Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|
Choose an application
Innovation and technology absorption are now firmly recognized as one of the main sources of economic growth for emerging and advanced economies alike. That is why innovation is seen as a possible catalyst for revitalizing post-transition economies hit hard by the recent financial and economic crisis.Is government intervention needed to foster innovation in post-transition economies? This is the central question to which this book responds. The answer is yes, but a qualified yes. Innovation activities are rife with market failures that tend to hold back private investment. And badly designed o
Endowment of research -- Asia. --- Endowment of research -- Europe. --- Government spending policy. --- Research, Industrial -- Economic aspects. --- Research, Industrial --- Endowment of research --- Government spending policy --- Business & Economics --- Economic History --- Economic aspects --- Economic aspects. --- Expenditures, Public --- Public spending policy --- Spending policy, Government --- Educational endowments --- Philanthropy --- Research, Endowment of --- Contract research --- Industrial research --- Government policy --- Economic policy --- Finance, Public --- Full employment policies --- Unfunded mandates --- Endowments --- Intellectual cooperation --- Research --- Education and state --- Federal aid to research --- Engineering experiment stations --- Inventions --- Technological innovations --- Finance
Choose an application
Innovation and cross-border absorption of knowledge are central forces behind economic convergence and sustained growth. Absorption of technology is a necessary step to promote the development of human capital and the productive base, paving the way for innovations at the global knowledge frontier. Research and development, patents, trade, and foreign direct investment are major channels of technological absorption, allowing diffusion of new ideas and manufacturing best practices among countries and firms. These channels constitute the central focus of this study. This study uses patent
Globalization. --- Technology transfer. --- Technology transfer --- Investments, Foreign --- Globalization --- Business & Economics --- Economic History --- Technological transfer --- Transfer of technology --- Capital exports --- Capital imports --- FDI (Foreign direct investment) --- Foreign direct investment --- Foreign investment --- Foreign investments --- International investment --- Offshore investments --- Outward investments --- Global cities --- Globalisation --- Internationalization --- Diffusion of innovations --- Inventions --- Research, Industrial --- Technology and international relations --- Foreign licensing agreements --- Technological forecasting --- Technological innovations --- Technology --- Capital movements --- Investments --- International relations --- Anti-globalization movement --- International cooperation
Choose an application
Un ouvrage de référence sur un mouvement artistique majeur du début du XXe siècleLe texte, fluide et clair, offre une vision lumineuse et intelligente sur un mouvement artistique complexe. Une iconographie riche et variée : oeuvres peintes mais aussi gravures, sculptures, dessins et documents d'archives.
Expressionism (Art) --- Der Blaue Reiter --- Die Brücke --- Art styles --- Expressionist [style] --- anno 1900-1999 --- Europe --- Expressionnisme (art) --- Expressionnisme --- Expressionism --- Expressionism.
Choose an application
Cet ouvrage retrace l’histoire de l’installation essentiellement dans sa phase d’expansion (fin des années 1950-début des années 1970), pendant laquelle les artistes portent une attention nouvelle aux questions sociétales. L’historien et critique d’art Itzhak Goldberg pose certains principes unificateurs, soulignant que la grande diversité des procédures fait maintenant résister l’installation à toute définition globale comme genre, technique ou style. Confronté à l’impossibilité de séparer clairement ses évolutions de celles de la modernité en général, et à la difficulté de distinguer parfois l’installation comme forme plastique ou mode d’exposition, l’auteur