri︠u︡gge (Belgium) --- Bruga (Belgium) --- Brucke Villa (Belgium) --- Brudgias (Belgium) --- Brugae Flandrorum (Belgium) --- Brugiae (Belgium) --- Brugias (Belgium) --- Brugis (Belgium) --- Flandrense Municipium (Belgium) --- History. --- Social life and customs. --- Cities and towns [Medieval ] --- Social classes --- Social life and customs --- Civilization, Medieval. --- Hemelinck, Hans --- Hemling, Hans --- Hemmeling, Hans --- Mamline, Hans --- Memlinc, Hans --- Memmelinck, Hans --- Memmelynghe, Jan van --- Memling, Khans --- Memling --- Geschiedenis (West-Vlaanderen)
Choose an application
Een student/cursist kan in een school of opleidingscentrum niet alles leren wat later op de werkvloer zal moeten worden uitgevoerd. Ze kunnen zichzelf wel vaardigheden aanleren die hen zullen helpen om nieuwe of complexe problemen op te lossen. Even belangrijk als het aanleren van technische aspecten van een beroep is het ontwikkelen van sociale, emotionele en cognitieve vaardigheden en van een goede werkhouding. Deze vaardigheden moeten bewust worden getraind, en het liefst binnen de technische beroepsaspecten. 'Samen denken in beroep' is zo'n geïntegreerd trainingsprogramma dat leerlingen/cursisten en leerkrachten/opleiders bewust leert omgaan met hun denken, voelen en handelen tijdens het uitvoeren van hun dagelijkse werk. Het trainingsprogramma kan worden toegepast in opleidingscentra, in het beroepsonderwijs en in het buitengewoon onderwijs waar de leerlingen worden voorbereid voor de gewone werkvloer of de beschermde werkplaats. (Bron: covertekst)
Didactics --- beroepsopleiding --- didactiek --- BSO (beroepssecundair onderwijs) --- hoger beroepsonderwijs --- Technical, artistic and vocational education --- Beroepsopleidingen --- Enseignement technique et professionnel --- Formations professionnelles --- Technisch en beroepsonderwijs --- #KVHB:Beroepsonderwijs --- 484.2 --- Beroepsonderwijs --- Trainingsprogramma --- 031976.jpg --- Onderwijsstrategieën --- BSO (beroepssecundair onderwijs). --- Didactics. --- Technical, artistic and vocational education. --- beroepsopleiding. --- didactiek. --- hoger beroepsonderwijs. --- Sociaal-emotionele vaardigheid --- Beroepssecundair onderwijs --- Beroepsopleiding --- Leren leren --- Buitengewoon onderwijs type 1 --- Buitengewoon onderwijs --- Opleidingsvorm 2 --- Opleidingsvorm 3
Choose an application
Redactie Vlabin-VBCMet deze uitgave wil Albert Janssens, lector aan de lerarenopleiding van de Katholieke Hogeschool Leuven, ouders, leerkrachten en therapeuten bijstaan bij het begeleiden van kinderen die een probleem moeten oplossen. Janssens wil hen daarom het nodige inzicht bieden in de cognitieve ontwikkeling van een kind. De auteur ontwikkelt zeven denkstappen, die gebaseerd zijn op de theorieën van Reuven Feuerstein. In een eerste stap moeten ouders of begeleiders zichzelf afvragen of hun kinderen gevoelig zijn voor problemen. Vervolgens wordt de probleemsituatie geanalyseerd, worden het probleem en het doel bepaald, en wordt een plan opgesteld. Daarna komt de concrete uitwerking van de oplossing aan bod. Een laatste stap laat zien hoe dit proces verankerd kan worden, zodat het kind leert om problemen zelfstandig op te lossen. Dat alles wordt ondersteund met concrete voorbeelden en oefeningen, waarvoor je achteraan de oplossingen vindt. Het boek sluit af met een beknopte literatuurlijst. Een praktische uitgave om samen met een kind problemen te detecteren en op te lossen. Overzichtelijke lay-out.© NBD Biblion
