Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Sixteen internationally reputed designers were interviewed by the editors Inge Gobert and Johan Van Looveren. All are active in the broad field of information design: interactive, editorial, and environmental design, data visualization, way finding, typography, cartography. . . This book contains reflections on the field of information design and its boundaries, working methods, client-designer relations, attitudes, dreams, and frustrations. Special emphasis is placed on how future information designers can be effectively prepared to work in a world that is supposed to provide constant access to information
Graphic arts --- grafisch ontwerp --- grafisch design --- grafische vormgeving --- 766.022 --- 766.01 --- 373.67 --- designonderwijs --- kunstonderwijs --- Vande Moere Andrew --- Uebele Andreas --- Schuller Gerlinde --- R2 --- Porter Mark --- Myerscough Morag --- Mwmcreative --- Maltha Joris --- Malia Joe --- Gutiérrez Fernando --- Grootens Joost --- Fendley Tim --- Epple Rose --- Dawes Brendan --- Crnokrak Peter --- Bergerhausen Johannes --- signalisatie --- bewegwijzering --- cartografie --- typografie --- informatiedesign --- 766.039 --- 766:659.2 --- Grafische vormgeving ; visuele communicatie ; 21ste eeuw --- Communication Design --- LUCA ; School of Arts --- Communicatiedesign ; grafisch ; elektronisch --- Environmental design --- Grafische vormgeving ;reclame ; 2010-2015 --- 745 --- 745.037 --- 766 --- Gebruiksgrafiek ; 2000 - 2050 --- Gebruiksgrafiek ; voorlichting ; adviezen --- Onderwijs (design) --- Design --- 21ste eeuw (design) --- Eenentwintigste eeuw (design) --- Grafische vormgeving --- Infografiek --- Datavisualisatie --- Aide à la création artistique --- Créativité --- 766.32.044 --- Grafische industrie en ontwerp ; beeld ; illustratie ; thema's ; infographics --- design [discipline] --- visualization [computer] --- digitale vormgeving --- visuele communicatie
Choose an application
Shaping Voices aims to discuss the questions (and possible answers) concerning the development of new concepts for re-evaluating contemporary design practice and theory. The book contains the ideas and reflections of a variety of authors, ranging from a selection of designers and artists who have addressed this question within the framework of their work and design practice, to researchers and media art and design theorists who are facing these questions in their daily routine as lecturers and coaches of design students. The book is intended to be a means for the authors and contributors to communicate their shared passion regarding the rich potential of the design landscape for enlivening our environment.
Graphic arts --- vormgeving --- grafische vormgeving --- design [discipline] --- graphic design --- Gobert, Inge --- 766.01 --- Blackburn, Joshua --- Bruinsma, Max --- Casaer, Randall --- Chahine, Nadine --- Chiappini, Cristina --- Derycke, Luc --- Grafische vormgeving ; theorie --- Guixé, Marti --- Hara, Kenia --- Hiorthoy, Kim --- Leonardi, Alessio --- Maeda, john --- Müller, Lars --- Redactionele vormgeving --- Shaughnessy, Adrian --- Unger, Gerard --- Visuele communicatie --- Vulpinari --- Wozencroft, Jon --- designtheorie --- grafisch design --- grafisch ontwerp --- grafische- en reclamevormgeving --- 750.8 --- Shapeshifters --- typografie --- visualiseren --- Gebruiksgrafiek ; theorie, filosofie, esthetica --- grafische vormgeving , beroep en opleiding
Choose an application
Choose an application
Deze scriptie gaat over 100 als container van betekenissen. Kan dit getal geladen worden met persoonlijke betekenissen en kunnen deze eigenschappen vervolgens gevisualiseerd worden? Kan ik, ondanks mijn moeizame relatie met grote getallen, het concept '100' leesbaar overbrengen naar de toeschouwer? Deze vraagstellingen werden benaderd vanuit verschillende invalshoeken en dit masterproject is een verkenning van deze complexe materie. Mijn dyscalculie maakte honderd een uitdagend thema om te onderzoeken. Het is op zich niets meer dan een getal. Door mijn lichaam te betrekken in het ontwerpproces van de visualisatie van dit getal, kan het op een nieuwe manier geïnterpreteerd en ervaren worden. Ik onderzocht honderd als getal, woord en begrip. Het doel van dit masterproject is om 100 te tonen in relatie tot alle zintuigen. De motivatie voor dit concept is om 100 (zowel voor mij als voor de toeschouwer) zichtbaar en voelbaar te maken. Dit masterproject is een verzameling van visualisaties die elk een eigenaardig aspect van mijn zienswijze op 100 weergeven. Met deze masterproef geef ik andere mensen de kans om op mijn vingers te tellen.
Choose an application
Listing 1 - 6 of 6 |
Sort by
|