croise des approches chronologique et thématique ; il parvient ainsi à situer les enjeux sociopolitiques et éthiques de l’installation par rapport à la fonction de l’art dans les sociétés modernes et contemporaines. La première partie de l’étude (« Les Principes de l’installation », p. 29-122) dresse une typologie de l’installation à partir des évolutions de l’art moderne européen et américain. La seconde est axée sur le « triomphe »de l’installation (p. 125-235) envisagée comme notion générique par le rapprochement d’œuvres connues, jusqu’aux actuels dispositifs interactifs et multimédias. Cette démarche permet une stimulante traversée de l’art occidental récent. La dernière partie, plus courte, porte sur des « utilisations » de l’installation (p. 239-288) dans son caractère hybride. Des artistes parfois peu connus en France sont choisis pour la puissance de leur travail de mémoire sur l’holocauste ou leur ancrage au conflit israélo-palestinien ; sont privilégiées les œuvres dont la dimension politique implique encore le spectateur dans une expérience critique du réel par la fiction. Mais l’installation, omniprésente aujourd’hui, conserve-t-elle sa vocation subversive initiale ? Itzhak Goldberg remarque avec lucidité que ses formes actuelles relèvent parfois de l’exercice de style ; elles présentent souvent « des signes de normalisation institutionnelle et frôlent un nouvel académisme » (p. 290)
Installations (Art) --- Installation --- Installation-art --- Installations (art) --- Environnement (art) --- Environment (Art) --- Happening. --- Happenings (Art)
Choose an application
Rien ne nous empêche d'aimer Chagall, quand bien même nous ignorons la tradition ou le folklore judaïques. À une période où la peinture proclame l'indépendance descriptive de la couleur et de la forme, l'imagination poétique du peintre, qui l'éloigne de toute imitation, la richesse chromatique de son univers pictural, son travail sur la légèreté et les transparences assurent à Chagall une place de choix dans le panthéon de la modernité. Le peintre n'a, du reste, jamais renié sa dette envers l'avant-garde parisienne et ses différentes expressions (fauvisme, cubisme, orphisme, futurisme). Ses fables dessinent un village juif, ancré dans ses traditions mais confronté à un monde russe en transformation. Un monde où la synagogue côtoie les clochers des églises, où des paysans robustes sont conviés à une cérémonie de noces célébrée selon les rites hébraïques. Des visions souvent énigmatiques, où se mêlent la culture yiddish et l'art populaire russe, le judaïsme et le christianisme, le rationnel et l'absurde.
Chagall, Marc, --- Painting, Modern --- Painting, Russian --- Chagall, Marc --- Chagall, Marc, - 1887-1985 --- Aesthetics of art --- Painting --- art criticism --- easel paintings [paintings by form] --- Chagall, Marc.
Choose an application
Dans l'univers artistique comme ailleurs, le visage n'est pas un objet parmis d'autres. Même au XXe siècle, où l'art a tendance à saisir l'anonymat plutôt que la spécificité, la représentation de la figure humaine provoque encore une sensation singulière. Entouré souvent d'une série d'accesoires qui permettent d'identifier sa position sociale, le portrait est un genre respectable dans l'histoire de l'art. Le visage, lui, semble avoir pris ses libertés. Chronologique et thématique, à la lisière entre l'essai personnel et la recherche, cet ouvrage suis les changements de la représentation du visage dans la peinture au cours du XXe et XXIe siècles. Désormais les peintres procèdent plus par allusions que par descriptions : effacés ou recouverts (Giacometti, Fautier), visages inexpressifs (Jawlensky, Malevitch), flous et méconnaissables (Michaud). Les conflits et les génocides font naître des visages spectraux (Mus̆ic̆, Boltanski). Avec les années 1960, on assiste au "retour" du visage, décliné en série (pop art et hyperréalisme). La figure humaine se transforme en masque quand les créateurs greffent sur leur apparence les traits d'un autre (Cindy Sherman) ou fabriquent une représentation "améliorée" de soi (Orlan). Comme l'a affirmé François Mauriac, chaque fois qu'un artiste réalise un visage, il recommence l'art.