Cognitieve opvoeding. --- probleemoplossend denken --- leerlingenbegeleiding --- Educational psychology --- probleemgericht werken --- Pupil counseling. Pupil guidance --- Feuerstein --- cognitieve denkstimulering --- cognitieve functies --- kinderen --- 415.4 --- Reuben Feuerstein --- cognitieve ontwikkeling --- leren --- probleemoplossing --- 460.2 --- Cognitieve ontwikkeling --- Feuerstein, Reuven --- Probleemoplossend denken --- Probleemsituaties --- opvoeding --- 474.2 --- Cognitieve ontwikkeling (Denkontwikkeling) --- Kinderen --- 416.23 --- cognitieve opvoeding (ler) --- opvoedingsproblemen : diagnostiek (ler) --- probleemoplossend denken (ler) --- 364.4 --- 474.23 --- Cognitieve functioneren --- Denken --- Kinderen : hulpverlening --- Kinderen : psychosociale problemen --- Onderwijsleermiddelen; ba.o. --- Opvoeding --- 073415.jpg --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- algemene psychologie, hogere geestelijke functies (oa. leren, kennen, denken, begaafdheid, fantasie, geheugen, leerpsychologie) --- Inleidingen - Hand- en leerboeken --- Hogere geestelijke functies --- Onderwijsstrategieën --- Leerlingbegeleiding --- Pedagogische psychologie --- Onderwijsleermiddelen; ba.o --- Lager onderwijs --- Leraren --- Patiënt-therapeut relatie --- Denktraining --- Basisonderwijs --- Kind --- Leraar --- Relatie therapeut - patiënt --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Directie
Choose an application
Ouders, opvoeders, leekrachten en therapeuten willen kinderen zien ontwikkelen. Dit kan alleen wanneer het kind daartoe wordt gestimuleerd. Hoe groter de kwaliteit van de stimuli van de volwassene, hoe groter de ontwikkelingskansen van het kind. Maar welke prikkels stimuleer ik als volwassene bij mijn kind? En aan welke kwaliteitsnormen moet mijn interactie voldoen opdat het kind mijn stimulans opneemt en eruit leert? Het antwoord daarop is de behoefte die in elke opvoedingssituatie dezelfde is en daardoor het specifieke van opvoeding, onderwijs en therapie overstijgt: de nood van elk kind aan mediatie. In dit boek wordt een antwoord geformuleerd op deze vragen. De auteur ging daarvoor te rade bij onder meer R. Feuerstein, P.S. Klein, F. Cuvelier, C. Haywood en K. Greenberg.
416.23 --- ontwikkelingspsychologie --- Feuersteinmethode --- zelfredzaamheid --- Identiteit --- opvoeding --- cognitieve ontwikkeling --- Reuven Feuerstein --- psychologie --- 415.4 --- Motivatie --- Ontwikkeling van kinderen --- Waardevorming --- Zelfsturing --- Ontwikkelingspsychologie --- 062312.jpg --- opvoedkunde --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot ca. 13 jaar --- geheugen, leren, leerpsychologie, kennen, denken, begaafdheid en fantasie --- Developmental psychology --- Educational sciences --- ontwikkeling van het kind --- Pupil counseling. Pupil guidance --- #KVHB:Pedagogie --- #KVHB:Ontwikkelingspsychologie --- 37.013 --- Ontwikkeling --- Opvoeding --- Stimulering --- Onderwijskunde. --- Bemiddeling. --- Förderung. --- Kind. --- Ontwikkelingspsychologie. --- Persönlichkeitsentwicklung. --- ontwikkeling van het kind. --- ontwikkelingsstimulering. --- opvoeding. --- Morele opvoeding --- Onderwijs --- Kinderen
Choose an application
Voor iedereen die werkt met jonge kinderen is de opdracht hen te helpen in hun ontwikkeling. Het kind ontwikkelt in relatie met andere kinderen en met zijn begeleiders. Dit werkboek behandelt de verschillende aspecten van de relatie die een goede ontwikkeling ondersteunen. Vanuit die verschillende aspecten ?verbinding maken, stimuleren, emotionele en taalontwikkeling en het belang van spel? leert de lezer kijken naar wat hij nu al inzet in relatie met het kind en naar wat beter kan. Korte, theoretische inhouden worden onmiddellijk gevolgd door oefeningen die individueel of in groep kunnen worden gedaan. Het werkboek is een krachtig hulpmiddel om ermee als team aan de slag te gaan en samen na te denken over het werken met kinderen, alsook om de kwaliteit van het professionele handelen van het team te verhogen. Voor opleidingen ?begeleider in de kinderopvang?, voor ?huizen van het kind? en voor opleidingen voor leidinggevenden is dit werkboek ook zeer geschikt.Albert Janssens is onderwijzer en sinds 25 jaar vormingswerker in kinderdagverblijven en basisscholen. Hij is verantwoordelijke voor de implementatie van het MISC-concept in België en auteur van verschillende boeken over opvoeding.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/ontwikkelen-doe-je-samen-9789044136531
