Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
toegepaste kunsten --- 1944 - 2000 --- Nederland --- ontwerpen --- 1874 - 1940 --- 749.01 --- Ontwerptheorie ; Nederland ; 1874-2000 --- Vormgeving ; vormanalyse ; ontwerpen ; teksten over --- designgeschiedenis --- Meubelkunst en design ; theorie, filosofie, esthetica --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica --- Architectuur ; theorie, filosofie, esthetica --- Kunst ; theorie, filosofie, esthetica --- designfilosofie en -theorie --- architectuur --- Architecture --- anno 1800-1999 --- Netherlands --- Design --- Industrial design --- 7.01 --- 72.01 --- 766.01 --- Creation (Literary, artistic, etc.) --- Design, Industrial --- Mechanical drawing --- New products --- History --- architecture [discipline]
Choose an application
"A new, detailed monograph about Wim Crouwel, graphic designer and exhibition designer who defined the look of post war Holland with his studio Total Design. His modernism was reflected in countless posters and catalogues for the Stedelijk Museum, in stamps and experimental work like a sensational computer alphabet. In the seventies Crouwel evoked a lot of criticism but nowadays he is seen as a cult figure and an inspiration for many. The book is richly illustrated and shows us very much of his fine works. The text focuses on his career and views, gives informative backgrounds on his work, and places it in the right context"--Publisher's website.
Crouwel, Wim --- Crouwel, Wim. --- Crouwel, Wim, --- Criticism and interpretation. --- Netherlands. --- Grafische kunst --- MAD-faculty 16 --- designers --- Graphic artists --- Graphic design (Typography) --- Total design --- 753 --- tentoonstellingsopbouw --- 369.6 --- affiches --- huisstijl --- 766.07 --- Crouwel, Wim (°1928, Groningen, Nederland) --- Grafische vormgeving ; affiches --- Grafische vormgeving ; boekdesign ; lay-out --- Tentoonstellingsmakers ; 20ste eeuw ; Wim Crouwel --- Tentoonstellingsontwerp --- Grafische vormgeving ; typografie ; Nederland ; 20ste eeuw --- Typographic design --- Design --- Printing --- Layout (Printing) --- Designers, Graphic --- Graphic designers --- Artists --- History. --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk --- bedrijfseconomie, etaleren - organisatie en inrichting van tentoonstellingen --- Gebruiksgrafiek ; grafische designers, reclamekunstenaars, typografen, illustrators A-Z --- Crouwel, W. H. --- Crouwel, Willem Hendrik --- Vormgevers --- History --- Vormgever
Choose an application
This book explores modernism in Dutch graphic design of the 20th Century with an emphasis on the varied aspects and meanings of the term modernism. Its publication coincides with an exhibition at the Special Collections facility of the University of Amsterdam. The book comprises three reflective essays, on the periods 1920-1940/45, 1945-1990 and 1990-present. 'Modernism: In Print' presents a comprehensive picture of the subject, drawn from the collection and the design archives of Special Collections. It interrogates the canon by including some less well-known examples of graphic design work.The concept of modernism dominates the discourse on graphic design. This book aims to recognize its often underestimated complexity.00Exhibition: Speciale Collecties, Universiteit van Amsterdam, The Netherlands (16.06.-01.10.2017).
Graphic arts --- Graphisme --- Histoire --- Typographie --- Edition --- Modernist --- Art styles --- Netherlands --- Modernisme --- Grafische vormgeving --- Nederland --- Geschiedenis --- Geneeskunde --- Techniek (wetenschap) --- Atlas --- Museum --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Literatuur --- Graphic arts - Netherlands - 20th century - Exhibitions
Choose an application
Jurriaan Schrofer (1926-1990) was een van de grafisch ontwerpers die het vak na de oorlog sterk bepaalden. Hij beoefende alle genres, van pr-drukwerk tot huisstijlen en van tijdschriften tot reclame en letters. Op het gebied van fotoboeken geldt hij als een pionier. Kenmerkend is dat hij zich opstelde als een regisseur. Hij nam graag de leiding, mengde zich in beleid en strategie, en manifesteerde zich als auteur en criticus. Binnen de vereniging van grafisch ontwerpers GKf spande hij zich in voor de professionalisering van het vak. Met zijn avontuurlijke inslag, zijn licht dissidente houding en zijn intellectuele instelling riep Schrofer discussie op. Hij week graag af van gebaande paden en had, in tegenstelling tot veel van zijn collega’s, geen aversie tegen reclame. In de jaren zeventig ontpopte Schrofer zich tot ruimtelijk vormgever en raakte hij intensief betrokken bij het kunstbeleid van de overheid en de omgevingskunst. In zijn werk experimenteerde hij met ruimtelijkheid op het platte vlak, en van letters en tekens, waardoor het vooruitloopt op de mogelijkheden van de computer. Deze monografie volgt Schrofers carrière via thematische hoofdstukken: pr-drukwerk voor bedrijven, fotoboeken, werk voor culturele opdrachtgevers; reclame; ruimtelijk werk en kunstbestuur; onderwijs; letterexperimenten en kunstwerken. De verschillende genres die hij beoefende, de uiteenlopende rollen die hij speelde en de werelden waarin de immer nieuwsgierige Schrofer zich begaf, vormen de leidraad om zijn posities en activiteiten in context te plaatsen.
grafisch design --- grafisch ontwerp --- grafische vormgeving --- Schrofer Jurriaan --- huisstijl --- corporate identity --- tijdschriften --- magazines --- reclamevormgeving --- typografie --- Nederland --- twintigste eeuw --- boeken --- boekontwerp --- 766.071 SCHROFER --- 753 --- Schrofer, Jurriaan --- grafische vormgeving , geschiedenis, grafische vormgevers afzonderlijk
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|