Visage --- Dans l'art. --- Hyperréalisme --- Pop art --- Corps humain --- Face in art --- Portraits
Choose an application
Choose an application
Art --- Sculpture --- sculpting --- Brancusi, Constantin --- Spoerri, Daniel --- Arp, Hans --- González, Julio --- César --- Tinguely, Jean --- Maillol, Aristide --- Richier, Germaine --- Hajdu, Etienne --- Suvero, di, Mark --- Archipenko, Alexander --- Kirchner, Ernst Ludwig --- Buren, Daniel --- Dubuffet, Jean --- Kienholz, Edward --- Caro, Anthony --- Cheval, Ferdinand --- Hausmann, Raoul --- Gabo, Naum --- Laurens, Henri --- Oldenburg, Claes --- Bellmer, Hans --- Stankiewicz, Richard --- Duchamp, Marcel --- Takis --- Picasso, Pablo --- Cassel, Axel --- Biasi, de, Pierre-Marc --- Bill, Max --- Segal, George --- Christo --- Jeanne-Claude --- Smithson, Robert --- Marini, Marino --- Méchain, François --- Beuys, Joseph --- Long, Richard --- Udo, Nils --- Koons, Jeff --- Miró, Joan --- Moholy-Nagy, László --- Penone, Giuseppe --- Klein, Yves --- Saint-Phalle, de, Niki --- Serra, Richard --- Gauguin, Paul --- Boccioni, Umberto --- Modigliani, Amedeo --- Degas, Edgar --- Matisse, Henri --- Rodin, Auguste --- Ubac, Raoul --- Merz, Mario --- Goldsworthy, Andy --- Rauschenberg, Robert --- Pevsner, Antoine --- Moore, Henry --- Smith, David --- Chillida, Eduardo --- Raynaud, Jean Pierre --- Judd, Donald --- Etienne-Martin --- Duchamp-Villon, Raymond --- Flavin, Dan --- Kounellis, Jannis --- Oppenheim, Meret --- Baader, Johannes --- Schwitters, Kurt --- Fautrier, Jean --- Gargallo, Pablo --- Gaudier-Brzeska, Henri --- Grand, Toni --- Kobro, Katarzyna --- Kagel, Mauricio --- Lipchitz, Jacques --- Kooning, de, Willem --- Arman --- Cornell, Joseph --- Giacometti, Alberto --- Calder, Alexander --- Panamarenko --- Centre Pompidou [Paris]
Choose an application
Pop [fine arts styles] --- pop-art --- Gudmundsson, Sigurdur
Choose an application
In Russia and other transition economies that have implemented voucher privatization programs, how can one account for the puzzling behavior of insider-managers who, in stripping assets from the very firms they own, appear to be stealing from one pocket to fill the other? How can one account for the puzzling behavior of insider-managers who, in stripping assets from the very firms they own, appear to be stealing from one pocket to fill the other? Desai and Goldberg suggest that such asset-stripping and failure to restructure are the consequences of interactions between insiders (manager-owners) and regional governments in a particular property rights regime. In this regime, the ability to realize value is limited by uncertainty and illiquidity, so managers have little incentive to increase value. As the central institutions that rule Russia have ceded their powers to the regions, regional governments have imposed various distortions on enterprises to protect local employment. Prospective outsider-investors doubt they can acquire the control rights they need for restructuring firms and doubt they can avoid the distortions regional governments impose on the firms in which they might invest. The result: little restructuring and little new investment. And regional governments, knowing the firms' taxable cash flows will have been reduced through cash flow diversion, have responded by collecting revenues in kind. To disentangle these vicious circles of control, Desai and Goldberg propose a pilot for transforming ownership in insider-dominated firms through a system of simultaneous tax-debt-for-equity conversion and resale through competitive auctions. The objective: to show regional governments, by example, that a more sustainable way to protect employment is to give managers incentives to increase enterprises' value by transferring effective control to investors. The proposed mechanism would provide cash benefits to insiders who agree to sell control to outside investors. The increased cash revenue (rather than in-kind or money surrogates) would enable regional governments to finance safety nets for the unemployed and to promote other regional initiatives. This paper - a product of the Private and Financial Sectors Development Unit, Europe and Central Asia Region - is part of a larger effort in the region to address growth, governance, and poverty in the former Soviet Union. The authors may be contacted at desair@gunet.georgetown.edu or igoldberg@worldbank.org.
Banks and Banking Reform --- Cash Flows --- Competitive Auctions --- Conversion --- Corporate Governance --- Debt Markets --- Economic Theory and Research --- Emerging Markets --- Equity --- Finance --- Finance and Financial Sector Development --- Financial Literacy --- Governance --- Illiquidity --- Investment --- Investment and Investment Climate --- Investors --- Macroeconomics and Economic Growth --- Market --- Microfinance --- Municipal Financial Management --- National Governance --- Outside Investors --- Private Sector Development --- Prof Property --- Property Rights --- Revenue --- Revenues --- Safety Nets --- Tax --- Tax Debt --- Urban Development --- Voucher Privatization
Listing 1 - 10 of 56 | << page >> |
Sort by
|