Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
#GSDBP --- #KVHB:Psychotherapie; kinderen --- #KVHB:Beeldcommunicatie --- #KVHB:Speltherapie --- Beeldcommunicatie --- Kinderen --- Psychologie --- Spelen --- Therapie --- Kind --- Spel --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Man --- Volwassene
Choose an application
Play --- Play therapy --- Jeu --- Ludothérapie --- Psychological aspects --- Congresses --- Research --- Aspect psychologique --- Congrès --- Recherche --- Play Therapy --- Play and Playthings --- Play and Playthings. --- Play Therapy. --- -Play --- -Play therapy --- -#PEDA *P 7.15 --- Child psychotherapy --- Recreational therapy --- Recreations --- Recreation --- Amusements --- Games --- Sandplay --- Sandplay Therapy --- Therapy, Play --- Play Therapies --- Sandplay Therapies --- Sandplays --- Therapies, Play --- Therapies, Sandplay --- Therapy, Sandplay --- Playthings --- Puppets --- Toys --- Plays --- Plaything --- Playthings and Play --- Puppet --- Toy --- -Congresses --- Therapeutic use --- Ludothérapie --- Congrès --- #PEDA *P 7.15 --- Psychological aspects&delete& --- Research&delete& --- Play-based Mental Health Intervention --- Play based Mental Health Intervention --- Play - Research - Congresses --- Play therapy - Congresses --- Play - Psychological aspects - Congresses --- Play Therapy - congresses --- Play and Playthings - congresses
Choose an application
Boek over hoe kinderen bij het spelen allerlei ervaringen opdoen en hoe men dit als ouder of als leerkracht kan stimuleren. Bestaat uit twee theoretische hoofdstukken die handelen over het belang van het verbeeldende spel (waarbij gebruik wordt gemaakt van de resultaten van wetenschappelijk onderzoek) en over de rol van de volwassene in het spel. De rest van het boek is praktijkgericht: het biedt een schat aan ideeën en suggesties; er wordt concreet aangegeven hoe bepaalde spelletjes in gang gezet kunnen worden en wat het kind aan zo'n spel heeft (welke ontwikkelingsgebieden gestimuleerd worden door welke spelen). Men richt zich naar de leeftijdsgroep van 2 à 3 jaar tot ongeveer 8 jaar (kan dus ook in de lagere jaren van de basisschool gebruikt worden). Spelend doen kinderen allerlei ervaringen op die voor hun ontwikkeling erg belangrijk zijn. Eén spelvorm is verbeeldend spel of fantasiespel dat vooral de creatieve en emotionele ontwikkeling van kinderen van drie tot acht jaar stimuleert. inhoudstafel: waarom verbeeldend spel zo belangrijk is voor kinderen: - verbeeldend of fantasiespel - verbeeldend spel en ontwikkeling - spel en realiteit - kan verbeelden geleerd worden de volwassene in het spel: - het aandeel van ouder en leerkracht in het kinderspel - het activeren van een speelse houding - samen met het kind - en nu: aan de slag het hele lichaam doet mee: - vingeroefeningen - fantaseer met je vingers - met de hele hand - tenen en voeten - met je hele lijf leef en speel met al je zintuigen: - ruiken - horen - aanraken, tastzin - proeven - kijken - temperatuur spelend leren over jezelf en anderen: - ontwikkelen van gevoeligheid voor emoties - verander in... / transformaties - volgorde - rollenspel: eigen ervaringen - rollenspel: de buurt - als je alleen bent - samen op avontuur - superhelden versjes, liedjes en verhalen: - versjes en liedjes - verhalen spelen - de poppenkast geef het fantasiespel de ruimte - bergruimte - opruimen - de aanschaf van spelmateriaal - tien soorten spelmateriaal voor binnen - speelmateriaal voor buiten maak gebruik van de televisie - negatieve kanten van de televisie - positieve kanten van de televisie - het bijzondere van de buis - kritisch kijken - welke tv-programma's wel en niet? - reclamespots - de tv in het spel voor speciale dagen en gelegenheden: - wachten, stilzitten - de stad in - de dagelijkse routine - verjaardagsfeesten - ziek in bed
Ontwikkelingspsychologie --- Spelontwikkeling. --- Psychiatry --- fantasie --- Didactics of the arts --- Didactics of Kindergarten --- Recreation. Games. Sports. Corp. expression --- Didactics of primary education --- Didactiek van de kunst --- Didactiek van het kleuteronderwijs --- Didactiek van het lager onderwijs --- Psychiatrie --- Ontspanning. Spel. Sport. Lichamelijke expressie --- fantasie (verbeelding) --- Children --- Relationship parent and child --- Game playing --- Book
Choose an application
Play therapy --- #KVHB:Psychotherapie kinderen --- #KVHB:Beeldcommunicatie --- Play --- Child psychotherapy --- Recreational therapy --- Therapeutic use --- kinderpsychotherapie --- speltherapie --- beeldende expressie --- Fantasy --- -Child psychotherapy --- Child mental health services --- Day dreams --- Phantasy --- Defense mechanisms (Psychology) --- Dreams --- Child psychotherapy. --- Play therapy. --- beeldtaal --- visuele communicatie --- Psychiatry --- Therapeutic use. --- #KVHB:Psychotherapie; kinderen --- Child psychiatry --- Children --- Psychotherapy --- Diseases --- Treatment --- #GSDBP
Choose an application
379.828 --- Autisme --- Kinderen --- Motorische stoornissen --- Personen met een auditieve handicap --- Personen met een mentale handicap --- Personen met een visuele handicap --- Spelen --- Speltherapie --- 460 ) Opvoeding en onderwijs van bijzondere groepen --- Motorische handicap: kinderen --- Visuele handicap: kinderen --- Autistische kinderen --- Dove kinderen
Choose an application
Choose an application
In dit boek wordt uitleg gegeven over de denk- en gevoelswereld van peuters, kleuters en schoolkinderen en worden allerlei gespreksonderwerpen voorgedragen en uitgediept: van echtscheiding tot de geboorte van een broertje of zusje, van verhuizing tot seksualiteit. Tot slot worden ook gesprekstechnieken besproken. Zware levensthema' s worden niet geschuwd, maar Gesprekken met kinderen heeft vooral betrekking op de dagelijkse praktijk.
Kinderpsychologie --- Communicatie ; kinderen (0-12 jaar) --- #KVHB:Kinderpsychologie --- 183 Kinderrechten en Participatie --- Gesprekken met kinderen --- Gesprekstechnieken --- Kleuters --- Kinderen --- Educational sciences --- Age group sociology --- mondelinge communicatie --- Developmental psychology --- ontwikkelingspsychologie --- kinderen --- pedagogiek --- Communicatie ; kinderen
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|