Ontwikkelingspsychologie ; baby's --- Ontwikkelingspsychologie ; peuters --- 416.1 --- baby's --- peuters --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- PXL-Healthcare 2019 --- ontwikkelingspsychologie --- baby --- Ontwikkeling --- Ontwikkelingsaspecten --- Developmental psychology --- peuters (doelgroep) --- kinderopvang --- Ontwikkelingsaspect --- Ontwikkelingspsychologie --- Baby --- Peuter --- Kinderopvang --- Pedagogie --- Spelend leren
Choose an application
Kinderen ontwikkelen in interactie met hun omgeving. Daarbij speelt de opvoeder een belangrijke rol. Het is de kwaliteit van die interactie die maakt of het voor het kind een ontwikkelingsgerichte interactie wordt. Het M.I.S.C.-concept beschrijft de verschillende aspecten van een kwaliteitsvolle interactie. Eerder verscheen het werkboek ?Ontwikkelen doe je samen? (Garant,2018), waarin de auteur die aspecten beschreef en ze plaatste binnen cognitieve en sociaal-emotionele ontwikkeling, het belang van taal en spel.Deze weekkalender geeft een antwoord op de vraag van kindbegeleiders, onthaalouders, kleuterleiders, hun begeleiders en ouders die met M.I.S.C. aan de slag willen gaan: Hoe houden we het concept warm? Hoe zorgen we ervoor dat we onze interactie met kinderen blijven bevragen in de drukte van elke dag?De kalender bevat 52 weektips die kunnen dienen als reflectiemateriaal voor de opvoeder. Elke tip wordt telkens theoretisch gekaderd en krijgt een voorbeeld uit het dagelijkse leven op niveau van baby?s, peuters en kleuters. De kalender kan worden gebruikt door de tips week na week te volgen, om bepaalde aspecten van de interactie in de aandacht te brengen of door begeleiders om met de opvoeders een gemeenschappelijke taal te ontwikkelen over kwaliteitsvolle interactie. Ook in de opleidingen voor kindbegeleiders en kleuterleiders is dit direct bruikbaar materiaal. Daarenboven komen in de verschillende weektips de dimensies van de MeMoQ aan bod, met uitzondering van de dimensie gezinnen en diversiteit.Albert Janssens is onderwijzer en sinds 25 jaar vormingswerker in kinderdagverblijven en basisscholen. Hij is verantwoordelijke voor de implementatie van het M.I.S.C.-concept in België en auteur van verschillende boeken over opvoeding.Bron: https://www.standaardboekhandel.be/p/ontwikkelen-doe-je-samen-weekkalender-misc-9789044137484
Developmental psychology --- cognitieve psychologie --- ontwikkelingspsychologie --- Baby --- Peuter --- Kleuter --- Ontwikkeling van het kind --- Ontwikkelingsgerichte activiteit --- Ontwikkeling --- Planmatig werken --- Reflectie (onderdeel leerproces) --- Opvoeding --- Kinderopvang
Choose an application
Elke dag wordt een kind thuis, op school, of waar het zich ook bevindt voor problemen gesteld die het moet oplossen. Vertrekkend vanuit Feuerstein's theorie over cognitieve functies werkt de auteur 7 denkstappen uit die leiden tot het oplossen van problemen. De zevende stap zorgt er voor dat de leerervaring ook een kans krijgt om verankerd te worden. Oefeningen in het boek laten toe dat de lezer zichzelf uitdaagt in de verschillende denkstappen. Het 'verhaal van het schrijven van het boek' zelf illustreert elk hoofdstuk. Tot slot helpen vragen en tips de lezer om kinderen bij het oplossen van hun problemen beter te begeleiden.
