Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|
Choose an application
Eerst en vooral heb ik mij afgevraagd wat ik met mijn praktijkonderzoek wil bereiken; op basis daarvan heb ik mijn onderzoeksdoel met bijhorende on-derzoeksvragen opgesteld. Mijn literatuurstudie had als doel meer te weten te komen over belangrijke 'begrippen' als een klimaatconferentie en het Protocol van Kyoto. Daarna ging ik op zoek naar mogelijke verbanden tussen milieuaspecten en de leer-plannen, de vakoverschrijdende eindtermen en organisaties die ondersteu-ning en begeleiding bieden in het Secundair Onderwijs.Na aldus voldoende achtergrondinformatie opgedaan te hebben, stelde ik een vragenlijst op om leerkrachten te bevragen. Aanvankelijk verliep dit contact via mail maar al snel stuurde ik dit bij omwille van de geringe respons. Nadat ik voldoende vragenlijsten verzameld had, kon ik aan de slag met het analyseren van de gegevens. Hiervan stelde ik per onderzoeksvraag een kruisjestabel op dat een goed overzicht geeft van de inspanningen per school op de verschillende domeinen. Vervolgens schreef ik een visietekst met bijhorende zinvolle suggesties om een school om te toveren tot een groene en milieubewuste omgeving. Uiteindelijk kan ik uit dit praktijkonderzoek vaststellen dat de ondervraagde scholen inspanningen leveren op vlak van milieu maar dat dit vaak te beperkt en te vrijblijvend is om het praktijkprobleem effectief aan te pakken. Leer-krachten leveren heel wat inspanningen maar voelen zich tot op heden te weinig ondersteund. Ten slotte nam ik in mijn eindconclusie concrete sug-gesties op.
Choose an application
TechnoScoop bundelt 5 projecten/realisaties op maat van de nieuwe leerplannen Techniek. Door een doordachte wisselwerking tussen de papieren uitgave en het leerplatform diddit was differentiatie bij Techniek nog nooit zo haalbaar.
secundair onderwijs --- techniek --- leerboeken --- Techniek --- Schoolbooks - Didactic material --- Techniek ; leermiddelen ; secundair onderwijs --- 1e graad secundair onderwijs --- PXL-Education 2019 --- handboeken secundair onderwijs --- didactiek van de technologie --- Technologische opvoeding ; secundair onderwijs --- 1e leerjaar secundair onderwijs --- A-stroom --- Techniek ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Techniek (wetenschap) --- #BSCH: vak: wetenschappen --- #BSCH: vak: technologie
Choose an application
Technologische opvoeding ; secundair onderwijs --- Schoolbooks - Didactic material --- technologische opvoeding --- secundair onderwijs --- leerboeken --- 487.1 --- handboeken --- Technologische opvoeding; algemeen --- Techniek --- 2e leerjaar secundair onderwijs --- A-stroom --- Techniek ; secundair onderwijs ; leermiddelen --- Techniek (wetenschap) --- #BSCH: vak: wetenschappen --- #BSCH: vak: technologie
Choose an application
Didactics of technology --- Didactics of secundary education --- techniek --- secundair onderwijs 1ste graad
Choose an application
Didactics of technology --- SO (secundair onderwijs) --- techniek
Listing 1 - 5 of 5 |
Sort by
|