Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|
Choose an application
Ginsberg argues that in the effort to reduce the achievement gap and mitigate the pejorative label of 'at-risk,' we are in danger of eliminating risk from education entirely. This is especially the case in urban schools with large numbers of poor and minority students. Ginsberg explores alternative approaches to student achievement at four dynamic Philadelphia public schools.
Children with social disabilities --- Education, Urban --- School improvement programs --- Improvement programs, School --- Instructional improvement programs --- Programs, School improvement --- School self-improvement programs --- School management and organization --- Inner city education --- Urban education --- Cities and towns --- Urban policy --- Socially handicapped children --- Children with disabilities --- People with social disabilities --- Pennsylvania --- Philadelphia, Pa. --- Philadelphie, Pa. --- Greater Philadelphia, Pa. --- City of Philadelphia --- Filadelfija --- Germantown --- 27.10.1682 --- -Pennsylvania
Choose an application
Een bundeling van bijdragen over vrouwenstudies in de Verenigde Staten. Het is meteen ook een historisch overzicht. De evolutie wordt belicht vanaf de introductie van vrouwenstudies aan de universiteiten in de jaren zestig en zeventig van de twintigste eeuw tot nu. Het openingsessay geeft een chronologisch overzicht van 40 jaar vrouwenstudies in de academische wereld. De andere essays zijn eerder reflectief en geschreven door invloedrijke wetenschappers binnen vrouwenstudies. Zij schrijven over hun ervaringen binnen de vrouwenbeweging en over de dagelijkse onderwijspraktijk in een cursus vrouwenstudies.
Sociology of the family. Sociology of sexuality --- Higher education --- Feminism --- Women's studies --- Book --- United States of America
Choose an application
Introduces new conceptual frameworks for girls' studies.
Girls --- Educational equalization --- Women's studies --- Children --- Females --- Young women --- Female studies --- Feminist studies --- Women --- Women studies --- Education --- History --- History. --- Study and teaching --- Curricula
Choose an application
Uit verschillende Amerikaanse onderzoeken blijkt dat veel Amerikanen geen oog hebben voor discriminatie in het onderwijs. Discriminatie is voor velen iets dat eventueel op de werkvloer voorkomt maar niet in het onderwijs. Zelfs bij de staf en leerkrachten blijkt het wegwerken van ongelijke kansen voor meisjes niet hoog op hun prioriteitslijstje te staan. Deze 'onzichtbaarheid' van de genderproblematiek staat in fel contrast met verschillende onderzoeken die aantonen dat meisjes en jongens op verschillende gebieden ongelijke onderwijskansen krijgen. De berichtgeving in de media hierover versterken veeleer de stereotiepe denkbeelden dan dat ze nieuwe vragen oproepen. Het is niet alleen een kwestie van beeldvorming in de media, maar vooral een kwestie van schoolbeleid en financiën. In veel scholen is aandacht voor gelijke kansen iets dat er bijkomt en niet is geïntegreerd in het onderwijsprogramma en schoolcultuur.
Sociology of education --- #SBIB:316.346H23 --- #SBIB:316.334.1O340 --- Positie van de vrouw in de samenleving: studie en onderwijs --- Onderwijs en sociale verandering, onderwijs en samenleving --- Academic achievement --- Education, Urban --- Educational equalization --- Sex discrimination in education --- United States --- Sociologie van het onderwijs --- Verenigde Staten van Amerika --- United States of America --- Equal opportunities --- Gender --- Academic performance --- Education --- Curriculum --- Policy --- Book
Listing 1 - 4 of 4 |
Sort by
|