Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|
Choose an application
Dit boek is bedoeld om schoolbestuurders, schoolleiders en leraren uit het primair en voortgezet onderwijs (in Vlaanderen: lager en secundair onderwijs) op weg te helpen op hun weg (soms zoektocht) naar een zo optimaal mogelijke samenwerking met ouders. Als ondersteuning formuleerde de Stichting LLO (leraar - leerling - ouder) tien criteria voor ouderbetrokkenheid. Deze tien voorwaarden voor ouderbetrokkenheid bieden scholen heldere, unanieme en eenduidige richtlijnen om goed samen te werken met ouders, met veel ruimte voor eigen invulling. In dit boek werden de tien 'voorwaarden voor succes' bewerkt tot een praktisch stappenplan, aangevuld met inspirerende praktijkvoorbeelden en allerhande concrete tips, suggesties en ervaringsverhalen van schoolleiders, leraren, ouders en leerlingen. (Bron: cataloug Docatlas, Antwerpen)
Choose an application
Deze publicatie biedt handvatten aan elke school die zelf ouderbetrokkenheid vorm wil geven. De publicatie is de uitkomst van een onderzoek naar bestaande en nieuwe vormen van samenwerking tussen ouders en school. Daarbij bracht men in kaart welke vormen van ouderbetrokkenheid worden toegepast op vijftien (Nederlandse) basis- en secundaire scholen. In de publicatie vindt u een antwoord op de volgende vragen: welke vormen van ouderbetrokkenheid werken in de praktijk?; hoe kunnen scholen de relatie met ouders concreet versterken?; hoe kan de samenwerking tussen school en ouders gelijkwaardig en niet-vrijblijvend gemaakt worden, met oog voor elkaars positie en verantwoordelijkheid?
Listing 1 - 2 of 2 |
Sort by
|