Narrow your search

Library

FARO (2)

KU Leuven (2)

LUCA School of Arts (2)

Odisee (2)

Thomas More Kempen (2)

Thomas More Mechelen (2)

UCLL (2)

UGent (2)

ULB (2)

ULiège (2)

More...

Resource type

book (2)


Language

English (2)


Year
From To Submit

2021 (2)

Listing 1 - 2 of 2
Sort by

Book
India and the Diasporic Imagination

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

The idea of India and the Indian diasporic imagination is the product of the rich scholarship being done on the Asian sub-continent, as well as in the many countries where South Asians have settled. The notion of ‘many Indias’ and many diasporas attempts to accommodate people with multiple identities, encompassing a complex amalgam that includes the bewildering diversity of the sub-continent and the challenging hybridity of the places where they have settled. The shaping and reshaping of identities are fundamental to the universal quest to belong and to create new homelands while not eliminating notions of the imagined ancestral homelands. The reality is, as this volume demonstrates, that old conceptions of India, even ‘many Indias’, are now inadequate to accommodate the fluid identities that characterize the Asian sub-continental diasporas. L’idée de l’Inde et de l’imagination diasporique est le résultat des nombreux travaux de recherche réalisés dans le sous-continent indien ainsi que dans les divers pays où s’est installée la diaspora de l’Asie du Sud. Le concept d’une Inde multiple et diasporique tente d’intégrer un peuple aux identités plurielles, amalgame complexe d’un sous-continent indien à la diversité saisissante et de tous les pays d’accueil de cette diaspora hybride. La constitution inlassable des identités fonde cette quête universelle - comment créer de nouvelles attaches, un nouveau chez soi, sans renier ni oublier la patrie remémorée telle qu’elle demeure dans l’imaginaire ? Ce volume démontre que les conceptions anciennes, même celles qui reposent sur une Inde multiple, ne parviennent plus à intégrer les identités fluides qui caractérisent les diasporas de l’Asie du Sud.


Book
Transport(s) in the British Empire and the Commonwealth

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

‘Transport’ is a delightfully open word; adding an ‘s’ to the original makes it even more interesting. The participants in the Conference which was organized on this topic by the Cerpac, early November 2005 at the Université Paul-Valéry, Montpellier (France), explored several facets of the word. They started with ‘Means of transport’, in Australia, New Zealand and South Africa. They then moved to ‘Forced transport’, which dealt with West African slaves, Tasmanian Aborigines, Indo-Caribbean women and Japanese-Canadians. ‘Travel’ offered some gentler kind of transport, from India to South Carolina and the Tongan Islands. And the very same word offered a way of ‘Crossing Borders’ with the symbolism in Salman Rushdie’s or V.S. Naipaul’s novels, or the transfer of mentalities in the 18th century. All in all, we covered a lot of ground from beginning to end. And now, readers, just allow yourselves to be. . . transported. « Transport » est un mot d’une richesse et d’une ouverture étonnantes; ajouter un « s » à l’original le rend encore plus intéressant. Début novembre 2005, un colloque a été organisé par le Cerpac sur le sujet à l’université Paul-Valéry, Montpellier (France), et ses participants explorèrent plusieurs facettes du mot. Ils débutèrent par « Moyens de transport », en Australie, en Nouvelle-Zélande et en Afrique du Sud ; puis ils passèrent à « Transport forcé », où il fut question des esclaves d’Afrique de l’Ouest, des Aborigènes de Tasmanie, des femmes caribéennes d’origine indienne, et des Canadiens-Japonais. « Voyage » permit de se transporter de façon plus douce, de l’Inde à la Caroline du Sud et aux îles Tonga. Et le même mot offrit l’occasion de « Traverser les frontières », qu’il s’agisse du symbolisme dans les romans de Salman Rushdie ou ceux de V.S. Naipaul, ou du transfert des mentalités au XVIIIe siècle. Au total, depuis le début jusqu’à la fin, un grand espace d’étude fut parcouru. Il ne reste plus maintenant au lecteur qu’à se laisser...…

Listing 1 - 2 of 2
Sort by