Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
In Wat echt telt neemt auteur Jan Heijmans de lezer mee op een inspirerende ontdekkingstocht naar ons toekomstige onderwijs. Wat echt telt vertrekt vanuit de grote uitdagingen voor onze samenleving en ons onderwijs. Complexe vraagstukken als gelijke kansen, segregatie, opbrengstgericht versus ontwikkelingsgericht, ontkoppeling van leven en leren en de verspilling van talent worden verkend en van een wenkend perspectief voorzien.Geïnspireerd door het gedachtegoed van Gert Biesta komt de auteur in Wat echt telt tot de conclusie dat kinderen en jongeren levensregie leren voeren de grote uitdaging is waar het onderwijs nu voor staat. Onderbouwd met de wijsheid van velen presenteert hij een helder denkkader voor toekomstig onderwijs. Sleutelbegrippen daarbij zijn leer-, link- en leefvermogen ontwikkelen waar het om de inhoud gaat ? en tijd, context en impact als dimensies die van belang zijn voor de vormgeving.Wat echt telt is een boek dat ons uitnodigt om na te denken over hoe onderwijs inclusiever en levensechter kan. Een boek dat gaat over de essentie van onderwijs, onze kaders en grenzen oprekt en ons uitdaagt om het samen nu ook echt anders te gaan doen. Zo werken we aan een hoopvol perspectief voor volgende generaties en de wereld.Wat echt telt is een prikkelende beschouwing over toekomstig onderwijs, die niet mag ontbreken in de boekenkast van leraren, leiders, opleiders en beleidsmakers in en om het onderwijs.https://shop.onderwijsmaakjesamen.nl/wat-echt-telt.html
Onderwijsvernieuwing --- Onderwijsbeleid --- Ouderbetrokkenheid --- Relatie school - ouder --- Schoolontwikkeling --- Onderwijsinnovatie --- Onderwijsvisie
Choose an application
Leren van en met elkaar is essentieel voor elke professional. Je werkplek kan een belangrijke bijdrage leveren aan het vergroten van je bekwaamheid en aan de innovatie en kennisontwikkeling van je school. De kwaliteit van elk 'eiland' is belangrijk, maar het 'WIJland' bepaalt uiteindelijk de kwaliteit van het onderwijs. Deze publicatie maakt duidelijk wat we tegenwoordig verstaan onder 'kwaliteit', 'professionaliteit' en 'een professionele cultuur' en wat je hier zelf als professional aan kunt bijdragen.
Onderwijsfilosofie. --- Onderwijsvernieuwing. --- 450.7 --- Lerarenopleiding --- professionalisering --- Reflecteren (Terugblikken) --- Opleiding en bijscholing --- Onderwijs --- Professionalisering --- Nederland --- Onderwijskunde --- Teamvorming --- Teamgerichte nascholing --- Teaching --- Mass communications --- communicatie --- professionaliteit --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur --- Teamontwikkeling --- Team
Choose an application
Choose an application
Onderwijsvernieuwing --- Innovatie --- Ondernemerschap --- Internationalisering
Choose an application
Schets van de onderwijsvernieuwing in Finland, waar de focus al dertig jaar ligt op professionalisering van leerkrachten: zonder uitzondering wetenschappelijk opgeleid (ook de leraren op de basis- en middelbare school). Tijdens de beroepsuitoefening blijven leraren studeren, onderzoek uitvoeren en daarmee bijdragen aan de ontwikkeling van hun vakgebied. Scholen mogen alleen worden geleid door ervaren onderwijskundige professionals met een wetenschappelijke opleiding in onderwijsadministratie en leiderschap.
Onderwijs ; Finland --- 450.4 --- 452 --- Finland --- Leraren (Kleuterleid(st)ers, Leerkrachten, Onderwijzers) --- Lerarenopleiding --- Onderwijsvernieuwing --- Professionalisering --- 452.2 --- onderwijsvernieuwing --- lerarenopleiding --- professionalisering --- Onderwijsvernieuwing ; nederland --- Onderwijskunde --- Onderwijs; overige landen; algemeen * --- Finland. --- onderwijs --- Teaching --- Educational systems. Teaching systems --- Netherlands --- PHL-Education 13 --- Onderwijs --- Nederland --- Vietnam --- Zuid-Afrika --- Kust --- Opvoeding --- Pedagogiek --- Statistische gegevens --- Sport --- Literatuur
Choose an application
Nederland doet het al jaren goed in Pisa rankings, scoren hoog als het gaat over het welbevinden van het kind en hebben een hoogwaardig onderwijssysteem met een goede balans tussen excellentie en gelijke kansen. Dat zijn nog maar een paar aspecten die aangeven dat de Nederlandse maatschapij en haar onderwijs ook nog genoeg te ontdekken hebben. "A hidden gem" aldus professor Alma Harris.Verschillende hoogleraren hebben een bijdrage geleverd aan The Dutch Way, waarin ze elk aangeven dat het niet gaat om de onkritische viering van alle successen van het Nederlandse onderwijssysteem. Integendeel, het is een doordacht, empirisch-geïnformeerd reflecterend boek, samengesteld door degenen die het best in staat zijn om commentaar te leveren op wat geweest is en wat er nog moet worden bereikt binnen de context van het Nederlandse onderwijssysteem.
Choose an application
Als schoolleider heb je indirect invloed op de leerling en zijn ontwikkeling, maar een directe invloed op het welbevinden en de betrokkenheid van je teamleden. Onderwijs vraag om leiderschap met lef, dat ruimte biedt en wat meer verbeelding vraagt. In dit boek beschrijven de auteurs in negen hoofdstukken, op basis van State of the art theorie, praktische tips en treffende voorbeelden, actuele thema’s waarmee schoolleiders van nu de nodige uitdagingen (kunnen) ervaren. De themakeuze is gebaseerd op alles wat de auteurs horen en proeven in hun werk als trainer, opleider of adviseur, maar is vooral ingegeven door (inter)nationale onderwijsontwikkelingen.Deze uitgave is ontwikkeld in samenwerking met de AVS. De voorzitter van de AVS schreef het inleidende hoofdstuk ‘Leiding geven aan een onderwijsinstelling’.
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|