Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Wicked Arts Assignments zijn gewaagde, ongebruikelijke, dwarse, grappige, poëtische, inspirerende, sociaal betrokken of anderszins uitdagende kunstopdrachten. Iedereen die kunstlessen geeft, kent ze: zon opdracht die ogenschijnlijk simpel is, maar die deelnemers, studenten en leerlingen maximaal uitdaagt. Veel kunstenaars, musici, theatermakers, dansers en kunstdocenten hebben die ene favoriete, vaak gebruikte opdracht waarin alles samenkomt: artistieke visie, pedagogische aanpak en liefde voor bepaalde technieken of methoden.De bijna honderd hier verzamelde kunstopdrachten sluiten aan bij beeldende kunst, performance, theater, muziek, dans en design, maar belangrijker nog: ze stimuleren interdisciplinariteit. Zij weerspiegelen themas, werkwijzen en concepten uit de hedendaagse kunsten en bieden mogelijkheden om over onszelf, kunst en de wereld anders na te denken. Het eerste deel van dit boek geeft inzicht in kunstopdrachten vanuit historische, artistieke en educatieve perspectieven, aangevuld met interviews met experts in hedendaagse kunst en onderwijs. Het tweede deel vormt de betreffende verzameling kunstopdrachten, voorzien van een toelichting en originele uitwerkingen in beeld. De opdrachten kunnen in verschillende contexten worden uitgevoerd: van basisscholen tot hoger onderwijs, van thuis tot de (online) gemeenschap en van Bogotá tot Istanbul. Ze zijn bedoeld om de verbeeldingskracht van zowel docenten als studenten te prikkelen en aan te sporen tot nieuwe, urgente educatieve en artistieke praktijken.https://www.valiz.nl/publicaties/wicked-arts-assignments?highlight=WyJoZWlqbmVuIiwiZW1pZWwiXQ==
611 --- Naslagwerken muziekpedagogiek en didactiek - algemeen onderzoek --- 373.67.02 --- Onderwijs ; kunst- architectuuronderwijs ; didactiek en methode --- Didactics of the arts --- kunstonderwijs --- creativiteit --- kunstopvoeding --- Art --- Art, Occidental --- Art, Primitive --- Art, Visual --- Art, Western (Western countries) --- Arts, Fine --- Arts, Visual --- Fine arts --- Iconography --- Occidental art --- Visual arts --- Western art (Western countries) --- Arts --- Aesthetics --- Art education --- Education, Art --- Art schools --- Technique --- Study and teaching --- Analysis, interpretation, appreciation --- Education --- Kunstonderwijs --- Creativiteit --- Dans --- Muziek --- Performance --- Educatie --- Artistieke vorming --- Muziekpedagogie --- Didactiek --- projects [artistic concepts] --- participatory art
Choose an application
Wicked Kunsteducatie helpt je spannende kunsteducatieve lesprogramma?s helemaal vanaf het begin te ontwerpen. Deze programma?s leggen een betekenisvolle verbinding tussen de cultuur van de leerling, de kunsten en de maatschappij. We hebben onze kunsteducatieve ontwerpstrategieën wereldwijd getest en ondervonden dat ze kunstdocenten uitdagen hun curriculumideeën op een gezamenlijke, creatieve én productieve manier vorm te geven.In deze tijden van individualisering en polarisatie geloven wij in de kracht van het samen leren over, in en door de kunsten. Hoewel Wicked Kunsteducatie gebruikt kan worden voor individuele leertrajecten, pleit het voor het opbouwen van leergemeenschappen waarin leerlingen en docenten hun interesses, expertise en meningen delen.Wicked Kunsteducatie kan in verschillende educatieve contexten worden gebruikt: van basisonderwijs tot hoger onderwijs en voor kunstcurricula binnen en buiten de school. Dit werkboek is geschikt voor de beeldende kunsten, muziek, dans, theater, film of design, en ook voor het ontwerpen van vakoverstijgende kunstprojecten en modules. Dus of je nu een kunstdocent, kunstenaar of curriculumontwerper bent, of maar één les of een hele module wilt ontwerpen; dit boek is voor jou!https://valiz.nl/publicaties/creatieve-programmas-ontwerpen
Kunstonderwijs --- Creativiteit --- Dans --- Muziek --- Performance --- Maatschappij --- Artistieke vorming
Choose an application
In deze publicatie staat een ontwerpmodel dat kunstdocenten richtlijnen biedt voor het ontwerp van innovatief (beeldend) kunstonderwijs. Emiel Heijnen ontwikkelde het model door leer- en werkprocessen van hedendaagse beeldmakers en professionele kunstenaars te bestuderen. Het didactische model dat hieruit ontstond werd in de praktijk getoetst. Een groep docenten ontwikkelde vervolgens vernieuwende lessenseries gebaseerd op het ontwerpmodel. Die lessen werden uitgevoerd en geëvalueerd op 15 verschillende scholen, van vmbo tot hbo.
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|