Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Kinderen leren niet allemaal even snel lezen en daarom is differentiatie noodzakelijk. Daarvoor geeft de publicatie Stap voor stap concrete richtlijnen. Het boekje is bedoeld voor leerkrachten van het eerste leerjaar die overwegend klassikaal les geven, maar die zoeken naar manieren om beter aan te sluiten bij de verschillen tussen leerlingen. Pedagogische ondersteuning, een gestructureerde didactische aanpak en een efficiënte klassenorganisatie zijn daarbij essentieel.
Didactics of languages --- Didactics of primary education --- lager onderwijs 1ste jaar (doelgroep) --- aanvankelijk lezen --- remediërend lezen --- Aanvankelijk lezen --- Didactiek --- Lager onderwijs --- 1e leerjaar lager onderwijs --- Differentiatie --- Didactics of Kindergarten
Choose an application
Fonemisch bewustzijn staat voor 'het bewustzijn van klanken in woorden'. In de taal/leesmethoden voor groep 1-2 van de basisschool komt dit onderwerp nauwelijks aan de orde. Dit terwijl diverse onderzoeken hebben aangetoond dat fonemisch bewustzijn de grootste voorspeller is voor het al dan niet goed leren lezen in groep 3 / 1ste leerjaar. In deze werkmap vindt u uitgebreide achtergrondinformatie, een leerlijn, oefeningen, een overzicht van oefenwoorden, een aantal controletaken en de mogelijkheid om de vorderingen van de leerlingen ten aanzien van fonemisch bewustzijn bij te houden en te registreren.
Choose an application
Nederlands --- Kleuteronderwijs --- Auditieve ontwikkeling --- Taalverwerving --- Fonemisch bewustzijn
Choose an application
Met deze werkmap kunnen leerkrachten gestructureerd en didactisch verantwoord werken aan het fonemisch bewustzijn van kinderen in groep 1 en 2. Fonemisch bewustzijn staat voor 'het bewustzijn van klanken in woorden' en bestaat onder meer uit analyseren (hakken), synthetiseren (plakken) en vaardigheden rondom letters. Fonemisch bewustzijn is een belangrijk onderdeel van beginnende geletterdheid, die bijdraagt aan een goede leesstart in groep 3.
Schoolbooks - Didactic material --- Taalverwerving ; kleuters --- Ontluikende geletterdheid --- Aanvankelijk lezen --- lezen --- didactiek --- kleuteronderwijs --- 472.12 --- 471.41 --- 475.1 --- Nederlands --- aanvankelijk lezen --- ontluikende geletterdheid --- Klankleer --- Letters --- Ontluikend lezen (Voorbereidend lezen) --- ontluikende geletterheid --- taalontwikkeling --- fonemisch bewustzijn --- klanken --- letters --- rijmen --- didactiek kleuteronderwijs - taal en verbale expressie --- didactiek basisonderwijs - elementaire instrumentele vaardigheden, aanvankelijk lezen en schrijven --- Taal en verbale expressie --- taalverwerving --- taalbewustzijn --- luisteroefeningen --- Didactics of Kindergarten --- klankleer --- auditieve waarneming --- Didactics of Dutch --- kleuteronderwijs (doelgroep) --- Voorbereidend lezen. --- Taalonderwijs --- Taal --- Didactiek. --- Kleuteronderwijs. --- #PBIB:+111.13 --- Vakdidactiek : Nederlands : Kleuteronderwijs
Choose an application
Choose an application
Fonemisch bewustzijn staat voor 'het bewustzijn van klanken in woorden'. In de taal/leesmethoden voor groep 1-2 van de basisschool komt dit onderwerp nauwelijks aan de orde. Dit terwijl diverse onderzoeken hebben aangetoond dat fonemisch bewustzijn de grootste voorspeller is voor het al dan niet goed leren lezen in groep 3 / 1ste leerjaar. In deze werkmap vindt u uitgebreide achtergrondinformatie, een leerlijn, oefeningen, een overzicht van oefenwoorden, een aantal controletaken en de mogelijkheid om de vorderingen van de leerlingen ten aanzien van fonemisch bewustzijn bij te houden en te registreren.
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of Kindergarten --- taalbewustzijn --- auditieve waarneming --- klankleer --- luisteroefeningen --- taalverwerving --- luistervaardigheid
Choose an application
Teacher education. Teacher's profession --- Personnel management --- intervisie --- professionaliteit --- werkvormen
Choose an application
Choose an application
Taalopvoeding --- Kleuteronderwijs --- Auditieve ontwikkeling --- Taalverwerving --- Foneem
Listing 1 - 10 of 13 | << page >> |
Sort by
|