Narrow your search

Library

KBR (1)

KU Leuven (1)

UAntwerpen (1)


Resource type

book (2)

dissertation (1)


Language

Dutch (2)

English (1)


Year
From To Submit

2022 (1)

2019 (1)

2013 (1)

Listing 1 - 3 of 3
Sort by

Book
21st century dating : a biosocial ecological approach to online dating: doctoral thesis
Author:
Year: 2019 Publisher: Antwerp

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Charisma op de werkvloer: Obama versus Romney : Een kwantitatieve inhoudsanalyse van de presidentiële debatten in de Verenigde Staten van Amerika.
Authors: --- ---
Year: 2013 Publisher: Leuven K.U.Leuven. Faculteit Letteren

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Charisma is alomtegenwoordig in zowel de media als in de wetenschappelijke literatuur en heeft reeds de aandacht getrokken van menig onderzoeker. Het doel van de studie is om het charisma van Barack Obama en Mitt Romney, in al zijn aspecten te onderzoeken. Aangezien de electorale debatten het sluitstuk vormen van de verkiezingscampagnes in de Verenigde Staten van Amerika, legt huidig onderzoek hier de focus op tijdens de analyses. Allereerst werd aan de hand van een survey bepaald hoe het charisma van Obama en Romney gepercipieerd wordt door Vlaamse volwassenen. De survey gebaseerd op de schaal van Vercic en Vercic, werd verzonden via email en social media en werd in totaal door 124 mensen ingevuld. Huidig onderzoek toonde nogmaals aan dat deze schaal de mogelijkheid biedt om charisma en alle verschillende aspecten ervan, te onderzoeken. Er werd aangetoond dat er een significant verschil was tussen de perceptie van het charisma tussen Obama en Romney en dat geslacht bovendien een significante invloed uitoefende op de perceptie van de verschillende charisma dimensies van de kandidaten. De perceptie van aantrekkelijkheid was, tot slot, duidelijk verschillend bij mannen en vrouwen. In de tweede fase van het onderzoek werd een inhoudsanalyse uitgevoerd op de transcripties van het eerste en het derde electoraal debat. Er werd gecontroleerd hoe vaak de kandidaten gebruik maakten van 'charismatic leadership tactics' . De analyse toonde aan dat Romney vaker gebruik maakte van deze technieken en dat er bij beide kandidaten een toename was in dit gebruik in het eerste tegenover het derde debat. Bovendien was het duidelijk dat de kandidaten nog gebruik maakten van andere technieken zoals het benadrukken van de eigen positie of het ondermijnen van het gezag van de tegenstander. Tot slot werd in de derde fase van het onderzoek gebruik gemaakt van een gezichtsanalyse om te onderzoeken in welke mate de kandidaten hun emoties vertoonden. De analyses toonden aan dat beide kan

Keywords


Book
Online dating : the good, the bad and the ugly : bepaal zelf jouw datingsucces
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9789463937528 Year: 2022 Publisher: Gent Borgerhoff & Lamberigts

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Een tussenpartij inschakelen bij de zoektocht naar een partner – dat doet de mens al sinds het begin der tijden. Vroeger waren het priesters, opperhoofden en wanhopige moeders die het geluk een handje hielpen, of waagden singles een poging via een zoekertje in de krant. Onze eenentwintigste-eeuwse variant daarvan? Online dating! Maar wie doet er eigenlijk precies aan online daten, hoe daten ze, en welke lessen kunnen we trekken uit hun ervaringen? Online dating: the good, the bad and the ugly brengt het (liefdes)leven van de online dater in kaart. Aan de hand van hun verhalen én wetenschappelijk onderzoek ontdek je hoe je een succes kunt maken van jouw eigen onlinedatingverhaal. Maar ook voor zij die zich liever niet op de onlinehuwelijksmarkt begeven, is het een must-read: dit boek bevat namelijk een schat aan informatie over hoe relaties in de eenentwintigste eeuw tot stand komen, en hoe je als ouder kunt omgaan met kinderen die net in de dating scene duiken.

Keywords

Listing 1 - 3 of 3
Sort by