Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
'Samen de wereld rond' is een cultuurspel voor leerlingen vanaf de derde graad lager onderwijs. De spelers moeten vragen beantwoorden over bijna alle landen van de wereld, variërend van vragen over religies, bekende gebouwen en monumenten, vlaggen, topografie, muziek, eten, feesten, verschillende gewoontes en gebruiken, discriminatie. Gezien de moeilijkheidsgraad van de vragen lijkt het spel eerder geschikt voor leerlingen van het secundair onderwijs, maar de vormgeving is voor deze doelgroep wellicht te kinderlijk. Het is de bedoeling dat leerlingen van de antwoorden leren, een sociaal spel spelen en waardering leren opbrengen voor elkaar, ongeacht uit welke cultuur iemand komt. 'Samen de wereld rond' kan in 4 groepjes gespeeld worden of gebruikt worden als handvat voor groepsactiviteiten rond de thema's. Het spel, met name door de vrij stereotiepe afbeeldingen op de puzzels en de vragen rond discriminatie, vraagt wel enige nuancering en bijkomende uitleg van de begeleidende leerkracht.
Didactics of social education --- Didactics of geography --- Secondary education
Choose an application
'Samen de wereld rond' is een cultuurspel dat ingezet kan worden als materiaal voor intercultureel onderwijs. Tijdens het spelen van dit spel worden allerlei vragen gesteld. Het zijn vragen die gaan over bijna alle landen van de wereld, variërend van vragen over religies, bekende gebouwen en monumenten, vlaggen, topografie en eten tot feesten, verschillende gewoontes, gebruiken en discriminatie. Een lange termijndoel van dit spel is dat aangeleerde informatie over andere landen en culturen, leidt tot verbetering van de sociale vaardigheden.
Choose an application
Phrase nominale. --- Définition (linguistique) --- Sémantique (philosophie)
Choose an application
Samen de wereld rond is een cultuurspel dat ingezet kan worden als materiaal voor intercultureel onderwijs. Tijdens het spelen van dit spel worden allerlei vragen gesteld. Het zijn vragen die gaan over bijna alle landen van de wereld, variërend van vragen over religies, bekende gebouwen en monumenten, vlaggen, topografie en eten. Vragen over feesten, verschillende gewoontes, gebruiken en discriminatie. Het is niet de bedoeling en het is ook eigenlijk onmogelijk dat kinderen op al deze vragen de antwoorden weten. In een maatschappij die steeds meer individualistisch is ingesteld geeft dit spel kinderen de kans een sociaal spel te spelen waarin zij uitgenodigd en gemotiveerd worden om sociale vaardigheden toe te passen. Een lange termijndoel van 'Samen de wereld rond' is dat de spelenderwijs aangeleerde informatie over andere landen en culturen leidt tot verbetering van de sociale vaardigheden (die bewust of onbewust gehanteerd worden). Daardoor ontstaat meer respect en waardering voor elkaar, ongeacht uit welke cultuur iemand komt. Door meer respect en waardering worden vooroordelen en discriminatie tegengegaan.Bron: http://www.ireneheim.nl/samen-de-wereld-rond
Basisonderwijs --- Lager onderwijs --- Intercultureel onderwijs --- Culturele vorming --- Wereld --- Land- en volkenkunde --- Sociale vaardigheden --- Morele opvoeding --- Respect --- Mondiale vorming --- Diversiteit
Choose an application
801.56 --- 801.56 Syntaxis. Semantiek --- Syntaxis. Semantiek --- Generative grammar --- Semantics --- Formal semantics --- Semasiology --- Semiology (Semantics) --- Comparative linguistics --- Information theory --- Language and languages --- Lexicology --- Meaning (Psychology) --- Grammar, Comparative and general --- Grammar, Generative --- Grammar, Transformational --- Grammar, Transformational generative --- Transformational generative grammar --- Transformational grammar --- Psycholinguistics --- Derivation --- Lexicology. Semantics --- Grammar --- Semantics. --- Generative grammar. --- Sémantique --- Grammaire générative --- Grammaire générative --- Sémantique
