Narrow your search
Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by

Dissertation
Kissing or bathing? A focus on gender in E. M. Fortster's : A room with a view
Authors: ---
Year: 1994

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Geïntegreerde cultuureducatie via poëzie : een haalbare kaart?
Authors: --- ---
Year: 2016 Publisher: Brussel Odisee Studiegebied Onderwijs

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Politieke interesse bij jongeren - Hoe kunnen lesactiviteiten worden ingezet om politieke interesse en participatie bij jongeren te stimuleren?
Authors: --- ---
Year: 2021 Publisher: Brussel : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze bachelorproef beschrijft aan de hand van literatuur hoe het gesteld is met de politieke interesse en participatie bij jongeren in Vlaanderen. Het staat stil bij de manier waarop onderwijs kan bijdragen tot het stimuleren van politieke interesse/participatie. Verder wordt er ook gekeken naar de plek van zulke leeractiviteiten in het onderwijs en welke competenties te maken hebben met politieke interesse en participatie. In kader van dit onderzoek werden er ter schetsing van een beginsituatie enquêtes en diepte-interviews afgenomen. De ruime analyse en interpretatie volgt op de uitgebreide literatuurstudie. Op basis van het tekort aan politieke interesse en de lage politieke participatie bij jongeren in Vlaanderen en de gegevens uit de enquêtes en interviews staat er in dit onderzoek een ontwerp dat de interesse bij jongeren op een leerlinggestuurde manier aan de slag doet gaan met thema’s inzake besluitvorming op niveau van de school en de link naar de Belgische politiek. Deze leeractiviteiten, waarvan er twee getest werden bij leerlingen in de derde graad, hadden een positieve uitwerking. Leerlingen toonden een grotere interesse in politiek en waren bereid meer te participeren door bijvoorbeeld het invullen van enquêtes omtrent politiek.

Keywords


Dissertation
Erfgoed in de klas
Authors: --- ---
Year: 2024 Publisher: Brussel : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De bachelorproef richt zich op het praktijkprobleem dat jongeren, meerbepaald in de eerste graad van het secundair onderwijs, weinig interesse tonen in erfgoed en cultuur terwijl online gamen veel populairder is. Uit onderzoek blijkt dat erfgoed slechts beperkt wordt geïntegreerd in het Vlaamse onderwijs en dat er een significant tekort is aan educatieve middelen die erfgoed op een aantrekkelijke en toegankelijke manier voor jongeren brengen. Onderzoek, zoals dat van Van der Auwera (2007), toont aan dat erfgoededucatie in Vlaanderen nog steeds niet vanzelfsprekend is. Daarnaast is er een kloof tussen erfgoedinstellingen, die vaak geen educatieve achtergrond hebben en het onderwijs. Recente studies van Faro (2021-2022) geven aan dat hoewel het aanbod van cultureel erfgoedorganisaties is toegenomen, dit aanbod nog steeds onvoldoende aansluit bij de onderwijsbehoeften en dat leerkrachten erfgoed vaak zien als een extraatje dat niet essentieel is voor hun lessen. Eén van de obstakels bij de integratie van erfgoed in het onderwijs is dat het niet expliciet genoemd wordt in de leerplandoelstellingen en eindtermen. Hierdoor komt erfgoed slechts sporadisch aan bod in vakken zoals Nederlands, geschiedenis en kunst. Dit gebrek aan concrete richtlijnen en middelen in de lesmaterialen zorgt ervoor dat erfgoed nauwelijks wordt behandeld in het onderwijs. In het kader van deze bachelorproef is een vakoverschrijdend lespakket ontwikkeld, gericht op het Waasland, dat erfgoed op een speelse en educatieve manier introduceert. Dit lespakket, bestaande uit verschillende activiteiten zoals een inleidende les, het 'Grote Waaslandspel', een vervolgles, een museumuitstap en een creatieve naverwerkingsles combineert erfgoed met diverse vakken zoals Nederlands, geschiedenis, aardrijkskunde, Mavo, beeld. De testresultaten bij leerlingen tonen aan dat het lespakket bijdraagt aan een verhoogde interesse en kennis over erfgoed. De bevraging onder leerkrachten was beperkt in respons waardoor hier amper conclusies kunnen getrokken worden. Het lespakket blijkt in de praktijk een waardevolle aanvulling te zijn voor zowel het onderwijs als de erfgoedinstellingen, met name in de regio Waasland. Ondanks de uitdagingen en beperkte betrokkenheid van sommige leerkrachten, kan dergelijk lespakket effectief bijdragen in het verhogen van de betrokkenheid van jongeren bij erfgoed. Verdere verfijning van het spel en bredere implementatie kunnen de impact nog vergroten. De conclusie is dat erfgoededucatie meer aan bod zou moeten komen in het onderwijs, waarbij lespakketten zoals het hier ontwikkelde Waaslandspel een nuttige bijdrage kunnen leveren aan de integratie van erfgoed in het curriculum. Voor een succesvolle implementatie is echter meer samenwerking tussen onderwijsinstellingen en erfgoedorganisaties vereist, evenals duidelijke richtlijnen en ondersteuning voor leerkrachten.

