Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Franse scholen in Nederland - Kostscholen op het 18de-eeuwse platteland - Beelden van Ruiselede - La révision du programme des écoles d'adultes de la Ville de Bruxelles en 1894 - Het lerarenprofiel in het middelbaar onderwijs voor jongens in Limburg, 1878-1970 - L'enseignement industriel à l'aube du 20e siècle - Het overheidsbeleid inzake lichamelijke opvoeding en sport tijdens de aanloop naar Wereldoorlog II (1934-1940) - Over het discours van de schoolman Jozef Emiel Verheyen - TSO en typestrijd (1970-1989) - De overgang van secundair naar hoger onderwijs, in samenhang met leerlingenkenmerken en de school voor secundair onderwijs - Geschiedenisonderwijs in België in historisch perspectief - Van homogeen katholiek onderwijs tot gediversifieerd pluralistisch onderwijs in België, 19de-20ste eeuw. (Bron: covertekst)
History of education and educational sciences --- Belgium --- Histoire de l'enseignement --- --Belgique --- --XVIIIe-XXe s., --- mélanges --- --Education --- History --- opvoeding --- bijzondere jeugdzorg --- onderwijs --- 090868.jpg --- Onderwijs ; geschiedenis --- #SMV:agogiek --- #SMV:geschiedenis --- Academic collection --- C6 --- geschiedenis --- 431.2 --- 37 --- 362.74 --- 371 --- Opvoeding, onderwijs, wetenschap --- Festschrift - Libri Amicorum --- Education --- History. --- Geschiedenis van opvoeding en onderwijs --- handboeken en inleidingen --- handboeken en inleidingen. --- XVIIIe-XXe s., 1701-2000 --- Education - Belgium - History --- Belgique
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit boek wil een constructieve bijdrage leveren aan het maatschappelijk debat over de hervorming van het secundair onderwijs. De auteurs onderzochten - in het kader van een kernproject van School of Education - de implicaties voor de lerarenopleiding en bundelden bevindingen uit literatuur, interviews met experts en gesprekken met lerarenopleiders en schoolleiders. Het resultaat van dit praktijkonderzoek toont vijf verander(en)de verantwoordelijkheden voor leraren en lerarenopleidingen aan. Zo is de leraar van de toekomst meer dan alleen kennisoverdrager, en treedt hij/zij ook op als competentieontwikkelaar, diversiteitsbegeleider, maatschappelijk geëngageerd vakdeskundige en leer- en keuzebegeleider. Introducties in het thema, praktijkverhalen, actieve werkvormen en methodieken inspireren om de professionele ontwikkeling van (toekomstige) leraren te realiseren. Met een aantal goede praktijkvoorbeelden uit de diverse lerarenopleidingen in Vlaanderen.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 15 | << page >> |
Sort by
|