Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Vooreerst wordt het begrip domeinnaam uitgediept. Hierbij wordt o.a. aandacht besteed aan het internationale kader en de verschillende soorten domeinnamen. Daarna bespreekt de auteur de domeinnamen in het Belgisch vermogensrecht (overdracht, pand, beslag). De geschillen, die kunnen ontstaan m.b.t. de domeinnamen komen vervolgens en stelselmatig aan bod, met aansluitend een gestructureerd overzicht van de alternatieve geschillenbeslechting en de gerechtelijke procedures. De verschillende proceduremogelijkheden worden geïllustreerd met tal van modellen en voorbeelden. In een laatste hoofdstuk wordt ingegaan op de zeer recente Belgische wet inzake het wederrechtelijk registreren van domeinnamen. Internet - INTELLECTUELE EIGENDOMSRECHTEN - Vermogensrechten auteur - internet domein domeinnaam internetadres w.26.06.2003 (wet d.d.26.06.2003) domeinnaamsysteem topniveaudomein landencode & het begrip domeinnaam en de verschillende domeinen & domeinnamen in het Belgische vermogensrecht - overdracht van een domeinnaam - pand op een domeinnaam - beslag op een domeinnaam & alternatieve geschillenbeslechting - de ' Uniform Dispute Resolution Policy' (UDRP) - de '.be' geschillenregeling & gerechtelijke procedure(s) & Belgische wet inzake domeinnaamkaping (kaping) - wetsontwerp Kamer 1069 001 d.d. 26.01.2001 betreffende wederrechtelijk registreren (registratie) van domeinnamen - ondertussen wet geworden: wet d.d.26.06.2003
Industrial and intellectual property --- Computer architecture. Operating systems --- Belgium --- Trademarks --- Intellectual property --- Marques de commerce --- Propriété intellectuelle --- Law and legislation --- Droit --- 347.77 --- domeinnamen --- internet --- informaticarecht --- eigendomsrecht --- vermogensrecht --- België --- auteursrecht --- Belgisch recht --- 396.27 --- AA / International- internationaal --- 347.83 --- 347.770 --- 384.7 --- U29 - Propriétés intellectuelles - Intellectuele eigendomsrecht --- Internet --- handelsrecht --- recht, commercieel --- recht, intellectuele eigendom --- Auteursrecht: digitale informatie --- Domeinnamen --- Informatica en recht --- Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht --- auteursrecht, recht op handelsnaam, merkenrecht, octrooirecht --- Computer recht. --- Industriële, commerciële en wetenschappelijke eigendom: algemeenheden. --- Tele-informatie. Datatransmissie. --- Auteursrecht --- Handelsrecht --- 347.77 Industrieel eigendomsrecht. Commercieel eigendomsrecht. Geestelijk eigendomsrecht --- Auteursrecht. --- Domeinnamen. --- Handelsrecht. --- Propriété intellectuelle --- Computer recht --- Industriële, commerciële en wetenschappelijke eigendom: algemeenheden --- Tele-informatie. Datatransmissie --- Commercial law
Choose an application
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame; - vergelijkende reclame; - prijsverminderingen en solden; - loterijen, kansspelen en wedstrijden; - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); - verkoop met verlies; - auteursrecht; - merken; - sociale media en privacy; - sancties.
