Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. Leerkrachten, begeleiders, docenten, directies, bestuurders... worden iedere dag geconfronteerd met nieuwe uitdagingen en moeten vaak toegeven dat de oude recepten voor succes in een veranderde context niet meer werken.
Onderwijskunde. --- innovaties --- School management --- duurzame ontwikkeling --- Teaching --- onderwijsvernieuwing --- KHCA --- onderwijsinnovatie --- Onderwijsinnovatie --- 451.3 --- Onderwijsvernieuwing --- PXL-Central Office 2016 --- onderwijs --- innovatie --- duurzaam leren --- evaluatie --- hoger onderwijs --- Didactische werkvormen --- Didactische principes --- Educational sciences --- Didactische werkvorm --- Didactisch principe --- 720 Onderwijs
Choose an application
Dit boek is een toolbox, een gereedschapskist met denkpatronen waarmee je slimmer kunt denken. Het neemt je mee op een verrassende ontdekkingsreis door je eigen denken. Door de aangeboden denkpatronen te gebruiken, leer je veelzijdiger, meer flexibel en creatiever denken.Je verwerft inzicht in je eigen denkprocessen en in de patronen waarin je vastloopt. Het komt erop aan het eigen denken bewust te sturen en patroondoorbrekende wegen te vinden en aan te wenden om out-off-the-box te denken. Dat laat toe om meteen een grote sprong voorwaarts te zetten.Creativiteit is niet zo moeilijk als het lijkt, voor wie openstaat voor verruimende inzichten en nieuwe ontwikkelingen. Zien en weten hoe anderen denken heeft vele wederzijdse pluspunten en leidt tot nieuwe invalshoeken. Zeker in teamverband inspireert en prikkelt dit om op zoek te gaan naar onverwachte bronnen van creativiteit en innovatie.
psychologie --- Denken --- Creativiteit --- Creatief denken --- cognitieve psychologie --- 159.95 --- Cognitive psychology --- Industrial psychology --- Toolbox --- Innovatie --- PXL-Central Office 2017 --- leerpsychologie --- denkprocessen --- communicatieprocessen --- Cognitieve vaardigheden --- Musiceren --- Didactic strategies --- denken
Choose an application
In een wereld die razendsnel verandert, moet ook het onderwijs zich voortdurend en steeds sneller aanpassen. In veel situaties moet er echter eerst voor een goede voedingsbodem gezorgd worden, moet er ruimte geschapen worden voor innovatie, vooraleer leerkrachten/docenten, directies, bestuurders... effectief op zoek kunnen gaan naar vernieuwende invalshoeken. Dit boek wil rake vragen stellen, nieuwe impulsen geven, de geest uitdagen om nieuwe paden te betreden.
Didactiek ; algemeen --- innovatie --- Onderwijsmanagement --- onderwijsmethoden --- Onderwijsstrategieën --- communicatiebeleid --- innovatiebeleid --- kwaliteitszorg --- onderwijsstrategieën --- personeelsbeleid --- School management --- onderwijsmanagement --- onderwijsvernieuwing
Choose an application
Choose an application
Onderwijsbeleid --- Veranderingsmanagement --- Kwaliteitszorg
Choose an application
Choose an application
Choose an application
De manier waarop zorg wordt georganiseerd, ‘het systeem’ en het management vertrekken altijd vanuit goede bedoelingen. Maar soms zorgen zij ook voor onnodig veel afleiding en trekken ze de aandacht – weliswaar onbewust – weg van datgene waar het werkelijk om draait: de zorg voor mensen. Zoiets heeft impact op zowel de hulpvragers, alsook op de mensen die in de zorg aan de slag zijn. Dankzij het gedachtengoed van onder meer Wouter Hart en talrijke praktijkvoorbeelden vinden we inzicht in deze dynamiek en gaan we op zoek naar hoe het anders kan. Dit boek schetst een hoopgevend verhaal dat iedereen uitnodigt om de zorg voor mensen weer centraal te plaatsen. Het is een inspirerend hulpmiddel om de eigen werking beter te doorgronden. Tegelijkertijd reikt het bestuurders, managers, medewerkers, docenten en studenten een kompas aan, waardoor zij zelf verantwoordelijkheid kunnen opnemen en samen met anderen de kern van zorg centraal kunnen houden. Hoewel dit boek vertrekt vanuit de praktijk van de geestelijke gezondheidszorg is het een inspiratiebron voor iedereen die met zorg te maken heeft. -- "Het boek heeft me geraakt, ontroerd, geïnspireerd. Het raakt de juiste dingen aan, geeft heel inzichtelijk weer waar het verkeerd loopt, hoe het anders kan en WAAROM het anders moet. De voorbeelden zijn erg krachtig, omdat ze zo herkenbaar, eerlijk en overzichtelijk zijn. Maar ook de oefeningen zijn nuttig en helpen je om ze te gaan toepassen op jezelf en op je eigen situatie. Ik voel veel aansluiting en verwantschap. Tegelijk zijn ook bepaalde invalshoeken, ideeën en perspectieven voor mij nieuw en erg inspirerend. De toon van het boek is persoonlijk, motiverend, oriënterend, nergens moraliserend of (het andere uiterste) vaag. Het boek is een wonderlijk samen-denken van transformatie in zorg, organisatiemanagement, filosofie en zorgethiek." - Linus Vanlaere, zorgethicus
Psychiatrische verpleegkunde --- Gezondheidszorg --- Organisatie
Choose an application
Choose an application
Listing 1 - 10 of 22 | << page >> |
Sort by
|