Choose an application
Ieder kind loopt in zijn leven tegen meerdere problemen aan. Deze problemen kan je voorstellen als bergen. Sommige bergen zijn voor kinderen moeilijk te beklimmen. Ze vallen steeds weer over dezelfde boomstronk of ze glijden uit, waardoor er geen vooruitgang in zit. Maar elke berg kan je overwinnen! In dit boek staan vijfentwintig 'helende' verhalen om kinderen over deze bergen te helpen. Ouders, leerkrachten, therapeuten... krijgen door deze verhalen inzicht in verschillende soorten problemen: faalangst, depressie, stress, scheiding... De verhalen schetsen op een leuke manier de probleemsituatie en geeft aan waar en hoe er oplossingen kunnen worden gezocht. Daarnaast worden er suggesties gegeven voor activiteiten om in de thuis- of schoolsituatie met het probleem aan de slag te gaan. (Bron: www.abimo.net)
emotionele problemen --- Primary education --- Psychiatry --- kinderpsychotherapie --- fantasie --- Personality development --- socio-emotionele opvoeding --- agressie --- echtscheiding --- faalangst --- gedragsproblemen --- hoogbegaafdheid --- pesten --- zorgverbreding --- 467 --- Agressie --- Angsten --- Depressieve kinderen --- Echtscheiding --- Eenzaamheid --- Emotionele opvoeding(Affectieve opvoeding) --- Faalangst --- Hoogbegaafde kinderen --- Identiteit (Zelfbeeld Zelfkennis) --- Jaloers zijn --- Koppig zijn --- Pesten --- Verlegenheid --- Weerbaarheid --- Zorgverbreding --- Hoogbegaafdheid --- Koppigheid --- Stress --- 615.851 --- Gedragsproblemen --- Kinderen --- Probleemaanpak --- Probleemoplossingsvaardigheden ; basisonderwijs --- Problemen --- Therapie --- Verhalen --- 478.8 --- Emoties : basisonderwijs --- Kinderen met emotionele en psychische problemen --- Kinderen met gedragsproblemen --- Probleemgedrag; leerlingen --- Zorgverbreding; ba.o --- 102720.jpg --- Emoties --- Emotionele stoornissen ; basisonderwijs --- Narratieve psychologie ; kinderen --- Voorlezen ; basisonderwijs --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- PXL-Education 2018 --- basisonderwijs --- didactische werkvormen --- verhalen --- voorleesboek --- Lager onderwijs --- Sociaal-emotionele opvoeding --- Sociaal-emotionele problemen --- Psychotherapie --- Narratieve psychologie --- Voorlezen --- Verhalenbundels --- fantasie (verbeelding) --- Verhaal --- Kind --- Sociaal-emotioneel probleem --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Onderwijs --- Emotie --- Orthopedagogics
Choose an application
Choose an application
Grammar, Comparative and general --- Definiteness (Linguistics). --- Semantics (Philosophy). --- Noun phrase.
Choose an application
Choose an application
Kinderen kunnen om allerlei redenen tijdelijk uit balans zijn, zeker kinderen met ADHD. Ze begrijpen niet altijd waarom iets niet mag of niet kan. De fantasieverhalen in dit boekje maken het makkelijker voor kinderen om over hun moeilijkheden te praten en te herkennen waarom dit in sommige situaties tot problemen kan leiden. Aan de verhalen zijn vragen en tips toegevoegd, zodat een kind op een speelse, actieve wijze geholpen wordt met zijn of haar probleem om te gaan. Ouders, leerkrachten, therapeuten... kunnen de verhalen in dit boekje voorlezen als het kind dreigt vast te lopen. Vanaf 8 jaar.
ADHD --- Kinderen --- Kind --- Jeugd --- Media --- Ontwikkelingsstoornis --- Fysiotherapie --- Didactics of social education --- Primary education --- Orthopedagogics
Listing 1 - 10 of 25 | << page >> |
Sort by
|