Economic law --- kansspelen --- merkenrecht --- auteursrecht --- marketing --- reclame --- verkoop --- economisch recht --- Belgium --- Marketing --- Wetgeving --- Handelsrecht --- Reclamereglementeringen --- België --- Vergelijkende reclame --- Loterijen --- Postorderverkoop --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- handelsrecht --- marketingrecht --- sociale media --- privacywetgeving --- PXL-Media & Tourism 2018 --- PXL-Ebooks 2018 --- koppelverkoop --- belgie --- recht --- Economisch recht --- 658.8 --- vente jumelée --- jeux de hasard --- belgique --- E-books --- Marketing en recht --- Decision making --- Case studies --- Law and legislation --- Recht, economisch --- Sales --- Advertising laws --- Trademarks --- Vente --- Publicité --- Marques de commerce --- Droit --- Reclamereglementering --- Loterij --- Financiewezen
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame - vergelijkende reclame - prijsverminderingen en solden - loterijen, kansspelen en wedstrijden - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis) - verkoop met verlies - auteursrecht - merken - sociale media en privacy - sancties
verkoop --- marketing --- Economic law --- kansspelen --- reclame --- auteursrecht --- economisch recht --- merkenrecht --- Belgium --- Publicité --- Droit commercial --- Commerce --- Droit --- Réglementation --- Marketing --- Decision making --- Case studies --- Law and legislation --- 396.1 --- recht --- publiciteit --- marketingrecht --- 658.8 --- 369.1 --- Marketing en recht --- publicite --- marketing, verkoop, distributie --- PXL-Business 2015 --- handelsrecht --- verkoopmarketing --- sociale media --- E-books --- PXL-Ebooks 2018
Choose an application
La nouvelle loi relative aux pratiques du marché et à la protection du consommateur est entrée en vigueur le 12 mai 2010. Cet ouvrage offre un commentaire complet de tous les chapitres et sections de la nouvelle loi relative aux pratiques du marché et à la protection du consommateur. Une table comparant les textes de la nouvelle et de l’ancienne loi est inclue et vous facilite la recherche et consultation du livre. Les premiers jugements rendus sous la nouvelle loi sont commentés. Le livre est réalisé par les spécialistes du cabinet CMS De Backer, sous la coordination scientifique de Tom Heremans. Les commentaires sont écrits dans la langue de l’auteur, soit en français soit en néerlandais
Economic law --- handelsrecht --- consumentenbescherming --- Belgium --- Consumenten --- Wetgeving --- Handelsrecht --- Reclamereglementeringen --- België --- Consumentenbelangen --- Juridische aspecten : Juridisch specifieke thema's --- Aspects juridiques : Thèmes juridiques spécifiques --- E-books --- BPB1101 --- Politique des consommateurs --- Protection du consommateur --- Droit commercial --- handelsgebruiken --- consommation --- economische wetgeving --- BE / Belgium - België - Belgique --- 347.70 --- 347.71 --- 339.324 --- 380.52 --- 351.82*7 --- 351.82*7 Consumentenrecht --- Consumentenrecht --- prawo handlowe --- kauppaoikeus --- commercial law --- drept comercial --- diritto commerciale --- obchodní právo --- kereskedelmi jog --- obchodné právo --- dritt kummerċjali --- трговско право --- direito comercial --- äriõigus --- komercinė teisė --- търговско право --- e drejta tregtare --- komerctiesības --- Derecho mercantil --- трговинско право --- trgovačko pravo --- handelsret --- handelsrätt --- εμπορικό δίκαιο --- trgovinsko pravo --- комерцијално право --- kauppalainsäädäntö --- legjislacion tregtar --- стопанско право --- kereskedelmi törvénykönyv --- Handelsgesetzgebung --- handelswetgeving --- Derecho comercial --- legislación comercial --- legislazione commerciale --- legislação comercial --- législation commerciale --- trgovinsko zakonodavstvo --- Handelsgesetzbuch --- affärsrätt --- prekybos teisė --- kaubandusõigus --- obchodná legislatíva --- legislație comercială --- äriseadusandlus --- komercdarbības likumdošana --- εμπορική νομοθεσία --- commercial legislation --- prekybos įstatymai --- obchodní legislativa --- handelslovgivning --- fogyasztóvédelem --- заштита на потрошувачите --- ochrona konsumenta --- mbrojtja e konsumatorit --- protezzjoni tal-konsumatur --- consumer protection --- ochrana spotřebitele --- vartotojų apsauga --- varstvo potrošnikov --- zaštita potrošača --- kuluttajansuoja --- ochrana spotrebiteľa --- защита на потребителя --- Verbraucherschutz --- bescherming van de consument --- konsumentskydd --- tarbijakaitse --- protezione del consumatore --- patērētāju tiesību aizsardzība --- forbrugerbeskyttelse --- protecția consumatorului --- protección del consumidor --- proteção do consumidor --- προστασία του καταναλωτή --- заштита потрошача --- konzumerizmus --- tutela del consumatore --- consommatisme --- consumerism --- EBCU --- vartotojų interesų gynimas --- kuluttajan oikeudet --- consumatorismo --- Maßnahmen zugunsten der Verbraucher --- consumentisme --- plan veprimi i politikave për konsumatorin --- défense du consommateur --- konsumerismi --- prava potrošača --- δικαιώματα του καταναλωτή --- diritti del consumatore --- derechos del consumidor --- defesa do consumidor --- consumismo --- tarbijapoliitika tegevuskava --- права на потрошувачите --- forbrugerrettigheder --- recht van de consument --- plan d'action en faveur des consommateurs --- Handlingsplan för främjande av konsumenternas intressen --- práva spotřebitele --- fogyasztók joga --- plan de acțiune în favoarea consumatorului --- difesa del consumatore --- plan de acción en favor de los consumidores --- consumer policy action plan --- vartotojų teisės --- práva spotrebiteľov --- handlingsplan på forbrugerområdet --- forbrugerinteresser --- fogyasztóvédelmi cselekvési terv --- konsumentens rättigheter --- patērētāju aizsardzības politikas rīcības plāns --- droits du consommateur --- drepturile consumatorului --- φορέας προστασίας του καταναλωτή --- kuluttajien etua ajava toimintasuunnitelma --- plano de ação a favor dos consumidores --- piano d'azione a favore dei consumatori --- protecção do consumidor --- defensa del consumidor --- konsumerism --- consumerismo --- konzumerizam --- konsumerizëm --- actieplan ten behoeve van de consumenten --- të drejtat e konsumatorëve --- vartojimo politikos veiksmų planas --- σχέδιο δράσης υπέρ των καταναλωτών --- consumeurisme --- direitos do consumidor --- tarbija õigused --- consumers' rights --- tillvaratagande av konsumenternas intressen --- potrošniška politika --- spotřebitelská politika --- consumentenbeleid --- politica consumatorului --- patērētāju aizsardzības politika --- fogyasztóvédelmi politika --- politikë për konsumatorët --- potrošačka politika --- politica dei consumatori --- politika tal-konsumatur --- polityka konsumencka --- política dos consumidores --- spotrebiteľská politika --- потрошувачка политика --- πολιτική καταναλωτών --- потребителска политика --- Verbraucherpolitik --- потрошачка политика --- consumer policy --- política de los consumidores --- forbrugerpolitik --- kuluttajapolitiikka --- konsumentpolitik --- vartotojų teisių apsaugos politika --- tarbijapoliitika --- politika potrošnje --- politika spotřeby --- fogyasztóvédelmi intézkedések --- politica a favore dei consumatori --- πολιτική κατανάλωσης --- tarbimispoliitika --- consumptiebeleid --- política de consumo --- заштита на потрошувачи --- politika vartotojų atžvilgiu --- politikë e konsumerizmit --- policy of consumerism --- vartotojų palaikymo politika --- politică de consum --- politica di tutela dei consumatori --- verbraucherpolitische Maßnahmen --- politique de la consommation --- forbrugspolitik --- kulutuspolitiikka --- droit commercial --- pratiques du commerce --- consumptie --- legislation economique --- Handelsrecht: algemene werken en handboeken --- Daden van koophandel. Kooplieden. Handelsinstellingen en -boekhouding --- Bescherming van de verbruiker en politiek van het verbruik --- Interventie van de overheid in de handel --- Consumer protection --- Law and legislation --- Commercial law --- Competition [Unfair ] --- Competition, Unfair --- Consommateurs --- Concurrence déloyale --- Protection --- Droit --- EPUB-ALPHA-N EPUB-LIV-FT LIVDROIT STRADA-B --- Consument --- Reclamereglementering --- dlí tráchtála --- cosaint tomhaltóirí --- beartas tomhaltóirí --- Droit public économique --- Belgique
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalike-verpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. In het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: correcte informatie en misleidende reclame; vergelijkende reclame; prijsverminderingen en solden; loterijen, kansspelen en wedstrijden; gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); verkoop met verlies; auteursrecht; merken; sociale media en privacy; sancties.
