Narrow your search

Library

KU Leuven (7)

KBR (4)

UGent (3)

AP (1)

KDG (1)

LUCA School of Arts (1)

Odisee (1)

Thomas More Kempen (1)

Thomas More Mechelen (1)

UAntwerpen (1)

More...

Resource type

book (9)

dissertation (2)

digital (1)


Language

Dutch (8)

English (4)


Year
From To Submit

2011 (2)

2004 (2)

2002 (1)

2001 (3)

1997 (1)

More...
Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by

Book
Individuele onderwijsafspraken in het Hoger onderwijs : een onderzoek naar de ervaringen in het hoger onderwijs bij het maken, uitvoeren en evalueren van individuele onderwijsafspraken
Authors: ---
ISBN: 9059101197 Year: 2002

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Verstarring op de arbeidsmarkt
Authors: --- ---
ISBN: 9023233123 Year: 1997 Publisher: Assen Van Gorcum

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een generatie geselecteerd : Deel 3: Technisch rapport scholen
Authors: --- ---
ISBN: 9066901675 Year: 1985 Publisher: Groningen Research Instituut voor het Onderwijs in het Noorden

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een generatie geselecteerd : Deel 2: Technisch rapport leerlingen en ouders
Authors: --- ---
ISBN: 9066901462 Year: 1985 Publisher: Groningen Research Instituut voor het Onderwijs in het Noorden

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een generatie geselecteerd : Deel 1: De loopbanen
Authors: --- ---
ISBN: 9066901330 Year: 1985 Publisher: Groningen Research Instituut voor het Onderwijs in het Noorden

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Institutional context of education systems in Europe : a cross-country comparison on quality and equity
Authors: --- --- ---
ISBN: 1402027443 1402027451 9781402027451 9786610190164 1280190167 Year: 2004 Publisher: Dordrecht : Kluwer,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Based on empirical analysis using configuration theory and multi-dimensional scaling, this book provides insight into types of relationships that can be found between groups of countries with certain institutional context features, and into the quality and equity of their education system. In this volume, the authors take up the challenge of considering what a European ‘settlement’ might look like. In doing so, they take into account worldwide trends and the increasing evidence of convergence across educational systems. The outcomes of comparative analyses seem to suggest that strong education systems in terms of finance, governance and choice could be preferable. To a greater or lesser extent, therefore, all the systems of education currently in use in Europe face some common challenges. The way in which these challenges are addressed will determine the future of these systems. Key elements in the current debate that are considered in greater detail in this volume include changing views on (a) centre-local relations with signs of an increasing commitment to decentralisation as a guiding principle for developing school governance; (b) school autonomy which is now increasingly regarded as the engine-room for school improvement, especially in relation to sustaining it; and (c) the celebration of community and school choice as a means of securing higher levels of parental involvement. This volume will be of interest to researchers and practitioners working in education, educational research and sociology of education. It will also be of relevance to those interested in the comparison of various education systems and in governance, funding of education and school choice.

Institutional context of education systems in Europe : a cross-country comparison on quality and equity
Authors: --- --- ---
ISBN: 1402027443 1402027451 9781402027451 Year: 2004 Publisher: Dordrecht Kluwer Academic Publishers

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Hop, skip and jump? : the fit between secondary school and university.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789036747745 Year: 2011 Publisher: Groningen Rijksuniversiteit Groningen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

De aansluiting waarbij het onderwijs net wat meer studentgecentreerd is dan op het vwo het geval was blijkt het effectief. Torenbeek: ‘Studenten halen bij dergelijk onderwijs significant meer studiepunten in het eerste jaar. Ze worden uitgedaagd, zonder dat de uitdaging te groot is. Is het verschil tussen de onderwijstypen te groot, dan geven ze het sneller op.’ Ter vergelijking: studenten met de beste aansluiting behalen in het eerste jaar gemiddeld zeven studiepunten (ruim tien procent) meer dan studenten met aansluitingstype 1. En maar liefst veertien punten meer dan de minst goede aansluiting (type 4). ‘Op het totaal van zestig studiepunten voor het eerste jaar gaat het hier om een aanzienlijk verschil’, aldus Torenbeek.

Keywords


Dissertation
Higher education policies and funding mechanisms : towards effective mechanisms for financing higher education in Ghana based on international experiences.
Authors: --- --- ---
ISBN: 9789036749541 Year: 2011 Publisher: Groningen Rijksuniversiteit Groningen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Studeren in het wetenschappelijk onderwijs : trends in de tweede helft van de jaren negentig
Authors: --- ---
ISBN: 9059100379 Year: 2001 Publisher: Den Haag Ministerie van Onderwijs, Cultuur en Wetenschappen

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

Listing 1 - 10 of 12 << page
of 2
>>
Sort by