Keywords


Multi
New Ace : 2e graad : Een zin bouwen met een werkwoordelijk gezegde (WWG) : poster
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789464010916 9789464012712 9789464012729 9789464010145 Year: 2021 Publisher: Kalmthout Pelckmans

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Deze kaartspelen horen bij de methode New strike 3. Er zijn gele en blauwe kaarten. De blauwe kaarten zijn iets moeilijker.Unit 7 : How to talk about holiday plans


Book
Cultuurexpresssss : cultuur in elk leergebied en vak. Een praktijkonderzoek binnen de lerarenopleiding
Authors: --- --- ---
Publisher: www.cultureelcontent.com.

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Enhancing motivation for English and English speaking in an ESL-classroom by means of a ‘Unit Chart’: Creating opportunities for sel f-regulation and self-direction during English lessons
Authors: --- ---
Year: 2020 Publisher: Brussel : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

From lesson observations and lessons taught, the researcher noticed a general reluctance among students to speak English in lessons of English. To answer the question: ‘How can we improve the speaking motivation of students in the second year of English in an ESL-classroom?’ An in-depth individual interview was carried out, two surveys were conducted and 8 English lessons were observed. One survey sent to teachers examined said teachers’ perception of their students’ motivation during speaking activities in their lessons. A second survey was sent out to students in their second year of English to question them about their perception of their English, the English lessons provided at their school, the speaking activities provided at their school and of their motivation for speaking English in class. Next, the teacher of these students was interviewed. With the results of the surveys and the interview, the ‘Unit Chart’ was designed. The chart intents to improve students’ speaking motivation by focusing on their personal importance of the subject matter and by creating a system which gives them the opportunity to give feedback or even criticize the (speaking) activities in class.

Keywords


Dissertation
All souls : a family story from Southie
Authors: --- ---
Year: 2002 Publisher: Antwerpen Lessius Hogeschool

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Dissertation
Doing Youtube or homework?
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Brussel : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In this study I created an exercise where the students had to create vlogs for five weeks. This exercise was based on Krashen’s principles where students have to receive as much input and give as much output as possible, while getting personal and useful feedback to aid them with acquiring a second language. Horwitz and Cope added that the students must practice the language in an anxiety free environment. So, eliminating this factor can speed up the second language acquisition process. With this exercise I wanted to test if vlogging can improve the speaking fluency of the students and serve as a first step to overcome foreign language anxiety. After testing this exercise, I can conclude that vlogging indeed improves fluency for students who are below average at speaking English and decreases foreign language anxiety. These students’ fluency improved from 75 words per minute to 110 words per minute. There was not a noticeable change for students who already had a higher mastery of the English language. The fluency of these students did not increase significantly because the period of the testing was too short. Here, a continuation of the study is needed to give a verdict on the matter. This study can be useful for English teachers who want to use vlogging exercises in class. It can be used as a tool to spark the interest of the students and motivate them to speak more English. It could also be used as a replacement of the speaking exercises in class.

Keywords


Dissertation
How can afterschool sessions of interactive role-playing games contribute to social and linguistic skills?
Authors: --- ---
Year: 2019 Publisher: Brussel : Odisee

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

As a language teacher I want to improve the language of my students by having them practice in real life like situations such as dialogues or role-play. By interacting with their peers they study more efficiently but this method does not lend itself to everyone. Forcing anxious pupils into situations where they are supposed to socially interact can lead to stress and in turn an unhealthy and ineffective learning space. In this thesis I take a look at how a teacher can rid a student of their anxiety and improve their learning efficiency at the same time. To do so, I have a look at how students study a new language and what causes them to experience stress. With the results, I realised that using a form of play in an anxiety free environment could be the answer. To test my hypothesis I used a role-playing game that has been rising in popularity, Dungeons and Dragons, and determined its value in a school context. I conducted an experiment in which I invited a handful of high school students to join me voluntarily in a game of Dungeons and Dragons. To assess their level of shyness, I asked them to answer some questions in the form of an interview before with got started. During the experiment, I observed the participants and discussed their interactions with them at the end of every session. Then after the several sessions of playing the game, I tested them again to see if their anxiety level had changed at all. The results were positive in nature and therefor I believe that implementing the working method of playing an interactive role-playing game in an after school club would benefit both teacher and student alike.

Keywords

Listing 1 - 10 of 31 << page
of 4
>>
Sort by