Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Dit referentiekader heeft tot doel taalcompetenties te beschrijven voor alle leraren van alle vakken. Ze zijn gerelateerd aan drie verschillende domeinen waarin een leraar functioneert en de taken of rollen die hij daarin opneemt of vervult. Die domeinen zijn: de leraar in interactie met zijn leerlingen, de leraar in interactie met volwassenen in en rond de school en de leraar als lerende. Alle doelstellingen worden gestoffeerd met inspirerende voorbeelden voor alle onderwijsniveaus.
Choose an application
In deze bijdrage wordt verslag uitgebracht van een onderzoek naar de percepties van Vlaamse eerste- en laatstejaarsstudenten aan de lerarenopleiding kleuter- en lager onderwijs over taalonderwijs. Er werd nagegaan in welke mate hun percepties onderling verschillen en in welke mate hun percepties verschillen met die van meer ervaren leerkrachten. Zo werd nagegaan in hoeverre de vernieuwing die zich de laatste tien jaar in het onderwijsveld op het vlak van taalvaardigheidsonderwijs heeft voorgedaan, tot in de lerarenopleiding is doorgedrongen.
Choose an application
Dit boek verzamelt een aantal studies die beschrijven wat leraren en leerders in uiteenlopende educatieve settings precies doen wanneer ze 'taken' integreren in hun lesactiviteiten. Als dusdanig verschaft dit boek waardevolle nieuwe inzichten in de implementatie van taakgericht taalvaardigheidsonderwijs. Het vormt ook een levendige illustratie van hoe concrete onderwijspraktijken de theorievorming en het onderzoek naar een taakgerichte aanpak kunnen sturen.
Choose an application
Goed kunnen lezen en schrijven is cruciaal voor schoolsucces. De brochure biedt handvatten voor iedereen in het Vlaamse basis- en secundair onderwijs die werk wil maken van een verhoging van de lees- en schrijfvaardigheid van kinderen en jongeren, en van kansarme groepen in het bijzonder. Ook krijgen scholen een reeks aanbevelingen om de bevindingen te integreren in hun talenbeleid.
Didactics --- Primary education --- Secondary education --- Flanders
Choose an application
Deze publicatie behandelt volgende vragen: Wat is taalbewustzijn? Hoe kan deze aanpak toegepast worden in relatie tot meertalig onderwijs vandaag? Hoe kan het geimplementeerd worden bij leerders van alle leeftijden? Welke soorten methodologieën zijn er ontwikkeld om taalbewustzijn te leren en welk soort kennis wordt ermee aangeleerd?
Sociology of education --- Primary education --- Secondary education
Choose an application
Zonder onderwerpscode: algemeen --- Regional documentation --- tijdschriften
Choose an application
Choose an application
Didactics of Dutch --- Didactics of primary education --- moedertaalonderwijs --- moedertaal
Listing 1 - 10 of 11 | << page >> |
Sort by
|