Listing 1 - 10 of 66 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Dit onderzoek kadert in de visienota ‘een Vlaams cultuurbeleid in het digitale tijdperk’ en vertrekt vanuit de vaststelling dat cultuurorganisaties kunnen gestimuleerd worden om digitale technologieën in te zetten voor het efficiënter maken van hun interne processen. Voorliggend onderzoek focust daarbij op data-driven marketing-processen bij collectiebeherende cultureel-erfgoedorganisaties, cultuurcentra, bibliotheken, kunstenorganisaties en organisaties in het sociaal-cultureel volwassenenwerk die vanuit hun presentatiefunctie systematisch aan publiekswerving en marketing doen. Met dit onderzoek willen we te weten komen wat hun wensen en noden zijn om meer te kunnen doen met data-driven marketing en verkennen we de relevantie en haalbaarheid van een benchmark-tool en een marketing-tool voor de cultuursector. We doen eveneens aanbevelingen voor een vervolgtraject waarin de belangrijkste spelers en hun mogelijke rol geduid worden, met specifieke aandacht voor de rol voor het departement CJM.
Choose an application
Choose an application
Het Vlaams Programma voor Plattelandsontwikkeling 2014-2020 (PDPO III) zet in op de zes prioriteiten die de Europese Commissie in haar keuzemenu aanbiedt: kennisoverdracht en innovatie, versterking van de levensvatbaarheid van het landbouwbedrijf, bevordering van de organisatie van de voedselketen, herstel, instandhouding en verbetering van ecosystemen, efficiënt gebruik van hulpbronnen en omslag naar een koolstofarme en klimaatbestendige landbouw en ten slotte sociale inclusie, armoedebestrijding en economische ontwikkeling van het plattelandsgebied. Het rapport beschrijft de ex ante evaluatie van het PDPO III, uitgevoerd door IDEA Consult, Universiteit Gent (Vakgroep Landbouweconomie) en Antea Group.
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De VVSG heeft in samenwerking met een extern consult een leidraad ontworpen voor gemeenten die een dienst economie willen uitbouwen of hun dienstverlening aan ondernemers kwaliteitsvol willen verbeteren of verder uitbouwen. Deze externe ondersteuning is bij velen een extra hefboom geweest om een dienst lokale economie of een uniek loket voor ondernemers te realiseren. Door de oprichting van deze dienst trachten heel wat gemeenten in te spelen op een groeiend gemeentelijk ‘ondernemersbewustzijn’. Deze leidraad kwam tot stand vanuit een praktijkervaring. 19 gemeenten werden in de periode 2009-2011 intensief begeleid bij het opzetten van een dienst economie en/of een uniek loket voor ondernemers. Het traject met de lokale besturen hield rekening met de specifieke-economische situatie van elke gemeente, de mogelijkheid en ambities van het bestuur en de verwachtingen van de ondernemers ter plaatse. Via uitwisseling van inzichten en realisaties tussen de deelnemende gemeenten werden tal van acties concreet uitgewerkt. De leidraad is een praktisch werkinstrument die de lokale besturen inzicht geeft over welke processen moeten worden doorlopen. Het brengt tevens een aantal voorbeelden van concrete realisaties. Tevens wordt ruime aandacht besteed aan de inbedding van de dienst economie in gans de gemeentelijke organisatie, een proces van vallen en opstaan.
Choose an application
Listing 1 - 10 of 66 | << page >> |
Sort by
|