Narrow your search

Library

KU Leuven (3)

EHC (2)

RoSa (2)

UAntwerpen (2)

UGent (2)

Belgian Parliament (1)

Liberas (Liberaal Archief) (1)

Vlaams Parlement (1)

VUB (1)


Resource type

book (8)


Language

Dutch (8)


Year
From To Submit

2002 (2)

1999 (1)

1998 (1)

1997 (1)

1982 (3)

Listing 1 - 8 of 8
Sort by
Op zoek naar middelbaar onderwijs : HBS, gymnasium, MMS en lyceum in discussie tussen 1900 en 1970
Author:
ISBN: 9053523855 Year: 1998 Publisher: Amsterdam Boom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoeksteen of zwerfkei : het moderne gezin tussen individualisering en pedagogisering
Author:
ISBN: 906617269X Year: 2002 Publisher: 's-Gravenhage Stichting Nederlandse gezinsraad

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords

#A0204A --- 664.1 Gezin


Book
Kiezen voor kinderen
Authors: ---
ISBN: 9035218493 Year: 1997 Publisher: Utrecht Elsevier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Met de beste bedoelingen : professionele interventies in het gezin
Authors: ---
ISBN: 9035221559 Year: 1999 Publisher: Maarssen Elsevier/De Tijdstroom

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Feminisme en politieke macht : posities, problemen en strategieën
Authors: --- --- --- ---
ISBN: 9066170034 9789066170032 Year: 1982 Publisher: Amsterdam Uitgeverij De Populier


Book
Feminisme en politieke macht
Authors: --- --- --- ---
Year: 1982 Publisher: Amsterdam Uitgeverij De Populier

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Een analyse van het "vrouwenvraagstuk"
Authors: --- ---
Year: 1982 Publisher: Den Haag

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Hoeksteen of zwerfkei : het moderne gezin tussen individualisering en pedagogisering
Authors: --- --- --- ---
Year: 2002 Publisher: Place of publication unknown De Balie

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

In deze bundel staan de twee begrippen individualisering en pedagogisering en de gevolgen voor het gezin centraal. Binnen het huidige gezinsbeleid van de overheid heeft individualisering volgens de auteurs te veel de betekenis van 'uw keuze voor kinderen is ook uw (financiële) verantwoordelijkheid' en betekent pedagogisering nog te vaak dat er ' in plaats van het gezin' wordt opgetreden. Het opvoeden tot zelfbeschikking is een van de nieuwe kennisdoelen van het voortgezet onderwijs in Nederland. De nieuwe eindtermen leggen de vrije keuze van de leerling aan banden , terwijl tegelijkertijd 'zelfsturing' en zelfstandig werken het nieuwe 'leren-leren concept' bepalen.

Listing 1 - 8 of 8
Sort by