Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|
Choose an application
Montessori --- Teaching --- History of education and educational sciences --- methodescholen --- Didactics of primary education --- Montessorionderwijs
Choose an application
Het verhaal van het onbegrepen kind gaat over kinderen met een opvallende eigenschap die vraagt om een specifieke aanpak. Na elke narratief volgt een theoretische beschouwing, zodat u zich een goed beeld kunt vormen van het kind. U wordt uitgedaagd na te denken over het kind en zijn vraag. De opgedane kennis over en het gegroeide begrip voordeze 'onbegrepen kinderen' kunt u gebruiken om uw handelen (nog) beter afstemmen op de specifieke vragen van deze kinderen. Achter in het boek wordt een aantal theorieën over de aanpak van het onbegrepen kind besproken, gevolgd door beschrijvingen van deskundigen op het gebied van gedrag en bijbehorende problemen. Dit biedt een basis voor verdieping en observatie.
leerproblemen --- hoogbegaafdheid --- zelfbeeld --- angststoornissen --- gedragsstoornissen --- Developmental psychology --- Orthopedagogics --- kinderen --- ADHD (attention deficit hyperactivity disorder) --- gedragsproblemen --- ADHD --- contactstoornissen --- hooggevoeligheid --- Gedragsproblemen --- Contactstoornissen --- Jeugd met opvoedingsproblemen --- Leerproblemen --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen --- Psychosociale problemen --- Kind --- Gedragsprobleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Psychosociaal probleem
Choose an application
In Het verhaal van het kind vertellen vijf kinderen in verschillende leeftijdsperioden hun eigen verhaal, hoe ze andere kinderen ontmoeten en thuis opgroeien in hun gezin.Het boek is sterk gericht op de competentie observeren en analyseren. De ruime aandacht voor de sociale ontwikkeling daagt studenten uit de invloed te onderzoeken van de school, de ouders en henzelf op het kind. Vernieuwend in de tweede druk is de ruime aandacht voor de ontwikkeling van de hersenen.Stapsgewijs komen alle stadia in de groei van de hersenen, van baby tot puber, aan bod. Eveneens nieuw is een beschouwing over de invloed van de virtuele wereld. Duidelijk wordt dat computers en televisie mede bepalend zijn voor de manier waarop kinderen zich ontwikkelen.
416.1 --- Ontwikkelingspsychologie --- Kinderen --- Denkprocessen --- Lagere schoolleeftijd --- algemene kinder- en jeugdpsychologie --- ontwikkelingspsychologie --- Developmental psychology --- Educational sciences --- kinderen --- Kinderen. --- ontwikkelingsgebieden --- pedagogen --- kinderpsychologie --- Cognitieve ontwikkeling --- Creativiteit --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Kleuters --- Motorische ontwikkeling --- Peuters --- Sociale ontwikkeling --- Taalontwikkeling --- 416 --- 416.23 --- Ontwikkelingspsychologie of genetische psychologie --- Psychologie van afzonderlijke jeugdgroepen tot c. 13 jaar --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie
Listing 1 - 3 of 3 |
Sort by
|