Economic law --- kansspelen --- merkenrecht --- auteursrecht --- marketing --- reclame --- verkoop --- Belgium --- Marketing en recht. --- Marketing --- Law and legislation --- Handbooks, manuals, etc. --- Sales --- Advertising laws --- Trademarks --- Vente --- Publicité --- Marques de commerce --- Droit --- E-books --- information --- publicite --- 658.8:34 --- 659 --- 659 Publicity. Information work. Public relations --- Publicity. Information work. Public relations --- 658.8 --- informatie --- publiciteit --- marketing en recht --- Publicité --- Droit commercial --- Commerce --- Belgique --- Réglementation
Choose an application
De derde herziene editie van het boek 101 marketingvragen juridisch beantwoord telt niet alleen enkele vragen meer, het boek bevat ook een volledig nieuw hoofdstuk over de Algemene Verordening Gegevensbescherming of GDPR. Deze editie is ook aangevuld met vragen over actuele onderwerpen zoals influencer marketing en met nieuwe illustraties. Vele praktijkvoorbeelden en cases werden geactualiseerd.Bron: www.intersentia.be
Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Marketing --- Marketingbeleid --- Marketingcommunicatie --- Marketingethiek --- Marketingmanagement --- Marketingmodellen --- Marketingmodel --- Financiewezen --- misleidende reclame --- kansspel --- auteursrecht --- gegevensbescherming --- sociale media --- médias sociaux --- sociální média --- обществени медии --- друштвени медиуми --- soziale Medien --- medios sociales --- družbeni mediji --- sociālie mediji --- media sociais --- sosiaalisen median väline --- media społecznościowe --- na meáin shóisialta --- sociala medier --- sociale medier --- social media --- közösségi média --- μέσα κοινωνικής δικτύωσης --- društveni mediji --- sotsiaalmeedia --- sociálne médiá --- media soċjali --- media sociali --- mijloace de comunicare sociale --- socialinė žiniasklaida --- mjetet e komunikimit social --- друштвени медији --- social network --- дружбени медиуми --- média social --- platformă (de comunicare) socială --- réseaux sociaux --- midja soċjali --- mezzi ta' komunikazzjoni soċjali --- sociālie plašsaziņas līdzekļi --- suhtlusmeedia --- ühismeedia --- sociální médium --- socialiniai tinklai --- rede social --- media sociale --- μέσο κοινωνικής δικτύωσης --- réseau social --- platforma społecznościowa --- Social Media --- družbeni medij --- medium soċjali --- socialt netværk --- sociálne médium --- redes sociales --- друштвена мрежа --- mezzi tax-xandir soċjali --- közösségi médium --- социјални медиуми --- social medium --- обществена медия --- социална мрежа --- sosiaalinen media --- медиуми за општење --- redes sociais --- zaštita podataka --- tietosuoja --- ochrana údajov --- databeskyttelse --- protecția datelor --- adatvédelem --- përpunim i të dhënave --- Datenschutz --- varstvo podatkov --- protección de datos --- protection des données --- cosaint sonraí --- proteção dos dados --- uppgiftsskydd --- duomenų apsauga --- andmekaitse --- ochrona danych --- datu aizsardzība --- προστασία δεδομένων --- ochrana údajů --- защита на информация --- protezzjoni tad-data --- заштита на податоци --- data protection --- заштита података --- protezione dei dati --- Datensicherung --- varnost podatkov --- andmeturve --- ασφάλεια των δεδομένων --- zajištění dat --- dataskydd --- ochrana dat --- databeveiliging --- segurança de dados --- slándáil sonraí --- bezpečnost dat --- безбедност на податоци --- Datensicherheit --- data security --- datu drošība --- gegevensbeveiliging --- aineistoturvallisuus --- sigurnost podataka --- protecção dos dados --- sigurtà tad-data --- сигурност података --- datos protegidos --- sicurezza dei dati --- tietoturva --- zabezpečení údajů --- сигурност на данните --- sécurité des données --- bezpečnosť osobných údajov --- заштита на лични податоци --- bezpieczeństwo danych --- beveiliging van gegevens --- adatbiztonság --- zaštita informacija --- ochrana informací --- duomenų saugumas --- zabezpečení dat --- protezione dei dati personali --- securitate a datelor --- сигурност на податоци --- andmete turvalisus --- drittijiet tal-awtur --- autorské práva --- droit d'auteur --- e drejtë autori --- szerzői jog --- prawo autorskie --- autoriaus teisė --- cóipcheart --- δικαίωμα πνευματικής ιδιοκτησίας --- autoriõigus --- autorsko pravo --- drept de autor --- авторско право --- autorské právo --- Urheberrecht --- tekijänoikeus --- diritto d'autore --- copyright --- upphovsrätt --- direito de autor --- derechos de autor --- forfatterret --- ауторско право --- autortiesības --- avtorska pravica --- јавно прикажување --- aanspraak --- diritto di copia --- droits voisins --- репродукција --- blakustiesības --- јавно изведување --- Copyright --- disciplina sul diritto d'autore --- радиодифузно емитување --- συγγραφικό δικαίωμα --- изнајмување --- јавно пренесување --- direito moral --- derecho de autor --- autorský zákon --- tilgrænsende rettigheder --- gretutinė teisė --- droit moral --- дистрибуција --- diritto di riproduzione --- tutela delle opere d'ingegno --- upphovsrätten närstående rättigheter --- Urheberrechtsschutz --- diritto dell'ideatore --- accessory right --- drepturi colaterale --- evasione dei diritti d'autore --- diritto morale --- πνευματικά δικαιώματα --- derecho moral del autor --- јавно изложување --- prístupové práva --- diritto d'inventore --- преработување --- ophavsret --- e drejtë dytësore --- издавање --- diritto patrimoniale d'autore --- право на умножување --- Glücksspiel --- game of chance --- hazardní hry --- hazardná hra --- gioco d'azzardo --- hasardspil --- jeu de hasard --- azarta spēles --- jocuri de noroc --- hasardspel --- jogo de azar --- azartiniai lošimai --- logħba tal-ażżard --- õnnemäng --- τυχερά παιχνίδια --- lojë fati --- onnenpeli --- juego de azar --- хазартна игра --- игра на срећу --- szerencsejáték --- cluiche áidh --- igra na srečo --- igre na sreću --- gra hazardowa --- игри на среќа --- sázky --- Lotto --- Totalisator --- Tombola --- lotto --- apostas mútuas --- daiktinė loterija --- totoloto --- apuesta mutua --- bingó --- lutrija --- tombolă --- lottery --- Joker --- totó --- lotaria --- pari --- lotynka --- bingas --- apostas de cavalos --- pari mutuel --- λαχειοφόρος κλήρωση --- λαχεία --- Wette --- tombola --- vadslagning --- apuesta --- tômbola --- toto --- totocalcio --- Bingo --- chorobné hráčství --- lotteria --- hráčská vášeň --- totalisator --- enalotto --- tipning --- scommessa --- wedden --- ιπποδρομίες --- lotteri --- στοιχήματα --- tómbola --- loto --- rifa --- loterie --- tippmix --- totip --- weddenschap --- arpajaiset --- tombol --- quiniela --- loterij --- lotéria --- лотарија --- gambling --- loterii --- loterija --- lotari --- Toto --- totalizzatore --- lottó --- lottózó --- bingo --- totobola --- Verlosung --- lotería --- Lotterie --- sázení --- λαχειοφόρος αγορά --- reklama nieuczciwa --- reklaamipettus --- nekalá reklama --- otillbörlig reklam --- publicidade abusiva --- непрописно рекламирање --- незаконни рекламни практики /недобросъвестна реклама --- нелојално рекламирање --- pubblicità abusiva --- publicité abusive --- unlautere Werbung --- reklamë abuzive --- publicitate abuzivă --- harhaanjohtava mainonta --- παραπλανητική διαφήμιση --- neatļauta reklāma --- tisztességtelen reklám --- nedopustno oglaševanje --- prassi abbużiva tar-riklamar --- klaidinanti reklama --- advertising malpractice --- publicidad abusiva --- nezákonné reklamné praktiky --- utilbørlig reklame --- zloupotreba oglašavanja --- piilomainonta --- falsă publicitate --- vilseledande marknadsföring --- unfair advertising --- alalävine reklaam --- unwahre Werbung --- sluikreclame --- publicité déloyale --- reklamë e nënvetëdijes --- измамувачко рекламирање --- ebaaus reklaam --- false advertising --- publicidad desleal --- vildledende reklame --- lažna reklama --- irreführende Werbung --- nepravdivá reklama --- αθέμιτη διαφήμιση --- ψευδής διαφήμιση --- nepoštena promidžba --- reklamë e rremë --- vale reklaam --- jogellenes reklám --- negodīga reklāma --- maldinoša reklāma --- reklamë e padrejtë --- zlouporaba oglašavanja --- заведувачко рекламирање --- publicidade enganadora --- publicidad falsa --- vilpillinen mainonta --- félrevezető reklám --- illojal reklam --- zavádzajúca reklama --- podvodná reklama --- deceptive advertising --- subliminal advertising --- podvedomá reklama --- neteisinga reklama --- zavádějící reklama --- misleading advertising --- falsk reklame --- publicidade falseada --- segadusttekitav reklaam --- publicidad engañosa --- pasąmonę veikianti reklama --- nesąžininga reklama --- pubblicità sleale --- apgaulinga reklama --- ongeoorloofde reclame --- illoyal reklame --- reklamë keqorientuese --- publicidade desleal --- pubblicità ingannevole --- reklamë mashtruese --- klamlivá reklama --- pubblicità menzognera --- publicité mensongère --- unsachliche Werbung --- betrügerische Werbung --- eksitav reklaam --- zloupotreba reklame --- Marketingkanalen --- Sociale media --- Ondernemerschap --- GDPR --- Reclame --- Reclamestrategie --- Verkooptechniek --- míchleachtas fógraíochta --- Economic law --- kansspelen --- merkenrecht --- marketing --- reclame --- verkoop --- economisch recht --- Belgium --- Bachelor in het bedrijfsmanagement --- Marketing en recht --- recht --- 658.8 --- Recht --- Economisch recht --- Belgique
Choose an application
Mag ik mezelf in reclame een Rolls Royce noemen? Wat met fluistersolden? Welke tekens kunnen als merk gedeponeerd worden? Zijn lookalikeverpakkingen toegelaten? Mogen werknemers zelf berichten plaatsen via sociale netwerken over hun bedrijf (“Vind ik leuk”)? Het aanbieden van producten en diensten roept vele juridische vragen op. De verpakking, de merknaam, de reclame en de promotieacties: alles moet wettelijk in orde zijn. Naast de verwijzing naar de relevante wetsartikelen in het in juni 2014 in werking getreden Wetboek van Economisch Recht, wordt de tweede herziene editie van het boek 100 marketingvragen juridisch beantwoord aangevuld met recente praktijkvoorbeelden en rechtspraak. Zo gidst advocaat Tom Heremans u doorheen de vele aspecten van het marketingrecht. De vragen zijn gebaseerd op casussen uit de dagelijkse praktijk van de auteur en geven telkens een concrete oplossing. De vragen zijn geordend volgens de onderstaande thema’s: - correcte informatie en misleidende reclame; - vergelijkende reclame; - prijsverminderingen en solden; - loterijen, kansspelen en wedstrijden; - gezamenlijk aanbod of koppelverkoop; - verkoopmethoden buiten de onderneming (postorder en verkoop aan huis); - verkoop met verlies; - auteursrecht; - merken; - sociale media en privacy; - sancties.
Economic law --- kansspelen --- merkenrecht --- auteursrecht --- marketing --- reclame --- verkoop --- economisch recht --- Belgium --- Marketing --- Wetgeving --- Handelsrecht --- Reclamereglementering --- België --- Vergelijkende reclame --- Loterij --- Postorderverkoop --- Cursus bachelor in het Bedrijfsmanagement --- Marketing en recht --- koppelverkoop --- belgie --- Recht, economisch --- recht --- Economisch recht --- 658.8 --- vente jumelée --- jeux de hasard --- belgique --- E-books --- Decision making --- Case studies --- Law and legislation --- Bachelor in het bedrijfsmanagement --- Sales --- Advertising laws --- Trademarks --- Vente --- Publicité --- Marques de commerce --- Droit --- Consumer protection --- Competition, Unfair --- Data protection --- Copyright --- Consommateurs --- Concurrence déloyale --- Protection de l'information (Informatique) --- Droit d'auteur --- Protection
Choose an application
Listing 1 - 10 of 26 | << page >> |
Sort by
|