Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Choose an application
Kras is een groots simulatiespel, bedoeld om jongeren meer interesse en inzicht te laten krijgen in politiek beleid en wereldproblemen. Om een zicht te krijgen op de Noord-Zuidproblematiek, leven jongeren zich een jaar lang in een rol in. Dit kan een land of een belangengroep zijn. Op die manier ondervinden jongeren aan den lijve de spanningen die bestaan tussen verschillende betrokkenen en ervaren ze in welke richting oplossingen kunnen worden gezocht. In dit dossier worden er drie grote thema's aangesneden: ecologie (klimaatverandering, grenzen aan de groei, maatschappelijk verantwoord ondernemen), levenswijze (wonen, verplaatsen en eten in de toekomst) en macht (energiebronnen, -productie en -conflicten).
Choose an application
FAQtor 4, een virtuele vragenestafette over solidariteit en de wereld. Een gemakkelijke methodiek om te werken rond mondiale thema's, voor jongeren vanaf 15 jaar. De website biedt een online-tool om aan de slag te gaan rond solidariteit en de wereld in alle projecten met jongeren. Vier vragen staan centraal. Verschillende groepen jongeren bedachten er een antwoord op dat je terugvindt op de website: 1. Wat heeft de wereld aan jou? 2. Wat geef je en aan wie? 3. Hoe ontvang je onbekenden? 4. Wie help je in nood?
Choose an application
Choose an application
Deze map is een basisdocument voor het opstarten van een scholierenparlement, een groots simulatiespel dat bedoeld is om jongeren meer interesse en inzicht te laten krijgen in politiek beleid en wereldproblemen. De map is ook op zichzelf bruikbaar als achtergrondinformatie. In de eerste zitting wordt een diagnose gesteld van de problemen van ons milieu, dient er niet anders te worden omgegaan met energiebronnen? De tweede zitting behandelt de vraag hoe de wereldhandel kan bijdragen tot duurzame ontwikkeling. De derde zitting moet de resultaten van de eerste twee zittingen samenbrengen in de 'Johannesburg-conferentie' over armoede, productie- en consumptiepatronen. De vierde zitting buigt zich over de vraag of we zelf wel ecologisch en duurzaam leven.
Economics --- Didactics of social education --- Belgium --- Europe
Listing 1 - 7 of 7 |
Sort by
|