Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Orthopedagogics --- Psycholinguistics --- Orthography --- Neuropathology --- Social policy and particular groups --- Ecriture --- Lecture --- Lezen --- Logopedie --- Logopédie --- Schrift --- Academic collection --- #GBIB:IDGP --- #KVHB:Dyslexie --- dyslexie --- leesstoornissen --- spellingproblemen --- leesproblemen --- leerproblemen --- orthopedagogiek --- 464 --- Dyslexie --- Dyslectische kinderen ; remediëring --- Kinderen met leesproblemen --- Kinderen met spellingproblemen --- Leesmoeilijkheden --- kinderen met leerproblemen --- Orthopedagogiek --- Leesproblemen --- Spellingproblemen --- taal- en spraakstoornissen --- Dyslexie. --- Leesproblemen. --- Spellingproblemen. --- taal- en spraakstoornissen. --- Taal- en spraakstoornissen. --- Dyslexia --- Addresses, essays, lectures
Choose an application
Lezen en foutloos schrijven zijn in onze samenleving belangrijke vaardigheden. Met ons onderwijs streven we ernaar alle leerlingen hierin op een basisniveau te brengen voor de leeftijd van twaalf à dertien jaar. De praktijk wijst uit dat we dit doel dikwijls niet bereiken, zelfs niet in het secundair onderwijs. Bij een deel van de kinderen zijn de problemen in het lezen en foutloos schrijven zeer ernstig (dyslexie, dysorthografie), ondanks dat er sprake is van een gemiddelde intelligentie en voldoende inspanning, en ondanks het feit dat ze thuis en op school evenveel aandacht krijgen als andere kinderen. De publieke belangstelling voor deze problematiek neemt de laatste jaren toe. Het wetenschappelijk onderzoek naar oorzaken en aanpak heeft inmiddels een traditie van ruim honderd jaar. Sommigen zijn hierbij geneigd te benadrukken dat het vooral om stoornissen van kinderen gaat, anderen zien de oorzaak in de tekorten van het onderwijs, terwijl er ook een ruime variatie aan standpunten daar tussenin bestaat. Hoe het ook zij, de problemen ontstaan in de school en moeten ook daar in eerste instantie worden onderkend en aangepakt. Toch is dit niet altijd een afdoende oplossing en is meer gespecialiseerde hulp (soms ook buiten de school) noodzakelijk.
Historische en vergelijkende pedagogiek. --- Neuropathology --- Psycholinguistics --- Orthopedagogics --- leesproblemen --- kinderen --- Orthography --- Social policy and particular groups --- #BSCH: vak: Nederlands --- #KVHB:Leesstoornissen --- #KVHB:Spellingproblemen --- leesstoornissen --- spellingproblemen --- 463.4 ) Spraakgebrekkige kinderen --- 464 --- leerproblemen --- spellingproblemen (ler) --- 376.51 --- Diagnostiek --- Dyslexie --- Leesstoornissen --- Spellingproblemen --- Taalverwerving --- 475.26
Choose an application
Educational psychology --- Personality development --- Affective and dynamic functions --- leerproblemen --- emotionele problemen --- Lerarenopleiding --- Algemeen. --- #KVHB:Emotionele stoornissen --- #KVHB:Leerstoornissen --- #KVHB:Orthopedagogie --- faalangst --- psychologie --- zelfwaardering --- 464 --- 467 --- Basisonderwijs --- Emotionele problemen(Kinderen met emotionele problemen) --- Leerproblemen (Kinderen met leerproblemen, Leerstoornissen) --- leermoeilijkheden --- Emotionele stoornissen ; kinderen --- Kinderen met gevoelsproblemen --- Kinderen met leerproblemen --- Kinderen met psychosociale problemen --- Leerstoornissen ; kinderen --- Emotionele problemen --- Leerproblemen --- Welbevinden --- Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- 467 ) Kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- kinderen met emotionele problemen --- kinderen met gedrags- en gevoelsproblemen --- kinderen met leerproblemen --- 376.5 --- Emotionele stoornissen --- Faalangst --- Gedragsstoornissen --- Leerstoornissen --- Motivatie --- orthopedagogiek --- leerlingen : problemen (ler) --- kinderen met psychosociale en emotionele problemen --- Orthopedagogiek --- Kinderen --- Onderwijs. --- Leermoeilijkheden. --- leerlinggedrag --- leerkrachten-leerlingen --- #gsdbP --- 371.21 --- 159.94 --- 371.22 --- 376
Choose an application
Choose an application
Didactic evaluation --- Educational psychology --- Learning ability --- Prediction of scholastic success --- Cognition --- Aptitude à l'apprentissage --- Prédiction du succès scolaire --- Testing --- Congresses --- Tests --- Congrès --- -Prediction of scholastic success --- -Prognosis of scholastic success --- Scholastic success, Prediction of --- Academic achievement --- Ability --- Learning, Psychology of --- -Congresses --- Congresses. --- -Testing --- Aptitude à l'apprentissage --- Prédiction du succès scolaire --- Congrès --- Academic success, Prediction of --- Prediction of academic success --- Prognosis of scholastic success --- Testing&delete& --- Testing&delete&&delete& --- Learning ability - Testing - Congresses --- Prediction of scholastic success - Testing - Congresses
Choose an application
Dyslexia --- Congresses.
Choose an application
Application : individuelle
Choose an application
Listing 1 - 10 of 12 | << page >> |
Sort by
|