Listing 1 - 9 of 9
Sort by

Book
Niet vanzelfsprekend: taalontwikkelingsstoornissen en afasie bij kinderen
Author:
ISBN: 9001674194 9789001674199 Year: 1981 Volume: 10 Publisher: Groningen: Wolters-Noordhoff,


Book
Gesprekspartners: taalontwikkelingsstoornissen als pedagogisch probleem, een verkenning
Author:
Year: 1988 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Film
Een vanzelfsprekend proces bekeken : het spraak- en taalverwervingsproces bij kinderen
Author:
Publisher: Groningen AZG/RUG

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
De ontwikkeling van het praten
Author:
ISBN: 9061002184 Year: 1985 Publisher: Rotterdam Donker

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Handboek klinische stem-, spraak- en taalpathologie : de medische en pedagogisch-psychologische achtergronden van stem- en spreekgedrag
Authors: ---
ISBN: 9035215001 Year: 1992

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Dissertation
Gesprekspartners?: taalontwikkelingsstoornissen als pedagogisch probleem : een verkenning
Authors: ---
Year: 1988 Publisher: Leuven Acco

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Keywords


Book
Gezegd en gezwegen : uitgangspunten voor de therapie bij spraak- en taalgestoorde kinderen
Authors: ---
ISBN: 903521627X Year: 1998 Publisher: Maarssen : Elsevier/De Tijdstroom,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract


Book
Gezegd en gezwegen : uitgangspunten voor de therapie bij spraak- en taalgestoorde kinderen.
Authors: ---
ISBN: 9033490404 Year: 1989 Publisher: Leuven Acco


Book
Spraak, taal en leren : Deel 5
Authors: --- --- --- --- --- et al.
ISBN: 9031378364 Year: 2010 Publisher: Houten : Bohn Stafleu van Loghum : Imprint: Bohn Stafleu van Loghum,

Loading...
Export citation

Choose an application

Bookmark

Abstract

Spraak, taal en leren is een helder en beknopt overzicht van de meest voorkomende spraak,-, taal,- en leerproblemen bij kinderen en jeugdigen – problemen die niet alleen voor de betrokken jeugdigen heel vervelend kunnen zijn maar ook voor hun directe omgeving.Ieder hoofdstuk van Spraak, taal en leren is volgens een vast stramien opgezet. De auteurs – allen autoriteit op hun vakgebied – beginnen elk hoofdstuk met een praktijkvoorbeeld. Daarna wordt het probleem of de stoornis zo goed mogelijk omschreven. Vervolgens worden verschillende aspectenvan het onderwerp uitgewerkt. In ieder hoofdstuk worden verder de theoretische achtergronden en mogelijke oorzaken van het probleem, de diagnose en de mogelijkheden voor behandeling aan de orde geteld. Ten slotte komen, meestal kort, de prognose en de mogelijkheden voor preventie van het probleem aan bod. Ieder hoofdstuk wordt afgesloten met een samenvatting en literatuurverwijzingen die de lezer op weg kunnen helpen naar een bredere oriëntatie op het probleem.In dit deel komen de volgende spraak,-, taal en leerproblemen aan de orde: dyslexie, spraak- en taalontwikkelingsstoornissen, problemen met voorbe-reidende schoolse vaardigheden bij kleuters, linkshandigheid, tweetaligheid, rekenproblemen en dyscalculie, computerverslaving, schoolweigering, stotteren, stemstoornissen, hoogbegaafde kinderen en voortijdig schoolverlaten.

Listing 1 - 9 of 9
Sort by