Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
In alle organisaties moeten beslissingen genomen worden, vaak risicovolle beslissingen, doorgaans op basis van gebrekkige informatie en al te vaak onder grote tijdsdruk. Besluitvorming is een essentiële managementvaardigheid die wel eens veronachtzaamd wordt. Effectieve besluitvorming vergroot het kritisch denkvermogen en laat zien hoe je valkuilen bij de besluitvorming kunt herkennen en vermijden. Het is een gids vol adviezen, praktijkvoorbeelden, stapsgewijze analyses, vragenlijsten en case studies. Aan bod komen: - het herkaderen van kwesties, zodat het juiste probleem wordt aangepakt - het verbeteren van de kwantiteit en kwaliteit van de keuzemogelijkheden - het vertalen van deskundige maar tegenstrijdige meningen naar nuttige inzichten - het bevorderen van efficiënte en effectieve besluitvorming in groepen - het scheppen van een omgeving waarin feedback en leren vergroot wordt - leren van eigen en andermans beslissingen
Sociology of policy --- Business management --- management --- besluitvorming --- Besluitvorming --- Management --- Managementvaardigheden --- Prise de décision Beslissen --- Feedback Feedback --- Résolution des problèmes Probleemoplossing --- Problèmes Problemen --- Participation Inspraak
Choose an application
De vierdelige serie Leiderschap & Management is gericht op de vaardigheden die van cruciaal belang zijn om effectief en succesvol te zijn als manager. De serie bevat talloze voorbeelden, diagnostische tests en oefeningen die het aanleren en toepassen van de vaardigheden vergemakkelijken. Elk van de vier delen biedt interactief gereedschap dat sterk leunt op zowel praktijkervaringen als wetenschappelijke inzichten, tezamen vormen ze een complete cursus managementvaardigheden. Alle delen bevatten dezelfde algemene inleiding, appendices met de antwoorden op de tests, een verklarende woordenlijst van managementtermen en een uitgebreid register. Elk hoofdstuk is volgens een vijf-stappenleermodel ingedeeld in paragrafen aan de hand waarvan men de betreffende vaardigheid kan (1) inventariseren, (2) aanleren, (3) analyseren, (4) oefenen en (5) toepassen. Deel I Persoonlijke vaardigheden - Zelfinzicht ontwikkelen - Stress managen - Creatief problemen oplossen Deel II Interpersoonlijke vaardigheden - Coaching, counseling en ondersteunende communicatie - Macht en invloed verwerven - Anderen motiveren - Conflictmanagement Deel III Groepsvaardigheden - Empowerment en delegeren - Effectieve teams vormen Naast deze negen kernvaardigheden biedt het laatste deel in de serie drie extra communicatievaardigheden die vooral relevant zijn voor mensen met weinig managementervaring of vaardigheidstraining. Deel IV Communicatieve vaardigheden - Mondeling en schriftelijk presenteren - Vraaggesprekken voeren - Vergaderingen leiden
Social Sciences and Humanities. Communication Studies --- Communication Studies (General). --- vergaderen --- presenteren --- gesprekstechnieken --- communicatievaardigheden --- Mass communications --- Communicatieve vaardigheden --- Presentaties --- Gesprekstechnieken --- Vergaderen --- Managementvaardigheden --- 65.012.4 --- management --- schriftelijke communicatie --- sociale vaardigheden --- vergadertechniek --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 007.2 --- 007 --- 007.1 --- Presentatie --- Gesprekstechniek --- 499 --- mondelinge communicatie --- maatschappelijk verkeer
Choose an application
Personnel management --- teamwork --- groepsontwikkeling --- Sociology of work --- management --- groepsvorming --- empowerment --- personeelsmanagement --- 65.012.4 --- sociale vaardigheden --- Management. Directorate. Technique and methods of management --- 007 --- 65.014 --- 65.012.4 Management. Directorate. Technique and methods of management
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|