Choose an application
Ouders, opvoeders, leerkrachten en therapeuten willen kinderen zien ontwikkelen. Hoe groter de kwaliteit van stimuli van de volwassene, hoe groter de ontwikkelingskansen van het kind. Maar welke prikkels stimuleer ik als volwassenen bij mijn kind? Aan welke kwaliteitsnormen moet mijn interactie voldoen? Antwoord daarop is in elke opvoedingssituatie dezelfde: de nood van elk kind aan mediatie. De auteur ging te rade bij o.m. Feuerstein, P.S. Klein, F. Cuvelier, C. Haywood en K. Greenberg. Het boek is een werkboek, zodat de lezer de kans krijgt zichzelf te evalueren tijdens het lezen. Elk hoofdstuk eindigt met tips voor ouders, opvoeders en leerkrachten.
Choose an application
Choose an application
Luisteren naar kansarme kinderen zelf, is het vertrekpunt om hen echt vooruit te helpen. Wie aan leerkrachten vraagt hoe ze kijken naar kinderen in kansarmoede, krijgt vooral structurele kenmerken als antwoord : voedseltekort, weinig geld, bedreigde gezondheid, ... Wie luistert naar hoe de kansarme zijn basisschool heeft ervaren, krijgt een ander verhaal : verstoorde identiteitsontwikkeling, stress, cognitieve dysfuncties, ... Via getuigenissen en bevragingen toont dit boek het verschil in thema's tussen beide belevingswerelden. Het diept uit welke thema's er echt toe doen voor de betrokkenen en geeft een leidraad om aan de slag te gaan.
Kansarme kinderen ; basisonderwijs ; Vlaanderen. --- basisonderwijs --- onderwijsbeleid --- kansarmoede --- gedifferentiëerd onderwijs --- onderwijssociologie --- sociale ongelijkheid --- gelijkekansenbeleid --- Sociology of education --- School management --- Belgium --- Kansarme kinderen ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- Zorgverbreding ; basisonderwijs ; Vlaanderen --- 465 --- sociale problemen --- welzijnszorg --- sociale opvoeding --- 37.061 --- Kansarmoede --- Basisonderwijs --- Ontwikkelingsstoornissen --- 307.3 --- kansarme kinderen --- Kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- kinderen met socio-educatieve belemmeringen --- Sociologie van de welvaart --- Education [Elementary ] --- Aims and objectives --- Children with social disabilities --- Education --- Youth with social disabilities --- Kansarme kinderen --- PXL-Education 2014 --- Lager onderwijs --- Vlaanderen --- Zorgverbreding --- Kinderen en jeugd --- Sociale uitsluiting --- Zorgcoördinatie --- Psychosociale problemen --- Hechtingsproblemen --- Kind --- Zorgcoördinatie (onderwijs) --- Psychosociaal probleem --- Hechtingsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Emigratie --- Jongere
Listing 1 - 10 of 38 | << page >> |
Sort by
|